Στο μισό έχουν μειωθεί οι συναλλαγές στα τραπεζικά καταστήματα εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού ενώ σταθερές παραμένουν οι συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Ο λόγος της κατακόρυφης πτώσης στις συναλλαγές είναι η χρήση των εναλλακτικών μέσων, κυρίως όμως οφείλεται στη συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας. Ιδίως η αναστολή λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων έχει τεράστιο αντίκτυπο στη συναλλακτική δραστηριότητα.

Την ίδια ώρα, με το μισό προσωπικό λειτουργεί το τραπεζικό δίκτυο, αφού έχουν δημιουργηθεί βάρδιες που εργάζονται εκ περιτροπής. Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε τις ουρές των πελατών έξω από τα καταστήματα.
Παράλληλα, οι συναλλαγές μέσω του internet και mobile banking διατηρούνται σε σταθερά επίπεδα, γεγονός που σημαίνει ότι η αύξηση στη χρήση αυτών των μέσων έχει αντισταθμιστεί από τη μειωμένη οικονομική δραστηριότητα.

Θα πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι για τις επιχειρήσεις που δεν είχαν λογαριασμό e-banking απαιτείται φυσική παρουσία στο κατάστημα για απόκτηση κωδικών πρόσβασης, κάτι που σαφώς δεν διευκολύνει τη διαδικασία της μετάβασης.

Αυτό σημαίνει ότι στην πορεία του εσπευσμένου ψηφιακού μετασχηματισμού, οι ελληνικές τράπεζες έχουν ακόμη δρόμο να διανύσουν προκειμένου να ψηφιοποιηθεί το σύνολο των τραπεζικών εργασιών, παραδέχεται το ίδιο στέλεχος.

Σε επίπεδο τηλεργασίας, πάντως, οι τράπεζες τα έχουν πάρει αρκετά καλά. Για τη συγκεκριμένη συστημική τράπεζα, το ποσοστό εξ αποστάσεως εργασίας ανέρχεται σε 90-95% για τις κεντρικές υπηρεσίες, ενώ ανάλογες προσαρμογές έχουν κάνει και οι υπόλοιπες τράπεζες εν μέσω της πανδημίας.