Ελάτε στην παρέα μας

Ελλάδα

Επιστρέφει από σήμερα ο Δακτύλιος στην Αθήνα – Τροποποιήσεις σε δρομολόγια του ΟΑΣΑ

Δημοσιεύθηκε

στις

Μετά από 2 χρόνια, επιστρέφει από σήμερα ο Δακτύλιος στην Αθήνα σε μια προσπάθεια να αποσυμφορηθεί η κίνηση στο κέντρο της πόλης, με τροποποιήσεις να γίνονται και σε δρομολόγια του ΟΑΣΑ.

Από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου μέχρι και την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022, επανέρχονται τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.

Από σήμερα οι οδηγοί κυκλοφορούν στον δακτύλιο με το ειδικό σήμα που εκδίδουν ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr

Ελεύθερα θα μπορούν να κινούνται όλα τα αυτοκίνητα με το σύστημα των μονών- ζυγών, τα ΤΑΧΙ και οι εξαιρέσεις οχημάτων. Οι υπόλοιποι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί με τα όρια του Δακτυλίου καθώς η παράβαση θα τιμωρείται με πρόστιμο 100 ευρώ.

 

Οι ημέρες και ώρες ισχύος του Δακτυλίου είναι οι εξής:

Δευτέρα έως Πέμπτη, ώρες 07:00 έως 20:00, Παρασκευή, ώρες 07:00 έως 15:00. Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Τα όρια του Μικρού Δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.

 

Ποια οχήματα θα κυκλοφορούν

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.

Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον Μικρό Δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά – ζυγά).

Ανεξαρτήτως μονών-ζυγών επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής. Οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων θα εκδίδουν ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας.

Σημειώνεται, πως δεν μπαίνουν πλέον ελεύθερα στο Δακτύλιο όλα τα EURO 5 οχήματα, αλλά και τα EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της Αθήνας, με μόνιμη κατοικία εντός του ορίου του δακτυλίου έχουν τη δυνατότητα εισόδου και εξόδου από αυτόν ελεύθερα αρκεί να προμηθευτούν την ειδική κάρτα που χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).

 

Δείτε επίσης: Δήμος Αθηναίων : Έκδοση κάρτας στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους με λίγα κλικ

 

Το δικαίωμα ελεύθερης διέλευσης από τον Δακτύλιο θα απολαμβάνουν τα οχήματα ιατρών (με το ειδικό σήμα), φυσιοθεραπευτών, αναπήρων πολέμου, αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ ή ασθενείς που χρήζουν συχνής θεραπείας (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ). Παράλληλα θα μπορούν να εισέρχονται στα όρια του δακτυλίου αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων και ευαίσθητων ιατρικών υλικών.

Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των υπηρεσιών αυτών, για τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπων του Τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κα. Δραστική περικοπή των εξαιρέσεων έχουμε πλέον στις άδειες των κομμάτων, βουλευτών, ευρωβουλευτών, υπουργών, υφυπουργών, γενικών γραμματέων κλπ, προκείμενου να δώσουν το «καλό παράδειγμα».

 

ΟΑΣΑ: Προσαρμογές δρομολογίων λόγω δακτυλίου

Ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί συστηματικά τη λειτουργία του δικτύου με επόπτες που θα ελέγχουν την κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές, αλλά και μέσω των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διαθέτει.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο και εφόσον απαιτηθεί, δύναται να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγια, στις γραμμές εκείνες που παρουσιάζονται φαινόμενα συνωστισμού.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, βρίσκεται ήδη σε συνεχή επαφή με την Τροχαία, για τη διαρκή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των λεωφορείων, να τηρούνται οι προβλεπόμενες χρονοαποστάσεις και κατά συνέπεια να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ, έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να βελτιωθούν οι χρονοαποστάσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Συγκεκριμένα, εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα συρμών, ώστε οι χρονοαποστάσεις στη γραμμή 1 να διαμορφώνονται στα 6 λεπτά τις ώρες αιχμής, στη γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4 λεπτά.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ στο πλαίσιο της διαρκούς βελτίωσης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των διαθέσιμων οχημάτων στο δίκτυό του.

Συγκεκριμένα, από τον Σεπτέμβριο του 2021 κυκλοφορούν καθημερινά στο δίκτυο άνω των 1.300 οχημάτων, έναντι 1.000 περίπου οχημάτων τον Σεπτέμβριο του 2020. Η αύξηση στον αριθμό των λεωφορείων έγινε στοχευμένα σε γραμμές του δικτύου, στις οποίες διαπιστώθηκε, από τον ΟΑΣΑ, ιδιαίτερη επιβάρυνση κατά τις ώρες αιχμής, με στόχο την ενίσχυση των προγραμματισμένων δρομολογίων. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής γραμμές:

  • 7 Ζάππειο – Άνω Πατήσια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 21 Νίκαια – Π. Ράλλη – Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 054 Περισσός -Λαμπρινή – Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 242 Στ. Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
  • 250 Πανεπιστημιούπολη – Στ. Ευαγγελισμού (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
  • 732 Ίλιον – Αγ. Φανούριος – Ακαδημία (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 608 Γαλάτσι – Ζωγράφου
  • 550 Π. Φάληρο – Κηφισιά

Ως εκ τούτου, και παρά την παράλληλη σημαντική αύξηση της κινητικότητας των πολιτών, η πληρότητα άνω του 65%, στα οχήματα σε ώρες αιχμής, διατηρείται σε χαμηλά ποσοστά (2%-3%) επί του συνόλου των δρομολογίων.

 

 

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ]

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ