Ελάτε στην παρέα μας

Ελλάδα

Αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων προκειμένου να καλυφθούν τα κενά

Δημοσιεύθηκε

στις

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων έχει προκαλέσει η δημοσιοποίηση πρόθεσης του υπουργείου Παιδείας για συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων προκειμένου να καλυφθούν τα κενά.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε εξορθολογισμό των σχολικών μονάδων στις περιπτώσεις, όπου παρατηρείται πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό και έλλειμμα μαθητών.

Και αυτό καθώς καταγράφονται κενά εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο στην πρώτη φάση τοποθέτησης των αναπληρωτών κάλυψε ποσοστό άνω του 90% των δασκάλων, ωστόσο παρέμειναν τα κενά λόγω των αιτήσεων που κατατέθηκαν για την χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών. Έτσι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε νέες προσλήψεις για την κάλυψη των υφισταμένων κενών στα σχολεία.

Σύμφωνα με καταγγελίες συνδικαλιστών εκπαιδευτικών το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει τον περιορισμό τμημάτων και θέσεων, δημιουργώντας πολυπληθέστερα τμήματα, ωστόσο από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας υποστηρίζεται ότι δεν πρόκειται να διογκωθούν και άλλο τμήματα που έχουν ήδη μεγάλο αριθμό μαθητών.

Την αναστολή λειτουργίας 23 Νηπιαγωγείων και 9 Δημοτικών Σχολείων στην Αττική, προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Γ. Κόσυβας. Μεταξύ αυτών βρίσκονται 10 σχολεία στην Ανατολική Αττική, όπως το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σπάτων, το 5ο δημοτικό σχολείο Βούλας και το 5ο δημοτικό σχολείο Παιανίας καθώς και το 31ο δημοτικό σχολείο Αχαρνών, το 8ο δημοτικό σχολείο Ανω Λιοσίων, το 12ο νηπιαγωγείο Ελευσίνας και το 15ο νηπιαγωγείο Αθηνών. Επίσης, το 26ο νηπιαγωγείο Νίκαιας , το 27ο νηπιαγωγείο Κερατσινίου, το 6ο νηπιαγωγείο Αγίου Ιωάννη Ρέντη, το 13ο νηπιαγωγείο Ασπρόπυργου, το νηπιαγωγείο Βλυχού Μεγάρων , το 9ο νηπιαγωγείο Μεγάρων, το 3ο νηπαγωγείο Μαγούλας και το 5ο νηπιαγωγείο Μαγούλας.

Τα Δημοτικά Σχολεία χαρακτηρίζονται ως μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια έως δωδεκαθέσια και άνω, βάσει του αριθμού των μαθητών. Τα ολιγοθέσια σχολεία (μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια) σχηματίζουν τμήματα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές. Για τα Δημοτικά Σχολεία από τετραθέσια και άνω υφίσταται το όριο των 25 μαθητών ανά δάσκαλο (σχηματίζονται τμήματα με μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα τους 25 μαθητές και ελάχιστο του 12 μαθητές).

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ζητούν να μην συγχωνευθούν άλλα σχολεία, όπως στην Κέρκυρα, Ζάκυνθο και Ηλεία που θα «ανεβάσουν» τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη και θα δυσκολέψουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Καταγγελία από την ΚΟΒ Περισσού για το 7ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας

Με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ Περισσού αντιτίθεται στις συγωνεύσεις που προγραμματίζονται στα σχολεία της Νέας Ιωνίας: “Καταγγέλλουμε τη συγχώνευση 2 τμημάτων της ΣΤ’ Δημοτικού στο 7 ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας και την πρόθεση να συγχωνευτούν άλλα 3 τμήματα. Η κυβέρνηση αντί να λαμβάνει μέτρα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, προχωράει με κατεπείγουσες διαδικασίες στην σύμπτυξη τμημάτων στοιβάζοντας τα παιδιά σε τάξεις των 25 και πλέον μαθητών και αυτό γιατί αρνείται να προσλάβει το αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών.

 

Δείτε επίσης: Μετά την «Αθηνά» έρχεται ο… «Μπάλλος»: Πού θα χτυπήσει το νέο κύμα κακοκαιρίας

 

Την στιγμή που έχουν δημιουργηθεί μεγάλα μαθησιακά κενά στα παιδιά λόγω της τηλεκπαίδευσης και της μη ομαλής λειτουργίας των σχολείων την περίοδο της πανδημίας, η κατάσταση θα οξυνθεί ακόμη περισσότερο με τις πολυμελείς από
μαθητές τάξεις καθώς αυτό θα δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία, το μάθημα και την ουσιαστική επαφή του εκπαιδευτικού με τον μαθητή. Μπροστά σε αυτή την τραγική κατάσταση η κυβέρνηση αντί να κάνει προσλήψεις προσπαθεί να εξοικονομήσει προσωπικό με μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα, θυσιάζοντας ακόμα και την υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους στον βωμό του κέρδους.

Η κυβέρνηση δια πυρός και σιδήρου προχωρά στην εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νόμου που ψήφισε η ίδια κατακαλόκαιρο και που είναι συνέχεια των όσων νομοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (νόμος Γαβρόγλου κ.α.).

Επιδιώκει το νέο σχολείο της «αγοράς», που έχει την υπογραφή του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ, να είναι πλήρως υποταγμένο στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων με σκοπό την αύξηση της κερδοφορίας τους, που σημαίνει ότι για το λαό και τα παιδιά του θα είναι ένα σχολείο της αμορφωσιάς υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς, της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας. Την στιγμή που οι μαθητές και οι καθηγητές θεωρούνται κόστος και εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση προχωράει σε περικοπές, την ίδια στιγμή διοχετεύονται
δισεκατομμύρια για εξοπλιστικά προγράμματα για τις ανάγκες της πολεμικής μηχανής του ΝΑΤΟ.

Απαιτούμε να μην συγχωνευτούν τα τμήματα. Να μην εφαρμοστεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος. Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έχουν το δίκιο με το μέρος τους. Με
τον αγώνα τους μπορούν να το επιβάλλουν.”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

Παρέμβαση από την Ένωση Γονέων Νέας Ιωνίας

Ακόμη η Ένωση Γονέων Νέας Ιωνίας αναφέρει από την πλευρά της τα εξής: “Σε μία αιφνιδιαστική κίνηση εφαρμογής του Νέου Νόμου, εν μέσω τέταρτου κύματος της πανδημίας, το Υπουργείο προχωρά στη συγχώνευση τμημάτων σε 2 δημοτικά σχολεία, στο 10ο Αλσούπολης και στο 7ο Περισσού.

Συγκεκριμένα, χθες 11-10-21, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απέστειλε e-mail
στα δύο σχολεία, σύμφωνα με τα οποία

1. Στο 10ο Δημοτικό, η Γ τάξη που τώρα είναι 2 τμήματα, με σύνολο 24 μαθητές, καλείται να συγχωνευτεί σε 1 τμήμα!
2. Στο 7ο Δημοτικό η ΣΤ’ τάξη που τώρα είναι 3 τμήματα, με σύνολο 44 μαθητές, καλείται να συγχωνευτεί σε 2 τμήματα, με 22 μαθητές ανά τμήμα! Στο ίδιο έγγραφο που απέστειλε η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση αναγράφονται ακόμα 2 τάξεις που – εν ευθέτω χρόνο – πρέπει να
συγχωνευθούν τα τμήματα!

Αναρωτιόμαστε – προβληματιζόμαστε
✓ Πόσο ασφαλές είναι μέσα στην πανδημία να συνωστίζονται 24 παιδιά σε μία αίθουσα;
✓ Πόσο παιδαγωγικό είναι να αντιμετωπίζονται τα παιδιά ως αγέλη και όχι ως
προσωπικότητες σε ανάπτυξη;

✓ Πόσο θα βοηθηθούν μαθησιακά τα παιδιά και πόσο θα μπορεί να τα βοηθήσει ο
δάσκαλος να κατανοήσουν, όταν δυσκολεύονται;
✓ Πως θα τα προσέξει όλα ο εκπαιδευτικός σε περίπτωση που είναι ανήσυχα;
✓ Είναι επιτρεπτό με βάση την ΚΤΥΠ, να μειώνεται ο ζωτικός χώρος του παιδιού σε λιγότερο τελικά από 1,50τμ;
✓ Είναι τα παιδιά μας απλοί αριθμοί σε υπολογιστές που αρκεί μία μαθηματική πράξη για να διαμορφωθεί αποτέλεσμα ή είναι προσωπικότητες με ξεχωριστές ευαισθησίες, δυνατότητες και αδυναμίες που χρειάζεται να αναπτυχθούν ομαλά, χωρίς προβλήματα;

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ – ΖΗΤΑΜΕ

➢ Να μην εφαρμοστεί το μέτρο της συγχώνευσης των τμημάτων, να μην στοιβαχτούν τα παιδιά μας!
➢ Να αραιώσουν τα τμήματα στα σχολεία μας για εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς αλλά και για λόγους Υγείας, τώρα μέσα στην πανδημία!

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ Α’ΒΑΘΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Λεωφ. Κηφισίας 20, Μαρούσι ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/10/21 ΚΑΙ ΩΡΑ 9πμ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!”

 

 
[Με πληροφορίες από protothema.gr]

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ