Μ. Καναβός για σχολεία: Παιδαγωγικά μη ορθός ο σχεδιασμός – Τι είπε για τις κάμερες

0

Ο διευθυντής στο 3ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας και δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Δημιουργία Αλληλεγγύη» Μιλτιάδης Καναβός μίλησε στον Χ-Τύπο για την επιστροφή των μαθητών και τα μέτρα προστασίας που έχουν ληφθεί, ενώ δεν έκρυψε τον έντονο προβληματισμό του για τη χρήση κάμερας εντός της σχολικής αίθουσας.

«Η προσέλευση τις 2 πρώτες μέρες, η οποία έγινε σε υποτμήματα -άλλοι μαθητές την Δευτέρα άλλοι μαθητές την Τρίτη- ήταν κοντά στο 60%, το ποσοστό αυτό ωστόσο μειώθηκε τις επόμενες μέρες. Εμείς έχουμε χωρίσει τις τάξεις σε υποτμήματα, έχουμε δύο εισόδους και εξόδους στις αίθουσες και τα διαλύματα γίνονται σε ξεχωριστές αυλές, ωστόσο, όπως γίνεται αντιληπτό με τα μέτρα αυτά αποδιοργανώνεται πλήρως η ομαλή λειτουργία του σχολείου» σημείωσε αρχικά ο κ. Καναβός.

«Εγώ προσωπικά αλλά και οι καθηγητές είχαμε ανησυχίες για το άνοιγμα των σχολείων. Για τη Γ’ Λυκείου θεωρούμε και εμείς ότι σωστά ξεκίνησαν τα μαθήματα και πρέπει να γίνει μία προσπάθεια να επανέλθουν τα παιδιά στο σχολείο για να προετοιμαστούν για τις πανελλήνιες. Ανησυχούμε πιο πολύ για την Α’ και τη Β’ τάξη, ο σχεδιασμός του υπουργείου δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι παιδαγωγικά ορθός. Ουσιαστικά δέκα μέρες θα παρακολουθήσουν μαθήματα μέχρι το τέλος γιατί έρχονται μέρα παρά μέρα στο σχολείο. Παιδαγωγικά δεν φαίνεται να μπορεί να ωφελήσει κάπου. Επίσης υπάρχει ανησυχία και για τους καθηγητές, πολλοί εκ των οποίων είναι ηλικιωμένοι ενώ κάποιοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή μέλη των οικογενειών τους» συμπλήρωσε.

Σχετικά με τα υγειονομικά μέτρα που έχουν παρθεί από το υπουργείο και τον δήμο

«Από το υπουργείο Παιδείας μας έχουν έρθει οδηγίες οι οποίες αναφέρονται τόσο στην καθαριότητα όσο και σε παιδαγωγικά θέματα. Την 1/5 ψηφίστηκε μία πράξη νομοθετικού περιεχομένου η οποία επιβάλλει στους δήμους πώς ακριβώς θα γίνεται η καθαριότητα, να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με καθαρίστριες οι οποίες θα προέρχονται από το δημοτικό και να εξοπλιστούν τα σχολεία με υλικό υγιεινής και αντισηπτικά. 

Για τον δήμο μπορούμε να πούμε ότι έχει καταβάλει προσπάθειες και σε αυτό το κομμάτι έχει ανταποκριθεί μέχρι στιγμής, στο σχολείο μας τουλάχιστον. Φυσικά τα προβλήματα των σχολείων δεν είναι μόνο αυτά, χρειάζονται πιο ουσιαστικές αλλαγές για να αλλάξουν όψη.» 

Για τη διδασκαλία εξ αποστάσεως και τη χρήση κάμερας 

«Θεωρώ ότι είναι και ανεδαφικό και αντιπαιδαγωγικό αυτό που γίνεται. Δεν μπορεί να αντικατασταθεί η φυσική διδασκαλία στην τάξη με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, άλλωστε, κάποιοι μαθητές θα είναι στην τάξη και άλλοι στο σπίτι πώς θα δοθεί κίνητρο σε ένα μαθητή να έρθει στο σχολείο; Διαμορφώνονται έτσι και άλλες συμπεριφορές στα παιδιά. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι σύνθετη. Η σχέση του καθηγητή με τους μαθητές είναι διαφορετική όταν ανακινείται ελεύθερα ο δάσκαλος και διαφορετική όταν αισθάνεται ότι τον εποπτεύουν και τον μαγνητοσκοπούν. Δεν μπορεί να βγει κάτι καλό από αυτό.

Είμαι κάθετα αντίθετος με τη χρήση κάμερας και νομίζω ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί, υπάρχουν τρόποι όπως η ασύγχρονη εκπαίδευση όπου ο καθηγητής μπορεί να επικοινωνεί, να στέλνει βοηθητικό υλικό στα παιδιά, ασκήσεις και να ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο ο μαθητής που για οποιοδήποτε λόγο μένει σπίτι. Θεωρώ ότι όλη η εκπαιδευτική κοινότητα είναι αντίθετη και θα δημιουργήσει παρενέργειες άλλου τύπου αν επιμείνουν στην εφαρμογή τους. Μάλιστα έγινε και θέμα συζήτησης στον δήμο τις προηγούμενες μέρες.»

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.