Ελάτε στην παρέα μας

Κεντρικό Θέμα

Κ. Μητσοτάκης: Η καθημερινότητα & η ατζέντα φυγής προς τα εμπρός

Δημοσιεύθηκε

στις

Την έναρξη της προεκλογικής περιόδου κήρυξε από την Πάτρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εγκαινίασε ένα νέο μοντέλο εξορμήσεων, προκειμένου να παρουσιάσει το κυβερνητικό αφήγημα.

Ο πρωθυπουργός θέλει να βάλει φρένο στο τοξικό –όπως το έχει χαρακτηρίσει- κλίμα που επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ και βασική του επιδίωξη είναι να αλλάξει την ατζέντα κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.

Στο πλαίσιο αυτό, βασική προτεραιότητα είναι η συσπείρωση του κόμματος και η ανάδειξη του κυβερνητικού για να υπάρχουν συγκρίσιμα αποτελέσματα σε σχέση με τα χρόνια διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Το νέο μοντέλο περιοδειών όπως έγινε σαφές από την Πάτρα περιλαμβάνει:

Α. Ζυμώσεις με κομματικά στελέχη και τις τοπικές κοινωνίες.
Β. Την προβολή του κυβερνητικού έργου και τις προτεραιότητες για την επόμενη τετραετία.
Γ. Την καταγραφή των προβλημάτων και τους τρόπους επίλυσης τους μέσω δεσμεύσεων υπουργών που συνοδεύουν τον πρωθυπουργό.
Δ. Ομιλίες και συνεντεύξεις σε τοπικά ΜΜΕ του πρωθυπουργού, προκειμένου να αναδειχθούν τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα σε σχέση με τον Α. Τσίπρα.

 

Επίλυση προβλημάτων

Στελέχη του Μαξίμου εκτιμούν ότι ο κοινός βηματισμός της κυβέρνησης και του κόμματος θα στείλει μήνυμα ενότητας και θα καταστήσει σαφές σε όλους τους τόνους ότι προτεραιότητα είναι η επίλυση των προβλημάτων.

«Αντίπαλος μας είναι τα προβλήματα και εκεί θα δώσουμε το βάρος μας», έλεγε στον «Χτύπο» κυβερνητικό στέλεχος και σημείωνε ότι, ο ΣΥΡΙΖΑ αδυνατεί να παρουσιάσει αξιόπιστη και εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης.

Σημείωνε επίσης ότι η παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την κάθε πόλη και περιφέρεια ξεχωριστά, θα είναι η αφετηρία της νέας νικηφόρας πορείας της Ν.Δ. στις εκλογές του 2023.

 

Νέα ατζέντα

Η στροφή στην καθημερινότητα που επιχειρείται με το νέο μοντέλο εξορμήσεων έχει ως στόχο τη φυγή προς τα εμπρός και την επιβολή ατζέντας που θεωρείται ευνοϊκή για το κυβερνών κόμμα.

Κοινό μυστικό είναι άλλωστε ότι οι υποθέσεις των παρακολουθήσεων έχουν σε μεγάλο βαθμό αποσυντονίσει το κυβερνών κόμμα που ψάχνει το βηματισμό του στο δρόμο προς τις κάλπες.

Εάν προσθέσει κανείς την υπόθεση Πάτση αλλά και την ακρίβεια η οποία έχει μετατραπεί σε θηλιά για νοικοκυριά και επιχειρήσεις γίνεται αντιληπτό ότι η Ν.Δ. μπορεί να χάσει το δημοσκοπικό της προβάδισμα.

Η επιστροφή στην καθημερινότητα και η επιβολή της συγκεκριμένης ατζέντας κρίνεται επιβεβλημένη από τους επιτελείς του κυβερνώντος κόμματος, για να μην δοθεί ευκαιρία στον ΣΥΡΙΖΑ να ανακάμψει.

 

Είναι η… οικονομία

Η ανησυχία για τις τιμές τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στις αντλίες των καυσίμων είναι πιο έντονη από ποτέ και η εκτίμηση που κυριαρχεί είναι πως η οικονομία θα κρίνει και τις εκλογές.

Οι πρωτοβουλίες για συγκράτηση των τιμών θα είναι συνεχείς, κάτι που όπως εκτιμούν «γαλάζια» στελέχη θα καταστήσει σαφές ότι η Ν.Δ. είναι αυτή που μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την κρίση.

Στο πλαίσιο αυτό, το κυβερνητικό αφήγημα θα υπερτονίζει τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για να σταλεί ότι κανένας δεν θα είναι μόνος του και ειδικά οι ευάλωτοι σ’ αυτή την τόσο δύσκολη συγκυρία.

Στόχος του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται να είναι στοχευμένες και να αναδεικνύουν το κοινωνικό πρόσωπο της κυβέρνησης απέναντι σε κρίσεις που έρχονται από το εξωτερικό.

Με τον τρόπο αυτό, ο πρωθυπουργός θέλει να «τελειώσει» το αφήγημα του Α. Τσίπρα περί «ακρίβειας Μητσοτάκη» αναδεικνύοντας ότι ο πόλεμος του Πούτιν στην Ουκρανία ευθύνεται για την ακρίβεια και τον πληθωρισμό.

 

Αξιοπιστία

Στο Μαξίμου γνωρίζουν ότι ο πόλεμος φθοράς που επιχειρεί ο ΣΥΡΙΖΑ στον κ. Μητσοτάκη θα ενταθεί και για το λόγο αυτό προτεραιότητα είναι η ανάδειξη της αξιοπιστίας που εκπέμπει ο πρωθυπουργός.

Η στρατηγική των κυβερνητικών στελεχών είναι η αποδόμηση του προφίλ του κ. Τσίπρα, προκειμένου οι πολίτες να θυμηθούν τα έργα και τις ημέρες του ως πρωθυπουργού της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, το κυβερνητικό παρελθόν του ΣΥΡΙΖΑ μπαίνει για τα καλά στο στόχαστρο της Ν.Δ., γεγονός που καθιστά σαφές ότι η πολιτική σύγκρουση  θα χτυπήσει «κόκκινο» εντός και εκτός Βουλής.

 

Τα συνθήματα

Η στρατηγική του κυβερνώντος κόμματος θα βασιστεί σε συνθήματα τα οποία θα ακυρώνουν την αξιωματική αντιπολίτευση και θα αναδεικνύουν ότι η Ν.Δ. και ο Κ. Μητσοτάκη είναι εγγυητές για το αύριο της χώρας.

Το σύνθημα «το είπαμε το κάναμε» θα είναι κομβικό για το κυβερνών κόμμα, με στόχο η Ν.Δ. να κερδίσει τη μάχη του μεσαίου χώρου που θεωρείται κομβικής σημασίας για το αποτέλεσμα των εκλογών.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και τα συνθήματα για «αυτοδύναμη Ελλάδα», «2η ισχυρή εντολή», «να μην υπάρξει δεύτερη ευκαιρία στη συμφορά».

 

Χρόνος εκλογών

Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, το ερώτημα που θέτουν οι περισσότεροι είναι το πότε θα στηθούν οι κάλπες, καθώς ο κ. Μητσοτάκης κρατάει κλειστά τα χαρτιά του, με τη φράση «στην ώρα τους».

Το σενάριο του Απριλίου δείχνει να είναι κυρίαρχο, αν και δε είναι λίγοι αυτοί που επιμένουν ότι θα γίνουν όσο πιο αργά γίνεται, ακόμη και στις αρχές Ιουλίου, όταν θα έχει κλείσει όλη η τετραετία.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ