Το Άλσος δεν είναι δεδομένο
Άρθρο της Αντιδημάρχου Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών, Υπηρεσίας Δόμησης, Φιλοζωίας, Αυτοτελούς Γραφείου Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων και Αναπληρώτριας Δημάρχου, Ευτυχίας Παπαλουκα
Όταν πληροφορήθηκα την έκταση των βανδαλισμών στο σύστημα πυροπροστασίας του Άλσους Νέας Φιλαδέλφειας, η πρώτη μου σκέψη δεν ήταν το κόστος της αποκατάστασης. Ήταν ο κίνδυνος που δημιουργήθηκε για έναν χώρο που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της πόλης μας.
Οι πρόσφατες δολιοφθορές, κλοπές και βανδαλισμοί που έθεσαν εκτός λειτουργίας κρίσιμες υποδομές πυροπροστασίας και άρδευσης δεν συνιστούν απλώς μια φθορά στη δημοτική περιουσία. Αφορούν την ασφάλεια του Άλσους, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και τελικά την ποιότητα ζωής όλων μας.
«Το Άλσος δεν ανήκει σε καμία δημοτική αρχή και σε καμία διοίκηση. Ανήκει στους πολίτες»
Το Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας δεν είναι ένας ακόμη δημόσιος χώρος. Είναι σημείο αναφοράς για την πόλη μας. Ένας πολύτιμος πνεύμονας πρασίνου για όλη την Αττική που φιλοξενεί καθημερινά οικογένειες, παιδιά, αθλητές και επισκέπτες. Ένας χώρος που συνδέεται με τις αναμνήσεις, την ιστορία και την ταυτότητα της Νέας Φιλαδέλφειας.
Γι’ αυτό και η προστασία του δεν μπορεί να θεωρείται αυτονόητη.
Συχνά αντιμετωπίζουμε ως δεδομένα όσα βρίσκονται γύρω μας: το πράσινο, τις υποδομές, τους δημόσιους χώρους. Ξεχνάμε όμως ότι πίσω από τη λειτουργία και τη συντήρησή τους υπάρχει καθημερινή προσπάθεια, σχεδιασμός και διαρκής μέριμνα. Όταν αυτές οι υποδομές καταστρέφονται, το κόστος δεν είναι μόνο οικονομικό. Είναι περιβαλλοντικό, κοινωνικό και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ζήτημα δημόσιας ασφάλειας.
«Είναι μια κοινή παρακαταθήκη που οφείλουμε να προστατεύσουμε»
Ως Δημοτική Αρχή της Συμπαράταξης αντιδράσαμε άμεσα, προχωρώντας τόσο στην αποκατάσταση των ζημιών όσο και στην κατάθεση μήνυσης για τη διερεύνηση της υπόθεσης και τον εντοπισμό των υπευθύνων. Η προστασία της δημοτικής περιουσίας και των κοινών αγαθών δεν επιτρέπει ούτε αδιαφορία ούτε ανοχή.
Ωστόσο, η ευθύνη δεν ανήκει μόνο στον Δήμο. Ανήκει σε όλους μας. Στον τρόπο με τον οποίο σεβόμαστε τον δημόσιο χώρο, αντιδρούμε σε φαινόμενα παραβατικότητας και συμβάλλουμε στη διατήρηση όσων κάνουν την πόλη μας καλύτερη.
Το Άλσος δεν ανήκει σε καμία δημοτική αρχή και σε καμία διοίκηση. Ανήκει στους πολίτες. Είναι μια κοινή παρακαταθήκη που οφείλουμε να προστατεύσουμε και να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές καλύτερη από ό,τι την παραλάβαμε.
Οι πρόσφατες καταστροφές μάς υπενθύμισαν ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ούτε το περιβάλλον, ούτε οι δημόσιοι χώροι, ούτε η ποιότητα ζωής στην πόλη μας.
Γι’ αυτό και η προστασία του Άλσους είναι υπόθεση όλων μας.