Ελάτε στην παρέα μας

Ελεύθερο Βήμα

Ν. Κεραμέως: “Το νέο σχολικό έτος ξεκινά, με καινοτομίες και επιστροφή στην κανονικότητα” – Άρθρο της Υπουργού Παιδείας στο Χ-τύπο

Δημοσιεύθηκε

στις

Άρθρο της Νίκης Κεραμέως, Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Χ-τύπο που κυκλοφορεί το Σάββατο 3/9

 

Το πρώτο κουδούνι χτυπά στις 12 Σεπτεμβρίου και η εκπαιδευτική κοινότητα είναι καθ’ όλα έτοιμη για το νέο ξεκίνημα. Το σχολείο και φέτος θα είναι πιο αναβαθμισμένο και σύγχρονο, με έξι καινοτομίες, πέρα από αυτές που εφαρμόζονται ήδη από πέρυσι:

  • Καινοτομία 1η: ξεκινάμε με την καλύτερη δυνατή στελέχωση, έχοντας υλοποιήσει σχεδόν 8.600 νέους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι οποίοι αναλαμβάνουν ήδη υπηρεσία. Συνολικά υλοποιήσαμε 25.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε 2 χρόνια, ενώ τα τελευταία 12 δεν είχε γίνει κανένας.

 

  • Καινοτομία 2η: η χρονική επέκταση του ολοήμερου από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ. και η ποιοτική αναβάθμιση τους περιεχομένου του. Η πρωτοβουλία αυτή έχει διττή στόχευση: αφ’ ενός τον εμπλουτισμό της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά, όπως εκπαιδευτική ρομποτική, ρητορική τέχνη, ασφαλής και δημιουργική πλοήγηση στο Διαδίκτυο, αθλητισμός, εικαστικές τέχνες, εκμάθηση μουσικών οργάνων. Αφ’ ετέρου, στοχεύει στη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου. Για τον διπλό αυτό σκοπό, πραγματοποιήσαμε πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών. Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά, χωρίς κριτήρια εγγραφής.

 

  • Καινοτομία 3η: οι σχολικές αίθουσες αποκτούν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία – διαδραστικούς πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό – που στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος τεχνολογικής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

 

  • Καινοτομία 4η: εκπαιδευτικοί όμιλοι. Μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, οι όμιλοι θα προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλήματα, παραδοσιακούς/μοντέρνους χορούς, χοροκινητική έκφραση, χειροτεχνίες και κατασκευές, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.

 

  • Καινοτομία 5η: τα σχολεία αποκτούν παιδαγωγικό Σύμβουλο – Μέντορα. Ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

 

  • Καινοτομία 6η: ενδοσχολικός συντονιστής. Συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Παράλληλα, έχουν ήδη υλοποιηθεί και εφαρμόζονται από πέρυσι σε όλη τη χώρα οι μεταρρυθμίσεις που θεσμοθετήσαμε: νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά από την ηλικία των 4 ετών, αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, Εργαστήρια Δεξιοτήτων (στο υποχρεωτικό πρόγραμμα θεματικές όπως οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.). Επιπλέον, οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών, διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση, Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων, ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων.

Επιπροσθέτως, συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος μέσω των εξετάσεων της ελληνικής «PISA», ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ως ανατροφοδοτική, καθαρά βελτιωτική διαδικασία, με σκοπό την αποτύπωση των δεδομένων, την εξαγωγή ποιοτικών και ποσοτικών συμπερασμάτων, και βάσει αυτών τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, με απώτερο στόχο την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για όλους.

Αξίζει, επιπλέον, να σημειωθεί ότι στηρίζουμε ουσιαστικά τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, με 6.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, με τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αναπηρία, με την ένταξη σχεδόν του συνόλου των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, με την ταυτόχρονη πρόσληψη και επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τους πρόσφυγες μαθητές μας.

Παρά τις δυσκολίες της πανδημίας, οι μεταρρυθμίσεις στον τομέα της Παιδείας, για τις οποίες δεσμευτήκαμε ήδη από το 2018, έγιναν πραγματικότητα, το σχολείο μας αναβαθμίστηκε σημαντικά και τα παιδιά μας αποκτούν ολοένα περισσότερα και πιο ποιοτικά εφόδια. Συνεχίζουμε το έργο μας με γνώμονα τη συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ώστε η νέα μας γενιά να διεκδικήσει και να κατακτήσει ένα καλύτερο αύριο. Αυτό που της αξίζει.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ