Ελάτε στην παρέα μας

Κεντρικά Θέματα

Παρουσίαση της πρότασης του Δήμου Νέας Ιωνίας για το γκαράζ στο Ο.Τ. 150

Δημοσιεύθηκε

στις

Είχαμε γράψει στο παρελθόν για την προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής να εντάξει το μεγάλο έργο κατασκευής του υπόγειου γκαράζ στο Οικοδομικό Τετράγωνο 150, επί των οδών Γυμνασίου και Πατριάρχου Ιωακείμ, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση του υπέργειου χώρου σε πλατεία στο αναπτυξιακό πρόγραμμα JESSICA.
Πρόκειται για το σημαντικότερο έργο που έχει σχεδιαστεί εδώ και δεκαετίες στην πόλη της Νέας Ιωνίας και το οποίο προωθήθηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή του κ. Γιάννη Χαραλάμπους. Και μπορεί η νυν διοίκηση να διαφοροποιήθηκε ως προς τη μέθοδο εκτέλεσης του έργου (προοριζόταν για ΣΔΙΤ), ωστόσο συνέχισε την προσπάθεια διενεργώντας μια σειρά από μελέτες, ώστε να εκδοθούν οι απαιτούμενες άδειες και να είναι έτοιμος ο φάκελος. Αυτή τη στιγμή, όπως ενημέρωσε τον Χ-τύπο ο Αντιδήμαρχος, κ. Γιάννης Κολμανιώτης ο Δήμος αναμένει την  έγκριση  της  μελέτης από  την Αρχαιολογική Υπηρεσία (σ.σ. καθώς υπάρχει στο ακίνητο η  καμινάδα του παλαιού εργοστασίου ταπητουργίας η οποία έχει κηρυχτεί διατηρητέο μνημείο) ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια στην έκδοση οικοδομικής αδείας. Αναφορικά με τη χρηματοδότηση φαίνεται λοιπόν πως θα επιδιωχτεί η ένταξη στο πρόγραμμα JESSICA, όπου με μια πρώτη ματιά φαίνεται πως είναι κάτι παρόμοιο με το ΣΔΙΤ το οποίο επέκρινε η νυν διοίκηση με σφοδρότητα όταν ήταν αντιπολίτευση. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές όπως το γεγονός πως το έργο θα κατασκευαστεί από το Δήμο αν και τελικά δεν αποφεύγεται η συμμετοχή του ιδιώτη έστω και με την μορφή της εκμετάλλευσης της  ελεγχόμενης στάθμευσης και της μίσθωση του παρκινγκ.   
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε κάποια βασικά σημεία της πρότασης αυτής που περιλαμβάνονται στο τεχνικό δελτίο που έχει συντάξει ο Δήμος. Αξίζει να αναφερθεί πως το θέμα συζητήθηκε σε πρόσφατη συνάντηση του Δημάρχου, κ. Ηρακλή Γκότση, με εκπροσώπους παρατάξεων ενώ θα τεθεί και σε προσεχής συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.  

Γκαράζ κάτω από τη γη, πλατεία από πάνω
Ο σταθμός αυτοκινήτων θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο επιφάνειας 4.500 περίπου τ.μ. το οποίο αποτελεί τμήμα μείζονος εκτάσεως επιφάνειας 7.415 τ.μ.   Το κτιριακό έργο του σταθμού αυτοκινήτων αναπτύσσεται σε έξη υπόγεια ημιεπίπεδα με 363 θέσεις στάθμευσης.  Πάνω από το σταθμό προβλέπεται η δημιουργία ανοικτής πλατείας και κοινόχρηστων χώρων, χωρίς κτιριακές εγκαταστάσεις. Σε αυτήν θα μπορούν να αναπτυχθούν στο μέλλον όλες οι συμβατές και επιτρεπόμενες ή δυνάμενες να επιτραπούν πολεοδομικά χρήσεις σε συνδυασμό με σχετικές αποφάσεις της Δημοτικής Αρχής. 

Που θα εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση 
Παράλληλα με το έργο θα εγκατασταθεί σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο εμπορικό κέντρο της Νέας Ιωνίας. Ως περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης επιλέχθηκε η περιοχή επιρροής του  γκαράζ που ορίστηκε μια έκταση περίπου 300 μέτρα γύρω από το σχεδιαζόμενο σταθμό, οριοθετούμενη από τις οδούς Ελ Αλαμέϊν, Σμύρνης, Αγνώστων Ηρώων, 28ης Οκτωβρίου, Πισιδίας, Πάτμου, Νυμφαίου, Χρ. Σμύρνης και τις γραμμές των ΗΣΑΠ.  Πρόθεση του Δήμου είναι να καθορίσει τους κανόνες λειτουργίας του κλειστού χώρου και της ελεγχόμενης στάθμευσης και να επιλέξει μια ιδιωτική εταιρία με κατάλληλη εμπειρία. Η αστυνόμευση του συστήματος καθώς και η διαχείριση των κλήσεων για παραβάσεις στάθμευσης στην περιοχή εφαρμογής του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, καθώς και της παράνομης στάθμευσης στην περιοχή που γειτνιάζει και επηρεάζει τη λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης, θα γίνεται από τον Δημοτική Αστυνομία. Ο προτεινόμενος αριθμός των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι 1071 θέσεις, από τις οποίες οι 575 θα είναι θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης κατοίκων και 496 θέσεις επισκεπτών (θέσεις με πληρωμή).

Χρηματοδότηση-Εκμετάλλευση  
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 8.800.000 ευρώ. Το 68% του κόστους του έργου (5.984.000 ευρώ) αναμένεται να καλυφθεί  από το πρόγραμμα μέσω δανείου με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής. Από εκεί και πέρα ο Δήμος θα κληθεί να βάλει από ιδίους πόρους το 18% (1.584.000 ευρώ) ενώ για τα χρήματα που απομένουν (1.232.000) θα αναζητηθεί τραπεζικός δανεισμός με κανονικό επιτόκιο αυτή τη φορά.  Στην τεχνική έκθεση από την πλευρά του Δήμου Νέας Ιωνίας υπογραμμίζεται πως το Πράσινο Ταμείο οφείλει στον Δήμο ποσό μεγαλύτερο από 800.000 ευρώ και συνεπώς αυτό το ποσό και μόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ίδια κεφάλαια. Παρόλα αυτά, προστίθεται πως ο Δήμος μπορεί να προϋπολογίσει και ένα ποσό της τάξης των 500.000 ευρώ από τους δικούς του πόρους για το έργο. Όσον αφορά στη λειτουργία του έργου, πρόθεση του Δήμου είναι να αναθέσει τη λειτουργία του γκαράζ και της ελεγχόμενης στάθμευσης σε ιδιωτική εταιρία, έναντι συγκεκριμένης αμοιβής. Πάντως, επισημαίνεται πως πρόθεση του Δήμου είναι “να καθορίσει τους κανόνες λειτουργίας του κλειστού χώρου και της ελεγχόμενης στάθμευσης και να επιλέξει μια ιδιωτική εταιρία με κατάλληλη εμπειρία, η οποία θα αναλάβει να λειτουργεί αυτές τις δύο δράσεις, με βάση τους κανόνες που θα έχει καθορίσει ο Δημοτική Αρχή και με τίμημα ανεξάρτητο από τα έσοδα”.

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ