Ελάτε στην παρέα μας

Αθηναίων

Ανεβαίνουν επίπεδο οι ψηφιακές υπηρεσίες στο Δήμο Αθηναίων

Δημοσιεύθηκε

στις

Στην επόμενη φάση περνά από σήμερα ο ψηφιακός μετασχηματισμός της πρωτεύουσας μετά την έγκριση του προγράμματος των έργων που υπέβαλε ο Δήμος Αθηναίων στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τα οποία θα χρηματοδοτηθούν με ποσό ύψους 19,8 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Συνολικά οκτώ εμβληματικά προγράμματα που σχεδιάστηκαν από τον Δήμο Αθηναίων μέσω της Αναπτυξιακής Εταιρείας Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ (ΔΑΕΜ) και εκπονήθηκαν ως υποέργα, περιλαμβάνονται στο τεχνικό δελτίο που εγκρίθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο, στο πλαίσιο του προγράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης για χρηματοδότηση 17 Δήμων της χώρας με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων.

Τα ψηφιακά έργα, τα οποία υπέβαλε ο Δήμος Αθηναίων αφορούν στο σύνολο της λειτουργίας της πόλης και στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επαγγελματιών σε τομείς όπως η καθαριότητα, η λειτουργία των σχολικών μονάδων, η αστυνόμευση στο εμπορικό τρίγωνο κ.ά.

Σήμερα, στο δημαρχείο της πόλης, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης είχε συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, παρουσία του Αντιδημάρχου Ψηφιακής Μετάβασης και Παιδείας, Νικόλα Βαφειάδη και του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΔΑΕΜ, Δημήτρη Σταμάτη.

«Είναι πάρα πολύ μεγάλη η χαρά μου κάθε φορά που επισκέπτομαι τον καλό φίλο Δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη. Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω συνολικά το έργο το οποίο έχει γίνει στον Δήμο Αθηναίων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Είναι μια σπουδαία δουλειά και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που είμαστε αρωγοί της μέσω των “Έξυπνων Πόλεων”. Ο τρόπος με τον οποίο ο κύριος Δήμαρχος και οι συνεργάτες του έχουν σχεδιάσει το την αξιοποίηση του προγράμματος αυτού είναι πραγματικά καινοτόμος», τόνισε, μετά τη συνάντηση, ο κ. Πιερρακάκης.

Από την πλευρά του, ο κ. Μπακογιάννης, ανέφερε: «Η Αθήνα, όχι μόνο συμμετέχει στην πολύ μεγάλη εθνική προσπάθεια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και πρωτοπορεί. Θέλουμε να χτίσουμε έναν δήμο με περισσότερη τεχνολογία και λιγότερη γραφειοκρατία. Θέλουμε έναν δήμο, ο οποίος να μιλάει με δύο “κλικ” και να λέει “καλημέρα”. Σήμερα κάνουμε ένα πολύ μεγάλο βήμα με τη χρηματοδότηση για το πρόγραμμα έξυπνης πόλης. Θα ήθελα και δημόσια να πω ένα πολύ μεγάλο “ευχαριστώ” στον Υπουργό για την εξαιρετική συνεργασία που έχουμε αναπτύξει από την πρώτη στιγμή».

 

 

 

Η επόμενη μέρα για την ψηφιοποίηση της πόλης – Ποιες είναι οι οκτώ παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα στην Αθήνα

Ειδικότερα, τα 8 προγράμματα, τα οποία θα οδηγήσουν τον Δήμο Αθηναίων στη μετάβασή του στη νέα ψηφιακή εποχή και στη διευκόλυνση των πολιτών σε μία σειρά από τομείς, είναι τα εξής:

1. Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Παρακολούθησης Υποδομών Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων

Με στόχο την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του δήμου στη διαχείριση του στόλου των οχημάτων, των μηχανημάτων και του προσωπικού στον τομέα της καθαριότητας, το έργο προβλέπει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, Μεταφορικού Έργου και Υποδομών Καθαριότητας. Μέσω ευφυών συστημάτων αισθητήρων IoT και τεχνολογιών μηχανικής μάθησης (παρακολούθηση πληρότητας κάδων, βελτιστοποίηση δρομολογίων, δημιουργία προφίλ κλπ) στόχος είναι να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική συλλογή και μεταφορά των απορριμμάτων.

2. Ψηφιακό Εποπτικό Κέντρο Επιχειρήσεων

Με τη δημιουργία ενός Ψηφιακού Εποπτικού Κέντρου Επιχειρήσεων, που θα αποτελεί την επιτελική συντονιστική δομή του δήμου για τον συντονισμό του ανθρώπινου δυναμικού και των επιχειρησιακών υποδομών, ο Δήμος Αθηναίων θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχουν οι σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις, ώστε να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τους δημόσιους χώρους που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, με στόχο να μειώσει τα συμβάντα σε ευαίσθητους χώρους, όπως τα σχολικά συγκροτήματα.

Το Ψηφιακό Εποπτικό Κέντρο Επιχειρήσεων θα λαμβάνει πληροφορίες από διάφορες πηγές και κανάλια επικοινωνίας, τις οποίες θα επεξεργάζεται και θα προωθεί προς επίλυση στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, καθώς και στο συντονιστικό κέντρο επιχειρήσεων της Δημοτικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Αστυνομίας.

3. Ψηφιακές Υπηρεσίες Έξυπνης Γειτονιάς

Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα SmartSpace, ένας έξυπνος χώρος, σε κάθε μια από τις 129 γειτονιές της Αθήνας. Μέσω των αισθητήρων και των συστημάτων που θα εγκατασταθούν, κάθε γειτονιά θα αποτελέσει έναν έξυπνο κόμβο συλλογής και διάθεσης δεδομένων σχετικά με τη ζωή στην πόλη. Οι εφαρμογές που θα υλοποιηθούν θα αφορούν δεδομένα όπως οι περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε «έξυπνη γειτονιά», ενώ παράλληλα θα αναπτυχθούν εφαρμογές και εργαλεία συμμετοχικότητας και υποβολής προτάσεων των δημοτών και των κατοίκων για τη συν-διαμόρφωση των πολιτικών και τη λήψη αποφάσεων σε θέματα καθημερινότητας.

4. Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Μικροκινητικότητας και Σταθμών Φόρτισης

Σκοπός είναι η δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού συστήματος που θα δίνει στους πολίτες την ευχέρεια να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό/συμβατικό ποδήλατο ή ηλεκτρικό σκούτερ για το χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται στον Κανονισμό Λειτουργίας του Συστήματος, επιστρέφοντάς το σε κάποιο από τα σημεία στάθμευσης τα οποία θα είναι εγκατεστημένα σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου. Το σύστημα θα επιτρέπει την αυτόματη διάθεση χωρίς την παρουσία προσωπικού, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα διασύνδεσης με πληρωμές μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας.

5. Προσωποποιημένος Πολιτο-κεντρικός «Πανόπτης» πόλης

Το πληροφοριακό σύστημα που θα προκύψει, θα αποτελεί ένα ψηφιακό ευρετήριο για το σύνολο των υπηρεσιών του Δήμου και των νομικών του προσώπων. Μέσω χρήσης τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης θα είναι σε θέση να καθοδηγήσει τον πολίτη τόσο σε απλά όσο και σε πιο σύνθετα ζητήματα καθημερινότητας που αφορούν τον δήμο. Ο προσωποποιημένος πολιτο-κεντρικός «Πανόπτης» πόλης θα διασυνδέεται με όλα τα κεντρικά συστήματα διαχείρισης δεδομένων, παροχής ψηφιακών υπηρεσιών, έκδοσης πιστοποιητικών, βεβαιώσεων, διοικητικών πράξεων και αποφάσεων, καθώς και με συστήματα των νομικών προσώπων του δήμου που παρέχουν υπηρεσίες προς δημότες και επιχειρήσεις.

6. Αναβάθμιση Δικτυακών Υποδομών Υπερ-υψηλών ταχυτήτων και Υποδομών Disaster Recovery

Στόχος, μέσω της συγκεκριμένης παρέμβασης, είναι η αναβάθμιση και επέκταση των υφιστάμενων δικτυακών ευρυζωνικών υποδομών της πόλης. Το έργο περιλαμβάνει -εκτός από την επέκταση του δικτύου οπτικών ινών για τη διασύνδεση κομβικών κτιρίων και υπηρεσιών του δήμου- την ανάπτυξη υποδομών Disaster Recovery για το κέντρο δεδομένων του δήμου, την ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας και αποτροπής κυβερνοεπιθέσεων, καθώς και την ανάπτυξη ενός ενοποιημένου σύγχρονου ασύρματου ευρυζωνικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων που θα καλύπτει τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό κτιριακών υποδομών και υπηρεσιών του δήμου. Τέλος, μέσω του έργου προβλέπεται η επέκταση του δικτύου LORAWan του δήμου, με σκοπό την επίτευξη κάλυψης στο 100% της έκτασής του.

7. Ολοκληρωμένο Σύστημα Εξοικονόμησης Πόρων Σχολικών Κτιρίων και Υποδομών

Στόχος του έργου είναι η παρακολούθηση και καταγραφή των καταναλώσεων ενέργειας, των υδρομέτρων και των καταναλώσεων καυσίμων στα σχολικά κτίρια του Δήμου Αθηναίων, ώστε να μπορούν να ληφθούν οι απαραίτητες ενέργειες για την εξοικονόμηση πόρων. Παράλληλα, θα αναπτυχθούν εφαρμογές mobile app για την εξοικείωση της μαθητικής κοινότητας με καλές πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας μέσω τεχνικών gamification.

8. Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Πρόσβασης Οχημάτων και Αστυνόμευσης στο Εμπορικό Τρίγωνο και σε πεζόδρομους της Αθήνας

Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση και λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος Ελεγχόμενης Πρόσβασης Οχημάτων σε πεζόδρομους του Δήμου Αθηναίων με συστήματα βυθιζόμενων μπαρών, συστήματα αναγνώρισης πινακίδων, ηλεκτρονικές πινακίδες ενημέρωσης κοινού και τα απαραίτητα λογισμικά επιτήρησης και διαχείρισης των περιοχών ελεγχόμενης πρόσβασης.

 

Το έργο του Δήμου Αθηναίων στον τομέα της ψηφιοποίησης μέχρι σήμερα

Την τελευταία τριετία, με την πανδημία να έχει λειτουργήσει ως επιταχυντής, ο Δήμος Αθηναίων έχει καταγράψει σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα της ψηφιοποίησης. Ήδη, μέσω της ΔΑΕΜ έχει ψηφιοποιηθεί περισσότερο από το 75% των υπηρεσιών του δήμου και ως το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών. Αυτό σημαίνει ότι οι δημότες και επαγγελματίες της Αθήνας εξυπηρετούνται χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς αναμονή σε ουρές, εύκολα και γρήγορα, μέσω υπολογιστή ή τάμπλετ, με απλή χρήση κωδικών Taxisnet, σε μία σειρά από σημαντικές υπηρεσίες, όπως η χορήγηση βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ, η έκδοση κάρτας δακτυλίου, η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας, η μεταδημότευση, το μητρώο αρρένων, η έκδοση άδειας λειτουργίας καταστημάτων κ.ά.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων έχουν εξυπηρετηθεί περισσότερες από 253.000 αιτήσεις και έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα περισσότεροι από 190.000 χρήστες.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ