Ελάτε στην παρέα μας

Διονύσου

Τέλος στην πολύχρονη ομηρία των κατοίκων της Ροδόπολης: Εγκρίθηκε η σημειακή τροποποίηση του ΓΠΣ και απελευθερώθηκε η έκδοση οικοδομικών αδειών

Δημοσιεύθηκε

στις

Μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για το Δήμο Διονύσου σηματοδοτεί η έγκριση της σημειακής τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.) της Δημοτικής Κοινότητας Ροδόπολης, που εγκρίθηκε με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η εν λόγω πολύ σημαντική απόφαση, που υπέγραψε ο αρμόδιος Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Νικόλαος Ταγαράς και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 11 Αυγούστου 2022, απελευθερώνει μεταξύ άλλων την έκδοση οικοδομικών αδειών, σύμφωνα με όσα ορίζονται σε αυτήν, ενώ την ίδια στιγμή βάζει οριστικό τέλος στην ομηρία των κατοίκων της περιοχής.

Σημειώνουμε ότι είχε προηγηθεί η υπ’αριθμόν 2406/2019 απόφαση του Ε’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία αναγνωρίστηκε η νομιμότητα του Oικισμού και η δυνατότητα αξιοποίησης των περιουσιών από τους ιδιοκτήτες τους.

Η εν λόγω πολύ σημαντική απόφαση ελήφθη μετά από προσφυγή στο ΣτΕ της πρώην Κοινότητας Ροδόπολης και του Δήμου Διονύσου, κατά της 151/2010 Απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία είχε κρίνει ότι οι διατάξεις του άρθρου 9 παρ.4 του Ν.3044/2002 είναι αντισυνταγματικές.

Για την ιστορία αναφέρουμε επίσης ότι:

– Με το Νόμο 3044/2002 (ΦΕΚ Α’ 197) ορίστηκε ότι «Η οριστική διανομή κληροτεμαχίων στη θέση “Μπάλα” του κτήματος “Σταμάτα” που εγκρίθηκε με την υπ’αριθμόν 127357/15.11.1934 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας (ΦΕΚ 164 Β’/11.12.1934) θεωρείται εγκεκριμένο Ρυμοτομικό σχέδιο αγροτικού οικισμού.

– Κατόπιν προσφυγής κατοίκων της περιοχής κατά της 1015/27.10.2006 οικοδομικής άδειας, όπως αναθεωρήθηκε με τις 561/26.6.2007 και 449/17.7.2009 πράξεις του Τμήματος Πολεοδομίας και της Π.Ε. Καπανδριτίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής, και σε συνέχεια διαφόρων πρωτόδικων αποφάσεων, εκδόθηκε η 151/2010 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία έκρινε ότι οι διατάξεις του άρθρου 9 παρ.4 του Ν.3044/2002 είναι αντισυνταγματικές.

– Κατά της απόφασης αυτής, η πρώην Κοινότητα Ροδόπολης, και κατ’ επέκταση ο Δήμος Διονύσου, προσέφυγε στις 15.6.2010 στο Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

– Η έφεση εκδικάστηκε στο ακροατήριο στις 2.12.2015 και σε διάσκεψη στις 17.12.2015. Η υπ’αριθμόν 2406/2019 απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στις 4.12.2019, έκανε αποδεκτή την έφεση της πρώην Κοινότητας Ροδόπολης και εξαφάνισε την 151/2010 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.

Υπογραμμίζουμε ότι τόσο με την απόφαση αυτή, που αναγνώρισε τη νομιμότητα του Oικισμού υπό την έννοια του εγκεκριμένου Ρυμοτομικού σχεδίου, όσο και με τη σημειακή τροποποίηση του ΓΠΣ που ολοκληρώθηκε σήμερα, επιλύεται οριστικά το οικιστικό ζήτημα της Ροδόπολης και η δυνατότητα αξιοποίησης των περιουσιών των κατοίκων. Επίσης ανοίγει ο δρόμος για τη μελλοντική επέκταση του Πολεοδομικού Σχεδίου.

 

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΣΗΜΕΙΑΚΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΓΠΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ 

Ειδικότερα, το Γ.Π.Σ. τροποποιείται ως εξής:

1) Στα οικοδομικά τετράγωνα που περικλείονται από τις οδούς Ροδοπόλεως, 28ης Οκτωβρίου, Κολοκοτρώνη και 25ης Μαρτίου, και στα ακίνητα που έχουν πρόσωπο στην οδό 25ης Μαρτίου μεταξύ των οδών Ροδοπόλεως και Κολοκοτρώνη:

α. Καθορίζεται χρήση γης «γενική κατοικία» σύμφωνα με το άρθρο 3 του π.δ. 59/2018, με επιτρεπόμενες μόνον τις εξής ειδικές κατηγορίες χρήσεων γης:

(1) Κατοικία.

(2) Κοινωνική πρόνοια.

(3) Εκπαίδευση: Τα κτίρια ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να έχουν μέγιστη συνολική επιφάνεια δόμησης μέχρι 1.500 τ.μ. (4.1) Μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις.

(5) Θρησκευτικοί χώροι.

(6) Πολιτιστικές εγκαταστάσεις μέχρι 1.200 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης.

(7) Διοίκηση τοπικής κλίμακας.

(8) Περίθαλψη. Επιτρέπονται μόνον (8.1) Πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας χωρίς νοσηλεία.

(10) Εμπόριο και παροχή προσωπικών υπηρεσιών. Επιτρέπονται μόνον Εμπορικά καταστήματα (10.1), Καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών (10.2). (11) Γραφεία/Κέντρα Έρευνας.

(12) Εστίαση μέχρι 300 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης.

(13) Αναψυκτήρια μέχρι 200 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης.

(16.1) Στάθμευση (κτίρια-γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους, κοινής χρήσης, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων.

(20) Αποθήκες χαμηλής όχλησης μέχρι 400 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης. Δεν επιτρέπονται οι αποθήκες με κωδικό 20.1 και οι φαρμακαποθήκες.

(21) Εγκαταστάσεις Εφοδιαστικής (ν. 4302/2014, Α΄225). Επιτρέπονται μόνον Αποθήκες χονδρικού εμπορίου χαμηλής όχλησης (21.3) μέχρι 400 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης.

(22) Επαγγελματικά εργαστήρια μέχρι 400 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης. (30) Γωνιές ανακύκλωσης και πράσινα σημεία (μικρά, μεγάλα κοινή υπουργική απόφαση 18485/26.4.2017, Β’ 1412, όπως ισχύει). Επιτρέπονται μόνο Γωνιές ανακύκλωσης και Μικρά πράσινα σημεία.

(46) Αστική γεωργία – λαχανόκηποι.

β. O ισχύων Mέσος Συντελεστής Δόμησης επτά δέκατα (0,70) διατηρείται.

2) Στο υπόλοιπο τμήμα της πολεοδομικής ενότητας του οικισμού καθορίζεται χρήση γης «αμιγής κατοικία» σύμφωνα με το άρθρο 2 του π.δ. 59/2018, με επιτρεπόμενες μόνον τις εξής ειδικές κατηγορίες χρήσεων γης:

(1) Κατοικία.

(2) Κοινωνική πρόνοια τοπικής κλίμακας.

(3) Εκπαίδευση:

Επιτρέπονται μόνον πρωτοβάθμια (3.2.) και δευτεροβάθμια (3.3) για την εξυπηρέτηση των αναγκών του Δήμου.

(4) Αθλητικές Εγκαταστάσεις: Επιτρέπονται μόνον, από την υποκατηγορία (4.1) των μικρών αθλητικών εγκαταστάσεων, οι Α1 και Δ χωρίς θεατές.

(5) Θρησκευτικοί χώροι τοπικής σημασίας με καθορισμό της θέσης τους από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο.

(6) Πολιτιστικές εγκαταστάσεις τοπικής σημασίας μέχρι 200 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης.

(10) Εμπόριο και παροχή προσωπικών υπηρεσιών. Επιτρέπονται μόνον Εμπορικά καταστήματα (10.1) και Καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών (10.2) που εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής. Μέγιστη συνολική επιφάνεια καταστημάτων ανά οικόπεδο 150 τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης. Το μέγεθος αυτό μπορεί να εξειδικεύεται ή να περιορίζεται από τον πολεοδομικό σχεδιασμό.

(15) Τουριστικά καταλύματα μέχρι 30 κλίνες.

3) Δραστηριότητες με χρήση ασύμβατη προς τις ει[1]δικές χρήσεις γης που καθορίζονται με την παρούσα, οι οποίες, κατά την έναρξη ισχύος της, λειτουργούν νομίμως σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, δύναται να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, να διατηρήσουν την υφιστάμενη χρήση στο οικόπεδο επί του οποίου έχουν ανεγερθεί, να επισκευάζονται για λόγους χρήσεως και υγιεινής, να αδειοδοτούνται περιβαλλοντικά και να εκσυγχρονίζονται.

Β. Κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων και δραστηριοτήτων εντός της περιοχής τροποποίησης του Γ.Π.Σ., επιβάλλεται να λαμβάνονται υπόψη τα εξής:

α. Για την εκτέλεση οποιουδήποτε έργου, δημόσιου, δημοτικού ή ιδιωτικού, το οποίο απαιτεί εκσκαφές, υποβάλλεται σχετικό αίτημα συνοδευόμενο από τα απαραίτητα δικαιολογητικά προς έγκριση από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής.

β. Για την ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων της περιοχής τηρούνται τα μέτρα της Ε.Γ.: οικ. 903/21.12.2017 απόφασης της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων για την 1η Αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης των Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Αττικής (Β’ 4672), με στόχο την προστασία, τη βελτίωση αλλά και την αποτροπή τυχόν επιδείνωσης της κατάστασης των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων της περιοχής, καθώς και των εξαρτώμενων από αυτά οικοσυστημάτων και υγροτόπων.

γ. Λόγω απουσίας δικτύου αποχέτευσης αστικών λυμάτων στην περιοχή της Δ.Ε. Ροδόπολης, απαγορεύεται η λειτουργία οποιωνδήποτε εν δυνάμει ρυπογόνων δραστηριοτήτων π.χ. χώρων/συνεργείων καθαρισμού οχημάτων, επισκευής κ.λπ., των οποίων τα υγρά απόβλητα ή τα ρυπασμένα όμβρια ύδατα ενδέχεται να καταλήξουν στο υδατόρεμα Ροδόπολης, με συνέπεια τη ρύπανση των επιφανειακών και των υπόγειων υδάτων.

δ. Λαμβάνεται μέριμνα από το Δήμο για τη μελέτη και κατασκευή δικτύου αποχέτευσης αστικών λυμάτων. Μέχρι την ολοκλήρωση κατασκευής του δικτύου, τα υγρά απόβλητα των επιμέρους επαγγελματικών δραστηριοτήτων π.χ. καταστημάτων εστίασης κ.λπ. στην περιοχή, διοχετεύονται σε στεγανή δεξαμενή και τηρείται αρχείο των παραστατικών μεταφοράς τους σε Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ).

ε. Δίνεται προτεραιότητα: αα) στην κατασκευή έργων υποδομής, όπως επαρκούς δικτύου συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων και έργων αντιπλημμυρικής προστασίας, δικτύου ακαθάρτων και συνδέσεων, ββ) στην οργάνωση δικτύου ανακύκλωσης αποβλήτων, γγ) στην προώθηση έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), προγραμμάτων αντικατάστασης παλαιού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου του φωτισμού δημόσιων κτιρίων και οδών, ενεργειακών αναβαθμίσεων δημοτικών κτιρίων, εγκατάστασης συστημάτων τηλεματικής, δδ) στην υλοποίηση υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, εε) στην εξασφάλιση επαρκούς πρόσβασης και μετακίνησης για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα, στστ) στην υλοποίηση έργων κοινωνικών υποδομών και εξυπηρετήσεων.

στ. Στο στάδιο της πολεοδομικής μελέτης, εξετάζεται το παράπλευρο οδικό δίκτυο και γίνονται οι κατάλληλες διαμορφώσεις, ώστε το εύρος του καταστρώματος και των πεζοδρομίων να καλύπτει τη λειτουργία δραστηριοτήτων με αυξημένη προσέλευση εξυπηρετούμενων χρηστών και την κυκλοφορία ογκωδών οχημάτων

Γ. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ