Ελάτε στην παρέα μας

Αθηναίων

Παρουσιάστηκε το ΣΒΑΚ για την Αθήνα στο δημοτικό συμβούλιο

Δημοσιεύθηκε

στις

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, η οποία δίνει έμφαση στο νπεζό, στην ενίσχυση των μέσων μικροκινητικότητας, τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και την μείωση κίνησης των ΙΧ.

«Θέλουμε η Αθήνα να πάρει αξία. Θέλουμε η περιουσία των Αθήναίων να αξίζει πολύ παραπάνω από σήμερα» τόνισε ο κ. Μπακογιάννης στην ομιλία του στο Δημοτικό Συμβούλιο υπογραμμίζοντας ότι το ΣΒΑΚ είναι προϊόν διαλόγου και διαβούλευσης που ξεκίνησε από το 2019 και ολοκληρώθηκε σήμερα.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σχέδιο επιλογών στρατηγικής που θα ακολουθήσει ο δήμος Αθηναίων τα επόμενα χρόνια, προκειμένου η πρωτεύουσα να γνωρίσει την ανάπτυξη, να προσφέρει ποιοτική ζωή στους κατοίκους της αλλά και στήριξη στην μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Η τοποθέτηση του δημάρχου Αθηναίων ακολούθησε την παρουσίαση των λεπτομερειών του ΣΒΑΚ από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Βασίλη Αξιώτη αλλά και την έντονη κριτική που ασκήθηκε από την αντιπολίτευση, με το επιχείρημα οτι προωθείται ένα μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στον τουρισμό και την διασκέδαση και αγνοεί τους κατοίκους και τα προβλήματα της πόλης.

Ο Κ. Μπακογιάννης, αφού είπε προς την αντιπολίτευση ότι, δεν πρόκειται «να συμφιλιωθεί με τη μιζέρια», υπογράμμισε ότι η Δημοτική Αρχή υποστηρίζει τις μικτές χρήσεις και θέλει με το σχέδιο αυτό η πόλη να σταματήσει να έχει τα αρνητικά ρεκόρ, που την θέλουν να έχει τα περισσότερα τ.μ. άσφαλτο ανα κάτοικο και τα λιγότερα τ.μ. πράσινο ανά κάτοικο στην Ευρώπη.

Τέλος ο κ. Μπακογιάννης δήλωσε ότι, το ΣΒΑΚ της Αθήνας έχει πάρει όλες τις καλές πρακτικές που έχουν γίνει σε πόλεις της Ευρώπης, που μπορούν να εφαρμοστούν στην πρωτεύουσα, με στόχο η Αθήνα να αλλάξει εικόνα και να μπορέσει να αυξήσει τόσο τον πληθυσμό της αλλά και την επιχειρηματικότητα της. Σχετικά με τις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για μονόπλευρη ανάπτυξη προς τον τουρισμό, την απάντηση έδωσε ο Γενικός Γραμματέας του δήμου κ. Αλέξανδρος Τσιαρτσιάμης λέγοντας ότι υπάρχει το παράδειγμα της Βαρκελώνης που όταν έκρινε ότι δεν χρειάζεται άλλα ξενοδοχεία σταμάτησε να δίνει άδειες.

Οι παρεμβάσεις της δημοτικής αντιπολίτευσης

Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος, ανέφερε πως, η παράταξη δεν διαφωνεί με το βασικό σενάριο που περιέγραψε ο κ. Αξιώτης, ωστόσο όπως επεσήμανε, «Συζητάμε όμως εάν αυτά που περιλαμβάνονται ως μέτρα πολιτικής υπηρετούν αυτό το σενάριο ή όχι. Δεν τα υπηρετούν. Αυτά τα οποία αντιλαμβάνεστε ως απλές συγκοινωνιακές παρεμβάσεις στην πραγματικότητα είναι βαριά πολεοδομικές παρεμβάσεις. Με το να περιορίζεις το αυτοκίνητα ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι στην κατάσταση που είναι, διώχνεις τους κατοίκους του κέντρου. Άρα, στην πραγματικότητα, μένει το κέντρο ένα λουνα παρκ για τουρίτες ξενοδοχεία κλπ.» τόνισε ο Ν. Ηλιόπουλος.

Ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, Στέλιος Λάμπρου από την πλευρά του υπογράμμισε ότι: «Το σχέδιο προωθεί την υλοποίηση των μελετών που υποτάσσονται στις αστικές αναπλάσεις και εξυπηρετούν την αλλαγή χρήσεων γης. Αυτά όλα γίνονται προς όφελος των συμφερόντων αλυσίδων διασκέδασης και διεθνών επενδυτικών ομίλων». «Η προβλεπόμενη επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης κατά 15% στην επόμενη πενταετία και 25% στην επόμενη δεκαετία και παράλληλα, η μείωση της λεύθερης στάθμευσης από το 38% στο 24% σημαίνει ότι οι 3 στις 4 θέσεις στάθμευσης θα είναι επί πληρωμή. Τότε γιατί πληρώνουμε δημοτικά τέλη, τέλη κυκλοφορίας;» ανέφερε ο κ. Λάμπρου.

Ο Πέτρος Κωνσταντίνου από την «Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας» διερωτήθηκε «ποια είναι τα οράματα του σχεδίου», δίνοντας την απάντηση, «Η στρατηγική τους είναι η ανάπτυξη της συσσώρευσης του κεφαλαίου» ενώ χαρακτήρισε το σχέδιο «ωμό και αδίστακτό».

Τέλος ο Παναγιώτης Κεφαλληνός, από την «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα» τόνισε πως το σχέδιο υπηρετεί τη μετατροπή της πόλης σε «απέραντο διασκεδαστήριο», ενώ, τόνισε ότι δεν υπάρχει αναφορά στις επιπτώσεις των πυρκαγιών, τις υψηλές θερμοκρασίες ή την κατάσταση στα ΜΜΜ λόγω της πανδημίας, τα σχολεία κλπ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ