Ελάτε στην παρέα μας

Βουλή

Βουλή: Ψηφίστηκε το εργασιακό νομοσχέδιο – Ποιοι το απέρριψαν

Δημοσιεύθηκε

στις

Το σχέδιο νόμου «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών», καθώς 5 υπουργικές τροπολογίες που είχαν κατατεθεί σε αυτό, ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στην Ολομέλεια της Βουλής.

Επί της Αρχής του νομοσχεδίου, «υπέρ» ψήφισαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ καταψήφισαν τελικά ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25, ενώ με το «παρών» τάχθηκε η Ελληνική Λύση.

Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκαν και οι 5 υπουργικές τροπολογίες.

Ειδικότερα:

  • Η τροπολογία του Υπουργείου Εσωτερικών με τις αλλαγές στις εξετάσεις της Εθνική Σχολής Δημόσιας Διοίκησης – Αυτοδιοίκησης και τις διατάξεις για την κινητικότητα στο δημόσιο ψηφίστηκε από τη ΝΔ, καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25 ενώ με το «παρών» τάχθηκε η Ελληνική Λύση.
  • Η δεύτερη τροπολογία του Υπουργείου Εσωτερικών που αφορά βρεφικούς και νηπιακούς σταθμούς, ρυθμίσεις οφειλών σε ΟΤΑ, το ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα των ΟΤΑ και Συνδέσμων Δήμων, τις παρατάσεις μισθώσεων ακινήτων, μισθώσεις σχολικών κυλικείων, παρατάσεις θητειών σχολικών συμβουλίων, για την φιλοξενία του θεσμού της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, κωδικοποίηση της χρηματοδότησης των κομμάτων ψηφίσθηκε από ΝΔ και Ελληνική Λύση, την καταψήφισε το ΜέΡΑ 25, ενώ με το «παρών» τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΚΚΕ
  • Η υπουργική τροπολογία του υπουργείου Υγείας για την «διαδικασία διάθεσης πλεονασματικού αποθέματος εμβολίων σε τρίτα κράτη» ψηφίσθηκε από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, καταψήφισε η Ελληνική Λύση , ενώ με το «παρών» τάχθηκαν ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25.
  • Η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας με ρυθμίσεις που αφορούν αλλαγές στην πρωτοβάθμια δευτεροβάθμια και επαγγελματική εκπαίδευση ψηφίσθηκε από τη ΝΔ, καταψήφισαν ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ 25 ενώ με το «παρών» τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ
  • Η τροπολογία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με ρυθμίσεις για τους συνοριακούς φύλακες, τις προπαρασκευαστικές εξετάσεις στις σχολές Αστυφυλάκων Αξιωματικών της ΕΛΑΣ, ειδικών φρουρών, των δοκίμων Σημαιοφόρων του ΛΣ, αποζημιώσεων στους μαθητές των σχολών της ΕΛΑΣ, παράταση των συμβάσεων και μετατάξεων του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, ψηφίστηκε από ΝΔ και Ελληνική Λύση και την καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25
Στην υπεράσπιση του νομοσχεδίου ο Μ. Βορίδης

Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, κατά την ολοκλήρωση της συζήτησης του νομοσχεδίου επέκρινε την αρνητική ψήφο της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των αριστερών κομμάτων της αντιπολίτευσης στο νομοσχέδιο για τη ρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της τηλεργασίας στο δημόσιο, λέγοντας πως «για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνεται ότι η Αριστερά αποτελεί δύναμη αντίδρασης, οπισθοδρόμησης, άρνησης οποιωνδήποτε εξελίξεων, τελικώς ένα βαρίδι για την πρόοδο της κοινωνίας». Σήμερα, είπε, «ψηφίσατε όχι επί της Αρχής σε ένα νομοσχέδιο που ρυθμίζει την τηλεργασία στον δημόσιο τομέα και δείξατε ότι είστε καταρχήν αντίθετοι με την τηλεργασία στον δημόσιο τομέα». Σε ένα νομοσχέδιο όπου θέτει την δυνατότητα τηλεργασίας να είναι προαιρετική για τον εργαζόμενο. Που δεν επηρεάζει την υπηρεσιακή εξέλιξη του εργαζομένου, ούτε τη μισθολογική του εξέλιξη. Δεν αποτελεί υπηρεσιακή μεταβολή. Απέρριψε τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ ότι το νομοσχέδιο «είναι έκθεση ιδεών, γιατί έχει πολλές νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις και δεν σας έχουμε εμπιστοσύνη» λέγοντας πως εμείς εδώ δεν σας ζητάμε ψήφο εμπιστοσύνης, αλλά εάν συμφωνείτε με το νομοσχέδιο και ουσιαστικά το ερώτημα είναι, εάν θα πρέπει να ρυθμίσουμε ή όχι το πεδίο της τηλεργασίας. Ζητάτε -τόνισε- να μπει στο νομοσχέδιο το ΠΔ για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και διερωτήθηκε: «αλήθεια πως θα μπορούσε να γίνει αυτό; Που έχετε δει ειδικά ζητήματα να μπαίνουν μέσα στον νόμο πλαίσιο. Σας είπε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ότι είμαστε σε συνεννόηση και όλες οι μέχρι τώρα Οδηγίες και κατευθύνσεις της έχουν υιοθετηθεί. Αλλά πως να εκδοθεί ΠΔ πριν γνωμοδοτήσει η Αρχή;»

Καταλόγισε στα κόμματα που καταψήφισαν επί της Αρχής το νομοσχέδιο ότι δεν τα ενδιαφέρει «να μη μείνει πίσω το Δημόσιο από την τεχνολογική εξέλιξη και το Δημόσιο να μην αποτελέσει πια το βαρίδι της οικονομικής και κοινωνικής εξέλιξης».

Υπερασπίστηκε ότι ο τρόπος επιλογής των υπαλλήλων που θα βγαίνουν σε τηλεργασία θα πρέπει είναι ευέλικτος και την απόφαση αυτή να την λαμβάνει ο διευθυντής, εξηγώντας πως σε αντίθετη περίπτωση «ουσιαστικά δεν θα έχουμε καν αυτό το εργαλείο στο δημόσιο». Απέρριψε το αίτημα να είναι υποχρεωτική η χορήγηση από την υπηρεσία στους υπαλλήλους των ηλεκτρονικών μέσων για να τηλεργαστούν λέγοντας ότι «εάν το Δημόσιο δεν είναι έτοιμο να δώσει τον σταθμό στον υπάλληλο, να μην υπάρχει η δυνατότητα της τηλεργασίας; Και εάν ο εργαζόμενος, αφού είναι προαιρετικό, θέλει να κάνει χρήση της τηλεργασίας και θέλει να χρησιμοποιήσει δικό του εξοπλισμό, με τους όρους και τις προϋποθέσεις βέβαια που θα εξειδικευτούν με Υπουργική Απόφαση, γιατί να μην του το επιτρέψουμε;» Επέμεινε ότι ειδικά σε αυτή την πρώτη φάση της τηλεργασίας θα πρέπει να υπάρχουν χρονικά όρια τηλεργασίας για να αποξενωθεί ο τηλεργαζόμενος από την υπηρεσία του.

 

Δείτε επίσης: Κωστής Χατζηδάκης: Οι βασικές ρυθμίσεις του νέου εργασιακού νομοσχεδίου

 

Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, απάντησε και στις αναφορές των βουλευτών της αντιπολίτευσης σχετικά με την απεργιακή κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε κατά του εργασιακού νομοσχεδίου λέγοντας: «οι εργαζόμενοι δεν σας παρακολουθούν πια. Γιατί μιλάτε συνεχώς για τον μπαμπούλα και τον λύκο που έρχεται … Τους λέγατε η Δεξιά σε εσάς τους εργαζόμενους στο Δημόσιο θα σας απολύσει. Περιμένουν οι άνθρωποι τις απολύσεις. Περίμεναν έναν μήνα μετά την εκλογή μας, δύο μήνες, πέρασαν έξι, πέρασε ένας χρόνος, δεν έχει απολύσεις. Περιμένουν ακόμη. Και αντί για απολύσεις είδαν ότι έχει προσλήψεις! Το ίδιο γίνεται και τώρα, φωνάζετε για τον λύκο… ότι οι εργαζόμενοι δεν θα έχουν δουλειά, ότι θα δουλεύουν υπερωρίες χωρίς να αμείβονται, άρχισε πάλι η τρομοκρατία. Μα, ξέρετε, αυτό δεν πάει μακριά, γιατί θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο και θα αρχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος και εκεί που θα περιμένουν ότι δεν θα τους πληρώνουν, όπως τους λέτε εσείς, ξαφνικά θα βρουν ότι ενδεχομένως διαμορφώνεται η σχέση εργασίας με έναν τρόπο που είναι πολύ πιο αποδοτικός για τους ίδιους. Γι’ αυτό, παρά τις φωνές σας, παρά τις ακραίες σας τοποθετήσεις, δεν σας παρακολουθούν οι εργαζόμενοι. ‘Αλλωστε, εάν εμείς είμαστε οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου και των ολίγων, γιατί εμείς παίρνουμε 40% και εσείς 20%; Τόσο βλάκες είναι αυτοί οι πολλοί και δεν ξέρουν τα συμφέροντά τους και δη, τα ταξικά και τα οικονομικά; Όμως, θέλετε να παριστάνετε ότι υπάρχει ένας μπαμπούλας…»

 

Η τοποθέτηση της αντιπολίτευσης

Ο ειδικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Παπαηλιού, συνοψίζοντας τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ επί του νομοσχεδίου ανέφερε ότι «δεν διαφωνούμε με την ανάγκη ρύθμισης της τηλεργασίας. Όμως, η ψήφος μας είναι αρνητική για τους εξής τρεις λόγους: Το νομοσχέδιο συνιστά εν πολλοίς μία έκθεση ιδεών. Περιλαμβάνει γενικές ρήτρες και αόριστες ρυθμίσεις, χωρίς να τις εξειδικεύει και χωρίς να διαμορφώνει ένα συγκροτημένο και πλήρες ρυθμιστικό πλαίσιο. Την εφαρμογή του στην πράξη την παραπέμπει στην έκδοση προεδρικού διατάγματος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων -πράγμα που δημιουργεί και πρόβλημα ως προς το χρόνο έναρξης ισχύος του νόμου, εφόσον ψηφιστεί- και στην έκδοση υπουργικών αποφάσεων για τα υπόλοιπα θέματα. Αυτό σημαίνει ότι η κυβερνοασφάλεια, η προστασία των προσωπικών δεδομένων και η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων είναι στον αέρα και δημιουργεί κινδύνους, αφού εναπόκειται στον προσανατολισμό που θα τους προσδοθεί και θα εξαρτάται, βέβαια, από την αυθαίρετη κρίση των Υπουργών. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τον τρόπο νομοθέτησης, εν προκειμένω κακής νομοθέτησης με την προσθήκη άρθρων και ρυθμίσεων μετά τη διαβούλευση και με την κατάθεση τροπολογιών ολόκληρων νομοσχεδίων για άσχετα θέματα. Και ο τρίτος λόγος είναι ότι και λόγω των προηγουμένων που ανέφερα, δεν σας έχουμε εμπιστοσύνη. Φαίνεται ότι ούτε και η κοινωνία πλέον σας έχει, όπως αποδεικνύεται και από τη σημερινή μεγάλη κινητοποίηση, διότι έχετε βεβαρημένο μητρώο το οποίο συνεχώς εμπλουτίζεται.

Σχετικά με την τροπολογία του διαγωνισμού στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης επέμεινε ότι ο νέος τρόπος εξετάσεων θα πρέπει να γίνει για λόγους δικαιοσύνης και για λόγους ηθικής από τον μεθεπόμενο διαγωνισμό και όχι από τον επικείμενο. Χαρακτήρισε θετική την τροπολογία του υπουργείου Υγείας για τη διάθεση εμβολίων σε τρίτες χώρες. Για την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας είπε ότι υπάρχουν πολλές διατάξεις με τις οποίες συμφωνεί το κόμμα του αλλά δεν συμφωνεί με την σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου, έχουμε αμφιβολίες για την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Είμαστε υπέρ της σύστασης νέων θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού, όμως εσείς μεταφέρετε τις θέσεις αυτές από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να είναι σαφείς οι λόγοι της μεταφοράς αυτής, αλλά και ποιες είναι οι ανάγκες σε οργανικές θέσεις γι’ αυτό ψηφίζουμε «παρών». Καταψηφίζουμε την τροπολογία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, διότι οι συνοριοφύλακες, οι οποίοι προσλήφθηκαν σε μία προηγούμενη φάση, προσλήφθηκαν με τρόπο ανορθόδοξο, χωρίς δηλαδή διαδικασίες αντικειμενικές και αυτή τη στιγμή δημιουργούνται οργανικές θέσεις οι οποίες έρχονται να καλύψουν. Όπως, επίσης, στις αρμοδιότητες τους προστίθεται και η φύλαξη εισόδου-εξόδου των αεροδρομίων, πράγμα που θεωρώ ότι δημιουργεί ένα πρόβλημα, διότι δεν είναι αστυνομικοί και γι’ αυτόν το λόγο έχετε αλλάξει και την ορολογία της αρμοδιότητας από «δίωξη λαθρομετανάστευσης», που σημαίνει και προανακριτικό έργο, σε «διαχείριση λαθρομετανάστευσης». Συνεπώς αυτή την τροπολογία την ψηφίζουμε.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Καμίνης επέκρινε την κυβέρνηση για κακό τρόπο νομοθέτησης λέγοντας πως το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ κατά την διαβούλευση είχε 20 άρθρα, όταν κατατέθηκε στην Βουλή είχε 27 άρθρα και σήμερα εάν συνυπολογιστεί η βροχή τροπολογιών πάμε συνολικά στα 62άρθρα υπό την αίρεση ότι δεν θα προκύψει κάτι καινούργιο. Δεν είναι άλλοθι, τόνισε ότι αυτό έχει γίνει κατά κόρον στο παρελθόν. Σχετικά με την τηλεργασία ανέφερε ότι το νομοσχέδιο κινείται σε θετική τροχιά όμως υπάρχουν ζητήματα που χρήζουν περαιτέρω νομοτεχνικής βελτίωσης, τμήμα των οποίων αποτελούν οι προτάσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας των Ατόμων με Αναπηρία, τις οποίες εμείς υιοθετήσαμε με την κατάθεση ξεχωριστής τροπολογίας και αφορούν: πρώτα απ’ όλα την αποδοχή του αιτήματος τηλεργασίας δημοσίων υπαλλήλων με αναπηρία ή των γονέων τους, των φυσικών, θετών αναδόχων, των δικαστικών συμπαραστατών των ατόμων με αναπηρίες ή συζύγων ατόμων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας άνω του 50%, το διπλασιασμό του χρονικού ορίου τηλεργασίας για τα άτομα με αναπηρία από τις σαράντα τέσσερις στις ογδόντα οκτώ ημέρες κατ’ έτος, κατά την παροχή του σταθμού τηλεργασίας να λαμβάνονται όλες οι αναγκαίες πρόνοιες προσβασιμότητας.

 

Δείτε επίσης: Ψηφιακή κάρτα: Τι είναι και πώς θα λειτουργεί – Οι αλλαγές που φέρνει το εργασιακό νομοσχέδιο

 

Επίσης, πρότεινε ως νομοτεχνικές βελτιώσεις, οι προβλεπόμενες σαράντα τέσσερις ημέρες τηλεργασίας να μην παρέχονται ανά τρίμηνο, αλλά να αυξηθούν και να παρέχονται καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Και η απόφαση του προϊσταμένου της διεύθυνσης που καθορίζει τις θέσεις τηλεργασίας να είναι αιτιολογημένη, επίσης, ένα θέμα που αφορά τον δημόσιο τομέα και ιδιαίτερα την αξιολόγηση και την κινητικότητα. Σχετικά με την τροπολογία για την Σχολή Δημόσιας Διοίκησης ανέφερε πως αφού ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί τον Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο και προστίθενται μαθήματα πως δεν αιφνιδιάζονται οι υποψήφιοι και διερωτήθηκε, τι κοστίσει στο Υπουργείο να διεξαχθεί ο επόμενος διαγωνισμός με το υφιστάμενο σύστημα; Για την αξιολόγηση των υπαλλήλων ζήτησε να έρθει ένα νέο σύστημα ολοκληρωμένο και να συμφωνηθεί με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, γιατί θα πρέπει να ισχύσει σε βάθος χρόνου.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής αναφερόμενος στο νομοσχέδιο είπε ότι παρά το ότι η τηλεργασία πλασάρεται με ένα σύγχρονο και μοντέρνο περιτύλιγμα, το περιεχόμενό της είναι τελείως διαφορετικό. Πρόκειται για μια μορφή εργασιακής εκμετάλλευσης, αλλά γι’ αυτό δεν φταίει, ξέρετε, η τεχνολογία. Η τεχνολογία μοιάζει με το μαχαίρι. Με το μαχαίρι μπορείς να κόψεις και ψωμί, αλλά μπορεί να σκοτώσεις και άνθρωπο. Έχει σημασία, λοιπόν, πώς χρησιμοποιείται η τεχνολογία. Όταν, λοιπόν, αυτή βρίσκεται στα χέρια της αστικής τάξης, στα χέρια του κεφαλαίου, χρησιμοποιείται για τα δικά της συμφέροντα. Τη φέρνει ως εργασιακή μορφή, εντείνοντας την εκμετάλλευση, παραβιάζοντας ωράρια, διαλύοντας κάθε έννοια διαφορετικού ωραρίου προσωπικής, οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής. Αντίθετα, σε μια άλλη εξουσία, σε μια άλλη κυβέρνηση, σε μια άλλη κοινωνική τάξη πραγμάτων, αυτές οι δυνατότητες της τεχνολογίας θα χρησιμοποιούνταν, για να μειωθεί δραστικά για παράδειγμα ο εργάσιμος χρόνος των εργαζομένων. Επέκρινε τη νομοθέτηση δια μέσω τροπολογιών και μάλιστα με πολλά άρθρα ώστε κανείς να μην μπορεί να τοποθετηθεί ξεχωριστά για το καθένα. Πχ ανέφερε ότι με την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας εμείς διαφωνούμε στα άρθρα για τα λεγόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων, όμως, μέσα υπάρχει και μια διάταξη που αναγνωρίζει επιτέλους το δίκαιο του αγώνα των μαθητών των επαγγελματικών σχολών του ΟΑΕΔ στο να μην αλλάξουν οι κανόνες φοίτησής τους φέτος στη μέση της χρονιάς. Σχετικά με την τροπολογία του ΥΠΕΣ για τις ρυθμίσεις οφειλών σε δήμους. ανέφερε πως νομίζουμε ότι το μόνο που γίνεται με αυτόν τον τρόπο είναι το τενεκεδάκι να πηγαίνει λίγο παρακάτω… και είπε πως αν θέλουμε να το αντιμετωπίσουμε πραγματικά το πρόβλημα των οφειλών στους δήμους, τότε η Κυβέρνηση μπορεί να δώσει το δικαίωμα στους δήμους και συγκεκριμένα στα δημοτικά συμβούλια να αποφασίζουν εκείνα, να προβαίνουν ακόμα και σε διαγραφές χρεών και σε ρυθμίσεις τέτοιου ύψους και τέτοιου είδους, που να μπορούν αυτοί οι άνθρωποι και οι οφειλέτες να τις αποπληρώσουν. Διαφώνησε με την τροπολογία για την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης καθώς όπως είπε αλλάζει στη μέση της εξεταστικής περιόδου την ύλη, αυξάνει την ύλη, υψώνει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια για αυτούς τους ανθρώπους που θέλουν να μπούνε σ’ αυτήν τη Σχολή, που αποτελεί ένα από τα λίγα μικρά ανοίγματα, για να δουλέψει κανείς στο δημόσιο.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας ανέφερε ότι «όταν έχεις καεί με τον χυλό, φυσάς και το γιαούρτι», λέει μια παροιμία. Και όταν ακούμε για μεγαλόπνοα σχέδια που θα δώσουν λύσεις σε προβλήματα, έχουμε μάθει από τη μία να κρατάμε πολύ μικρό καλάθι και από την άλλη να ψάχνουμε ποιον λάκκο έχει η φάβα. Κρατάμε μικρό καλάθι γιατί; Γιατί χρόνια -όχι εσείς προσωπικά, οι κυβερνήσεις σας- μας φλομώσατε με ψέματα. Και δυσπιστία γιατί σας έχει φοβηθεί το μάτι μας. Το 2013, είπε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς υποσχόταν ότι θα έχουμε δωρεάν Wi-Fi ασύρματο ίντερνετ σε όλη την Ελλάδα σε ένα χρόνο και πέρασαν οκτώ χρόνια κι ακόμα δεν έχουμε βάλει οπτικές ίνες. Ακόμη πουλάνε οι εταιρείες με κατοστάρες ταχύτητες κι έχουμε ταχύτητα 8-10 στα σπίτια. Προειδοποίησης πως θα είναι τρομερό εάν η κυβέρνηση τολμήσει να διανοηθούμε οποιονδήποτε τρόπο αύριο ή μεθαύριο να απομονώσει σε τηλεργασία ανεμβολίαστους ανθρώπους που δεν θα τους επιτρέψει να πάνε στη δουλειά τους. Η Ελληνική Λύση, είπε, δεν γυρνάει την πλάτη στο μέλλον, ούτε είμαστε άνθρωποι των σπηλαίων. Ακολουθούμε την τεχνολογία με ένα πολύ μεγάλο κομμάτι νέων ανθρώπων που ιδεολογικά μας ακολουθούν και μας στηρίζουν . Αλλά αν τολμήσετε να εφαρμόσετε την τηλεργασία ως ένα ακόμα μέτρο αποκλεισμού και διχασμού της ελληνικής κοινωνίας, θα μας βρείτε μπροστά σας κανονικά, με ό,τι δύναμη έχουμε.

Η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ 25 Αγγελική Αδαμοπούλου υποστήριξε ότι γεγονός πως η κυβέρνηση έρχεται με αυτό το σχέδιο νόμου να ρυθμίσετε με νομοθεσία ένα πεδίο το οποίο έχει μείνει ήδη αρρύθμιστο, αυτό δεν σημαίνει ότι το προσεγγίζετε και με τον κατάλληλο τρόπο. Καταλόγισε δυστοκία του υπουργείου να διεξαχθεί ένας τελικά παραγωγικός διάλογος με τα κόμματα παρ όλο που καταρχήν εκφράσθηκε μια ευρύτερη σύμπνοια ως προς την αναγκαιότητά ενός πλαισίου. Δημιουργεί είπε εύλογη καχυποψία ως προς το περιεχόμενο τελικά, το οποίο θα έχουν οι επικείμενες μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν σύμφωνα με την αυθαίρετη κρίση των Υπουργών. Παρατηρούμε, είπε η βουλευτής πως το μεγαλύτερο βάρος εφαρμογής της τηλεργασίας μετατοπίζεται δυστυχώς στους ώμους των υπαλλήλων με την ταυτόχρονη αδράνεια της υπηρεσίας ως εργοδότη. Ο εργαζόμενος, δηλαδή, καλείται σε κάποιες κρίσιμες περιπτώσεις να αναλάβει ευθύνες οι οποίες κανονικά αναλογούν στον εργοδότη. Τον αναγκάζετε, προκειμένου να έχει πρόσβαση στη δυνατότητα της εργασίας, να παρέχει κάποιες εγγυήσεις οι οποίες δεν του αναλογούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το τεκμήριο καταλληλόλητας του τόπου παροχής της εργασίας, όπου ουσιαστικά μετακυλίετε στον εργαζόμενο την ατομική ευθύνη ώστε να εξασφαλίζει ο ίδιος τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας του τόπου όπου εκτελεί την εργασία του. Επίσης, σοβαρά προβλήματα από τη σιωπή του νομοσχεδίου ως προς το σοβαρό ζήτημα του εργατικού ατυχήματος και βεβαίως ως προς το ζήτημα του ιδιωτικού εξοπλισμού. Δίνετε κατ’ εξαίρεση τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ο εργαζόμενος τον δικό του εξοπλισμό, αυτό δεν θα γίνει κατ’ εξαίρεση. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα γίνει ο απόλυτος κανόνας.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ