Connect with us

Κεντρικό Θέμα

ΔΕΔΔΗΕ: Καθυστερήσεις στις μετρήσεις προκαλούν χάος – Τι καταγγέλλουν οι καταναλωτές

Published

on

  • Καταγγελίες καταναλωτών για καθυστερήσεις στις μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ και επιπτώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος

Καταναλωτές εκφράζουν έντονες ανησυχίες για καθυστερήσεις στις μετρήσεις κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, με αποτέλεσμα την εμφάνιση υπέρογκων ποσών στους λογαριασμούς ρεύματος. Η καθυστέρηση αυτή, σύμφωνα με τους καταναλωτές, δημιουργεί αδικαιολόγητες επιβαρύνσεις και αβεβαιότητα.

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ο ΔΕΔΔΗΕ υποχρεούται να πραγματοποιεί μηνιαίες μετρήσεις της κατανάλωσης, ώστε να αποφεύγεται η συσσώρευση κιλοβατωρών και η εμφάνιση υπερβολικών χρεώσεων στους λογαριασμούς. Ωστόσο, φαίνεται ότι η εφαρμογή αυτής της διαδικασίας δεν είναι πάντοτε συνεπής, με αποτέλεσμα την απογοήτευση των καταναλωτών.

Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ανακοινώσει την πρόθεσή του να ολοκληρώσει τη μετάβαση στη μηνιαία καταμέτρηση για το σύνολο των καταναλωτών έως το τέλος Ιουλίου. Η μετάβαση αυτή αποσκοπεί στην ορθολογικότερη τιμολόγηση, την ευελιξία των προμηθευτών και τον περιορισμό των ρευματοκλοπών. Για την υλοποίηση του προγράμματος, ο ΔΕΔΔΗΕ χρησιμοποιεί κινητά τηλέφωνα που συνδέονται με πλατφόρμα πληροφοριακού συστήματος, καταχωρώντας αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο τις λήψεις ανά περιοχή, παροχή και καταμετρητή.

Παρά τις επίσημες ανακοινώσεις, οι καταναλωτές συνεχίζουν να εκφράζουν ανησυχίες για την εφαρμογή της μηνιαίας καταμέτρησης και τις επιπτώσεις στους λογαριασμούς τους. Η διασφάλιση της ακριβούς και έγκαιρης καταμέτρησης παραμένει κρίσιμη για την αποφυγή αδικαιολόγητων χρεώσεων και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο σύστημα.

Καθυστερημένες μετρήσεις και μη εκκαθαριστικοί λογαριασμοί ρεύματος

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Financial Report, καταναλωτές αναφέρουν ότι οι μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ δεν γίνονται εντός του χρονοδιαγράμματος που αναγράφεται στους λογαριασμούς, δηλαδή η μέτρηση δεν πραγματοποιείται την τελευταία μέρα του μήνα 30 ή 31 όπως ισχύει κανονικά και συνεπώς, οι εταιρίες–πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας δε λαμβάνουν έγκαιρα τις μετρήσεις από το ΔΕΔΔΗΕ ώστε να εκδώσουν εκκαθαριστικό λογαριασμό.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι λογαριασμοί ρεύματος, που φτάνουν στα χέρια των καταναλωτών να δείχνουν διαφορετικό διάστημα καταμέτρησης από το μηνιαίο. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι υπήρχαν λογαριασμοί μη εκκαθαριστικοί για διάστημα 7 ή 10 ημερών λόγω μη καταχώρησης των μετρήσεων από το ΔΕΔΔΗΕ, όπως ανέφεραν οι πάροχοι σαν αιτιολογία σε πελάτη και συνεπώς αναγράφεται διαφορετικός αριθμός κιλοβατώρων από αυτές που καταχωρεί ο καταναλωτής.

Ιδιοκτήτης οικίας σε επαρχιακή πόλη βρήκε ένα σημείωμα στην πόρτα του σπιτιού του από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ, που ενημέρωνε ότι δεν έγινε μέτρηση στο ρολόι του ρεύματος με την δικαιολογία ότι δεν είχε πρόσβαση στο ρολόι ενώ το ρολόι ήταν ακριβώς μπροστά του και εάν έκανε τον κόπο θα μπορούσε να καταγράψει τη μέτρηση.

Λογαριασμοί ρεύματος: Ένας μήνας πίσω

Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές, καθώς δεν βλέπουν εκκαθαριστικό λογαριασμό τους τελευταίους δυο μήνες. Μετά από επικοινωνία των ιδίων με τους παρόχους τους, αποσαφηνίστηκε ότι οι λογαριασμοί τους θα πηγαίνουν στο εξής κατά ένα μήνα πίσω επιπλέον ώστε να λαμβάνεται η σωστή μέτρηση από το ΔΕΔΔΗΕ. Δηλαδή, στις αρχές Απριλίου θα εκδοθεί ο ορθός λογαριασμός της κατανάλωσης Φεβρουαρίου και όχι του Μαρτίου, όπως συνέβαινε μέχρι προσφάτως.

Το πρόβλημα από ό,τι φαίνεται ωστόσο δεν εντοπίζεται μόνο στον Πειραιά αλλά και στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Το ζήτημα τέθηκε με Ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον βουλευτή Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργο  Καραμέρο. Συγκεκριμένα, σε περιοχές της Ανατολικής Αττικής εξακολουθούν να μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς μέτρηση της κατανάλωσης από την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε κατά συνέπεια οι λογαριασμοί ρεύματος να έρχονται υπερφουσκωμένοι στα νοικοκυριά.

Τι αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ

Κατόπιν επικοινωνίας του Financial Report με τον ΔΕΔΔΗΕ, φάνηκε πως ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει πλήρη επίγνωση της κατάστασης.

Συγκεκριμένα, πηγές από το ΔΕΔΔΗΕ αναφέρουν όπου υπάρχουν παράπονα, αναθέτουν στα συνεργεία να επαναλαμβάνουν τους ελέγχους στις περιοχές που εντοπίζοναι και επιλύονται τα προβλήματα. Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ αναφέρει πως καμία εικόνα δεν έχει για τους επιμέρους παρόχους και συνεπώς δε φέρει καμία ευθύνη καθώς υποστηρίζεται ότι οι ενδείξεις στέλνονται απευθείας στους παρόχους.

Σε σχετικό ερώτημα για την περίπτωση που συμβαίνουν λάθη σε μετρήσεις ο ΔΕΔΔΗΕ απάντησε πως οι πολίτες μπορούν να καταχωρίσουν στην σχετική πλατφόρμα τις ενδείξεις τους ή και τηλεφωνικά 800 400 000 και πως αν εκεί υπάρχει διαφορά, λαμβάνεται υπόψιν η μέτρηση του συνεργείου. Ωστόσο, παρατηρείται από μεριάς τους ότι δεν υπάρχουν συχνά τέτοια λάθη, κι όσα υφίστανται διορθώνονται το συντομότερο δυνατό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ