Δημοσκοπήσεις: Άγνωστοι «Χ» κάνουν τη διαφορά στις ευρωεκλογές

0

    Στους άγνωστους «Χ» των δημοσκοπήσεων που θα κάνουν τη διαφορά στις ευρωεκλογές στρέφουν το βλέμμα τους Μαξίμου και Πειραιώς, καθώς σε λίγες ώρες ολοκληρώνεται η προεκλογική περίοδος.

Οι συνεργάτες του Α. Τσίπρα και του Κυρ. Μητσοτάκη δεν κρύβουν την αγωνία και τον προβληματισμό τους για το αποτέλεσμα, που είναι βέβαιο ότι θα σφραγίσει τις  πολιτικές εξελίξεις.
Οι δημοσκοπήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας επιβεβαιώνουν το προβάδισμα της Ν.Δ., αλλά τα επιτελεία των δύο αρχηγών, γνωρίζουν ότι ο «διάβολος» κρύβεται στις λεπτομέρειες.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο διάβολος αφορά ευρήματα ερευνών κοινής γνώμης, που θεωρούνται οι άγνωστοι «Χ» των ευρωεκλογών και μπορούν να φέρουν τα πάνω κάτω.
Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι αυτοί οι άγνωστοι «Χ» και τι ρόλο θα παίξουν στην έκβαση του τελικού αποτελέσματος:

Αναποφάσιστοι:
Ο πρωθυπουργός και ο πρόεδρος της Ν.Δ. έδωσαν όλο το προηγούμενο διάστημα μεγάλη σημασία για να κερδίσουν τους αναποφάσιστους. Ο Αλέξης Τσίπρας έθεσε το δίλημμα για «ψήφο εμπιστοσύνης την Κυριακή ή ακύρωση των μέτρων» και ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για «στασιμότητα και τέλμα από τον ΣΥΡΙΖΑ ή πολιτική αλλαγή με τη Ν.Δ. Τα δημοσκοπικά ευρήματα δείχνουν ότι όσοι δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τι θα ψηφίσουν είναι περίπου στο 11%. Εάν σ’ αυτούς προσθέσουμε όσους δηλώνουν ότι θα απέχουν από την ψηφοφορία και οι οποίοι φτάνουν στο 9%, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι το τελικό αποτέλεσμα δεν έχει ακόμη «κλειδώσει». Ζητούμενο για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι να πετύχει τον επαναπατρισμό τους, καθώς  ένας στους τρεις αναποφάσιστους είχε ψηφίσει το κυβερνών κόμμα στις διπλές εκλογές του 2015. Δεν είναι μάλιστα λίγοι αυτοί που επισημαίνουν ότι πολλοί αναποφάσιστοι θα πάρουν την απόφαση για το τι θα ψηφίσουν μέσα στο παραβάν.

Συσπείρωση ΣΥΡΙΖΑ:
Για πολλούς είναι παράδοξο το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μάζεψε κόσμο στις συγκεντρώσεις του, αλλά σε όλες τις δημοσκοπήσεις δείχνει συσπείρωση της τάξης του 55%. Το γεγονός αυτό δεν αποκλείεται να κρύβει εκπλήξεις και να είναι ο άγνωστος «Χ» των εκλογών. Επίσης,  ίσως να εξηγεί το γιατί ο κ. Μητσοτάκης χαμήλωσε τους τόνους. Στη Ν.Δ. δεν είναι λίγοι αυτοί που εκτιμούν ότι η πόλωση ευνοεί τον ΣΥΡΙΖΑ και η αξιωματική αντιπολίτευση δεν έχει λόγο να πέσει στην κυβερνητική παγίδα.

«Πακέτο» μέτρων:
Το Μαξίμου επενδύει πολλά για να γυρίσει το παιχνίδι στις εξαγγελίες Τσίπρα που αφορούν στη 13η σύνταξη και τη μείωση του ΦΠΑ σε τρόφιμα και ρεύμα. Από την πλευρά του ο κ. Μητσοτάκης επιχείρησε να ακυρώσει αυτές τις πρωτοβουλίες, με το επιχείρημα ότι είναι προεκλογικά φιλοδωρήματα που έχουν στόχο να εξαγοράσουν συνειδήσεις. Οι πρώτες δημοσκοπικές μετρήσεις, είχαν δείξει ότι ο κόσμος δεν επηρεάστηκε. Τα δεδομένα όμως ίσως να είναι διαφορετικά, καθώς οι συνταξιούχοι είδαν το χρώμα του χρήματος τη Δευτέρα και η συμπεριφορά τους ίσως αλλάξει. Το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας μιλάει για νέο «πακέτο» παροχών στο τέλος του χρόνου όπως η επιστροφή του ΕΚΑΣ, είναι ένας άγνωστος «Χ» που  μπορεί να αλλάξει άρδην τους συσχετισμούς πολιτικών δυνάμεων.

«Φύγετε» ή αντιδεξιά συσπείρωση;:
Οι δύο πολιτικοί αρχηγοί έθεσαν τα διλήμματά τους, με στόχο να απευθυνθούν στη μεσαία τάξη για να κερδίσουν τη μάχη των εκλογών. Το ποιο δίλημμα θα κυριαρχήσει είναι ακόμη ένας άγνωστος «Χ». Ο κ. Μητσοτάκης χρησιμοποίησε το «φύγετε» κάνοντας  λόγο για τη χειρότερη κυβέρνηση που γνώρισε ο τόπος από τη Μεταπολίτευση. Ο κ. Τσίπρας απευθύνεται στα αντιδεξιά ανακλαστικά της προοδευτικής παράταξης και εμφανίζεται ως ο νέος Ανδρέας Παπανδρέου που θα συσπειρώσει το χώρο για να μην επιστρέψει η Ν.Δ. στην εξουσία.

Νέοι ψηφοφόροι:
Στους άγνωστους «Χ», είναι ηλίου φαεινότερο ότι περιλαμβάνονται και οι νέοι ψηφοφόροι. Με βάση τους τελευταίους υπολογισμούς οι νέοι από 17 έως 21 ετών που θα πάνε στις κάλπες για να ψηφίσουν ξεπερνά τις 500.000. Το τι θα πράξουν ουδείς μπορεί να το προεξοφλήσει. Ασφαλώς και θα παίξουν ρόλο οι οικογενειακές καταβολές, αλλά δεν είναι ο μόνος παράγοντας για την ψήφο τους. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για παιδιά που βράζει το αίμα τους και είναι δύσκολο να πει κανείς με βεβαιότητα για τα κριτήρια με τα οποία θα πάρουν τις τελικές τους αποφάσεις.

Ο Φλωράκης
Ο ιστορικός ηγέτης του ΚΚΕ Χαρίλαος Φλωράκης χρησιμοποιούσε τη φράση «η κάλπη είναι γκαστρωμένη» θέλοντας με τον τρόπο αυτό να δείξει ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο στις εκλογές.
Οι δημοσκοπήσεις μπορεί να δείχνουν τάσεις, αλλά δεν παύουν να είναι φωτογραφίες της στιγμής και κατά συνέπεια ποτέ δεν θα βρουν αυτούς που αποφασίζουν την τελευταία στιγμή.

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.