Πέντε συμβουλές για καλή Τσικνοπέμπτη

0

Πέντε συμβουλές για να είναι το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης μία απολαυστική εμπειρία αλλά και η επόμενη μέρα μετά το έθιμο της απόλυτης κρεατοφαγίας.

Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει χώρα την Πέμπτη, λόγω του ότι οι ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή είναι «νήστιμοι ημέραι», της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, της καλούμενης Κρεατινής. Πραγματοποιείται κάποιες ημέρες πριν από την έναρξη της μεγάλης νηστείας της Σαρακοστής.

Παρόμοιες γιορτές έχουν και άλλα χριστιανικά έθνη, όπως το Weiberfastnacht στη Γερμανία και τη Mardi Gras (Λιπαρή Τρίτη) στη Γαλλία που όμως αντιστοιχεί στην Ορθόδοξη Καθαρά Δευτέρα. Η τελευταία γιορτάζεται και σε άλλοτε γαλλόφωνες περιοχές, όπως στη Νέα Ορλεάνη.

Για να είναι το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης μία απολαυστική εμπειρία, μπορούμε να ακολουθήσουμε μερικές έξυπνες και χρήσιμες συμβουλές.

  • Αποφύγετε την κατανάλωση και άλλου κύριου γεύματος μέσα στη μέρα και κρατήστε την όρεξη σας για την στιγμή του ‘’τσικνίσματος’’. Μπορείτε να καταναλώσετε σαλάτες, σούπες λαχανικών και μικρές ποσότητες από τροφές, όπως το καστανό ρύζι και ζυμαρικά ολικής άλεσης.
  • Η ημέρα επιτάσσει ψητό κρέας, για αυτό και άλλα φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες και λιπαρά είναι περιττές επιλογές. Το κρέας μπορούν να συνοδεύσουν δροσερές σαλάτες και ανάλαφρες σως με βάση το γιαούρτι.
  • Επιλέξτε άπαχα κρέατα, όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα ή ψαρονέφρι. Αν προτιμάτε και άλλα είδη, φροντίστε να είναι σε μικρές ποσότητες και αφαιρέστε το περιττό λίπος.
  • Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο! Το κρασί και ιδιαίτερα το κόκκινο είναι μία καλή, διατροφικά, επιλογή. Ένα έως δύο ποτήρια αρκούν για να συνοδεύσουν το γεύμα σας.
  • Προσπαθήστε να αποφύγετε το επιδόρπιο. Αν ανήκετε σε αυτούς που δεν μπορούν να το αποχωριστούν, προτιμήστε δροσιστικά γλυκά, χαμηλά σε λιπαρά, με βάση τα φρούτα ή το γιαούρτι.

Η επόμενη ημέρα 

  • Ακολουθήστε τον αριθμό γευμάτων που κάνετε συνήθως, χωρίς να παραλείψετε κάποιο.
  • Καταναλώστε αρκετό νερό, φρούτα και λαχανικά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση κρέατος και επιλέξτε το κύριο γεύμα σας να περιλαμβάνει όσπρια, λαδερά ή ψάρι.

Εάν εμφανίζονται συμπτώματα δυσπεψίας ή καούρας, υπάρχει η λύση και δεν είναι η σόδα, καθώς η κατανάλωσή της προκαλεί αραίωση των γαστρικών υγρών, επιβραδύνοντας την πέψη, για την οποία απαιτείται όξινο περιβάλλον.

Αντίθετα, υπάρχει μία φυσική τροφή που η κατανάλωσή της ενδείκνυται τόσο σε περιπτώσεις ήπιων συμπτωμάτων, όσο και σε έντονες στομαχικές διαταραχές. Δεν είναι άλλη από τη μαστίχα Χίου.

Η μαστίχα Χίου είναι μια ρητίνη που προέρχεται από τον θάμνο Pistacia lentiscus var. chia. Υπάρχουν πολυάριθμες αναφορές από την αρχαιότητα για την παραδοσιακή χρήση της ως θεραπεία σε γαστρεντερικές διαταραχές, ιδιαίτερα σε πολλές χώρες της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, ενώ συνεχίζουν να διεξάγονται μέχρι σήμερα μελέτες για τις ιδιότητες και την αποτελεσματικότητά της.

Στην ιδιαίτερη σύστασή της κρύβονται τα μοναδικά οφέλη της, αφού σχεδόν το 25% του συνολικού βάρους της αποτελείται από ένα πολυμερές, το οποίο σε όξινο περιβάλλον μετατρέπεται σε μία ρευστή ρητίνη, η οποία μπορεί να δράσει κυτταροπροστατευτικά στα άτομα που εμφανίζουν συμπτώματα, ενώ περίπου το 50% της μαστίχας αποτελεί το τμήμα με τις τερπενοειδείς ενώσεις που έχουν αντιμικροβιακή και αντιοξειδωτική δράση.
Πηγή πληροφοριών: Vitamins Academy

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.