Όσα έγιναν στη 2η διαβούλευση του ΣΒΑΚ Δήμου Κηφισιάς

0

Ο Δήμος Κηφισιάς, στο πλαίσιο της εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου οργάνωσε τη δεύτερη συνάντηση-διαβούλευση την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020 στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κηφισιάς.

Σκοπός της 2ης Διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς του ΣΒΑΚ ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της υφιστάμενης κατάστασης, καθώς και η δημιουργία του οράματος. Συζητήθηκαν επίσης και λύσεις οι οποίες μπορούν να δοθούν σχετικά με τα προβλήματα και τις ευκαιρίες του Δήμου Κηφισιάς για την βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη.

Ο Δήμαρχος Κηφισιάς Γ. Θωμάκος τόνισε: «Προχωρούμε στο ΣΒΑΚ με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου. Συστηματικά διεκδικούμε ευρωπαϊκά προγράμματα και το προηγούμενο διάστημα έχουμε εξασφαλίσει 10 εκατ ευρώ σε μελέτες και έργα. Έχουμε την κουλτούρα στις διαβουλεύσεις και χαιρόμαστε που τηρείται η διαδικασία για την συγκέντρωση των απόψεων σχετικά με τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη. Με το ΣΒΑΚ επιδιώκουμε την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής και του δημόσιου χώρου, μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις. Σημαντικά θέματα για εμάς είναι η βελτίωση του ενεργειακού αποτυπώματος, η μείωση καυσαερίων και η ηλεκτροκίνηση οχημάτων, ενώ αποτελεί προτεραιότητα μας η κυκλική συγκοινωνία».

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Αλέξιος Μακρής στην τοποθέτησή του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το ΣΒΑΚ στον Δήμο μας δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη.. Θα ήταν ωφέλιμο την επόμενη φορά η διαβούλευση να γίνει το απόγευμα ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη συμμετοχή πολιτών. Από το ΣΒΑΚ αντλούμε στοιχεία που μπορούν να εξελιχθούν σε μελέτες εφαρμογής για διάφορες συνοικίες της πόλης μας όπως τα Αλώνια, το κέντρο Κηφισιάς, η Νέα Ερυθραία, η Νέα Κηφισιά που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο συγκοινωνιακό φόρτο».

Ο Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος, ΔΡ Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός ΕΜΠ, μεταξύ άλλων ανέφερε: «Εξαιρετικός ο Δήμος Κηφισιάς, στα πρότυπα των ευρωπαϊκών κηπουπόλεων. Πρόκειται για έναν ευνοούμενο δήμο από άποψη περιβάλλοντος. Πάμε να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα όραμα το οποίο θα είναι διαφορετικό, που θα ενώνει, θα εμπνέει, και θα είναι συνώνυμο της οικονομικής ανάπτυξης».

Ο Θοδωρής Μαυρογεώργης, MSc Συγκοινωνιολόγος – Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, στην δική του τοποθέτηση αναφέρθηκε στις μετακινήσεις εντός της πόλης της Κηφισιάς τονίζοντας: «Επιχειρούμε ένα στρατηγικό σύστημα για την μετακίνηση στην πόλη. Πάμε να αξιολογήσουμε τις ανάγκες των ανθρώπων και όχι των οχημάτων».

Πιο συγκεκριμένα παρουσιαστήκαν προκαταρκτικές προτάσεις:

Δίκτυο πράσινων διαδρομών: Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός εκτεταμένου/ ολοκληρωμένου δικτύου εξυπηρέτησης ήπιων μορφών μετακίνησης (πεζή και ποδήλατο) που να συνδέει τις γειτονιές με το Κέντρο της κάθε πόλης, τον τερματικό του ΗΣΑΠ, τα σχολικά συγκροτήματα, τα αθλητικά συγκροτήματα, τα ρέματα, τον ορεινό όγκο της Πεντέλης, κλπ.
Επέκταση ΗΣΑΠ: Το 2008 η ΗΣΑΠ Α.Ε. είχε προκηρύξει μελέτες για την Επέκταση (υπόγεια χάραξη) της Γραμμής 1 έως την Εθν. Οδό και τον Άγιο Στέφανο. Η επαναφορά της εν λόγω Επέκτασης κρίνεται αναγκαία λόγω της πληθυσμιακής αύξησης των περιοχών βόρεια της Κηφισιάς και της μη επαρκούς εξυπηρέτηση τους από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Αναβάθμιση Δικτύου ΜΜΜ. Επέκταση προς βορρά της γραμμής κορμού, που συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τα βόρεια προάστια. Πύκνωση του υφιστάμενου δικτύου τοπικών γραμμών του ΟΑΣΑ, βορειότερα της Ν. Ερυθραίας.
-Σχεδιασμός και Λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε επιβαρυμένες περιοχές.
-Σχεδιασμός και Λειτουργία Δημοτικής ή Διαδημοτικής Συγκοινωνίας, η οποία θα συνδέει τους σταθμούς των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, Προαστιακός/ΟΣΕ) με την ευρύτερη περιοχή, με ιδιαίτερη έμφαση σε επιλεγμένες περιοχές κάθε ΟΤΑ, όπως εμπορικά κέντρα, χρήσεις εκπαίδευσης, Δημόσιες Υπηρεσίες, κλπ.

Επίσης τονίστηκε το μεγάλο πρόβλημα που θα προκύψει από την ενδεχόμενη λειτουργία διοδίων στον ΠΑΘΕ, καθώς σημαντικό ποσοστό των χρηστών του οδικού δικτύου θα επιλέξει εναλλακτικές διαδρομές μέσω του τοπικού δικτύου για να μετακινηθεί, με συνέπεια τη φόρτιση της περιοχής κατοικίας, την αύξηση του χρόνου μετακίνησης και ότι αυτό συνεπάγεται (αύξηση του θορύβου και των ατμοσφαιρικών ρύπων). Η χρήση του τοπικού δικτύου από μεγάλο αριθμό χρηστών αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ατυχημάτων, λόγω των συχνών διασταυρώσεων.

Ο Χρήστος Καρολεμέας, Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ, Πτυχιούχος ΜΔΕ στη Γεωπληροφορική αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο site και την πλατφόρμα του ΣΒΑΚ όπου οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τις δικές τους προτάσεις.

Στην 2η διαβούλευση του ΣΒΑΚ παρευρέθηκαν επίσης οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Χρήστος Καλός και Δημήτρης Λιανός, η Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών Ελένη Γιαννιτσοπούλου, υπηρεσιακοί παράγοντες, φορείς και πολίτες.

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.