Περιφέρεια Αττικής: Βροντερό «όχι» για τα διόδια της Βαρυμπόμπης [Εικόνες]

0

Αναταράξεις στους δήμους της βόρειας Αττικής έχει προκαλέσει η πιθανότητα τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη. Η μελέτη αλλαγής των περιβαλλοντικών όρων για τον κόμβο Βαρυμπόμπης, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τα πλευρικά διόδια, συζητήθηκε και καταψηφίστηκε ομόφωνα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Στο περιφερειακό συμβούλιο αναλύθηκαν διεξοδικά από τους περιφερειακούς συμβούλους οι κοινωνικοί, κυκλοφοριακοί και περιβαλλοντικοί λόγοι που δεν πρέπει να προχωρήσει η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου. Πρέπει να σημειωθεί ότι η προσπάθεια αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων έχει ξεκινήσει από το 2014.

Τι προβλέπεται στις μελέτες

Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, συνολικού κόστους 17,3 εκατ.ευρώ, θα γίνει ανασχεδιασμός του ανισόπεδου κόμβου Βαρυμπόμπης. Η σημερινή γέφυρα θα γκρεμιστεί και θα κατασκευαστεί μία νέα γέφυρα με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση με δύο round about σε κάθε άκρο ενώ θα δημιουργηθεί μία πλατεία στο τέλος της υπόγειας διάβασης στις Αδάμες για τις κυκλοφοριακές ανάγκες προς Αθήνας.

Τα πλευρικά διόδια θα δημιουργηθούν στις εισόδους/εξόδους της εθνικής οδού, οπότε όποιος θα εισέρχεται/εξέρχεται από αυτή θα καταβάλει και το αντίτιμο που προβλέπεται.

Επίσης προβλέπεται ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη ώστε να εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις αλλά και αλλαγές στην έξοδο στο ύψος του Λαϊνόπουλου.

Προανήγγειλαν μαζικές κινητοποιήσεις αν συνεχιστεί το έργο οι δήμαρχοι  Κηφισιάς και Διονύσου

Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου παρευρέθηκαν και οι δήμαρχοι Κηφισιάς και Διονύσου οι οποίοι δήλωσαν αποφασισμένοι να σταματήσουν με κάθε μέσο το έργο, εκφράζοντας την αντίθεσή τους όχι μόνο στα διόδια αλλά και στους κυκλικούς κόμβους που περιλαμβάνει το έργο και θεωρούν ότι θα μεταφέρουν την κυκλοφορία στο εσωτερικό περιοχών κατοικίας. Παράλληλα, ζήτησαν την υποστήριξη της Περιφέρειας και στα επόμενα βήματα επισημαίνοντας ότι θα προχωρήσουν και σε μαζικές κινητοποιήσεις αν τελικά δεν υπάρξει ανταπόκριση από την κεντρική διοίκηση. Μάλιστα, ο Δήμαρχος Κηφισιάς πρότεινε τη δικαστική προσφυγή για την ΜΠΕ σε περίπτωση κύρωσής της από το αρμόδιο Υπουργείο.

Σημειώνεται ότι κοινό μέτωπο κατά των διοδίων έχει δημιουργηθεί από τους Δήμους Κηφισιάς, Διονύσου, ενώ ψηφίσματα έχουν διατυπωθεί και από τους Δήμους Αμαρουσίου, Αχαρνών, Μεταμόρφωσης, Πεντέλης, Πεύκης –Λυκόβρυσης και Χαλανδρίου.

Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος για την περιβαλλοντική μελέτη δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είναι παράλογο να βάλεις διόδια στις εισόδους ενός ανοιχτού αυτοκινητοδρόμου μέσα στον αστικό ιστό, ο οποίος εξυπηρετεί τις καθημερινές οικιστικές και επαγγελματικές μας ανάγκες. Αναθέσαμε σε συγκοινωνιολόγο να μελετήσει τις επιπτώσεις και κατέληξε ότι τα διόδια θα πολλαπλασιάσουν την κίνηση στο τοπικό δίκτυο. Επιπλέον, με την κυκλική πλατεία που προβλέπεται στη συνοικία Αδάμες θα διεισδύσει όλη η κίνηση μέσα στον αστικό ιστό. Εχουμε τη συμπαράσταση όλων των δήμων της ευρύτερης περιοχής κατά των διοδίων και ξεκινάμε αγώνα για να μεταπείσουμε τις Αρχές. Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να γίνει».

Ο Δήμαρχος Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης με δήλωση του επεσήμανε:«Έχουμε αποφασίσει να πούμε ένα μεγάλο και αδιαπραγμάτευτο ΟΧΙ στα διόδια. Οι δημότες μας πρέπει να γνωρίζουν ότι θα επιμείνουμε μέχρι την τελική δικαίωσή μας. Ο αγώνας κατά των διοδίων αποτελεί ένα κορυφαίο ζήτημα για τις πόλεις μας και δεν πρόκειται να μείνουμε αδρανείς. Σε αυτό το δίκαιο αγώνα είμαστε όλοι ενωμένοι, αυτοδιοίκηση, φορείς και πολίτες».

Αντίστοιχη ήταν η θέση πολλών αντιδημάρχων των δήμων αλλά και τοπικών φορέων, συμφωνώντας όλοι ότι τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις και στις γύρω περιοχές.

Γ.Πατούλης: «Σεβόμαστε και στηρίζουμε τις αποφάσεις των δήμων» 

Ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Πατούλης στην τοποθέτηση του τάχθηκε υπέρ των αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων των δήμων που θα πληγούν από το περιβαλλοντικό σχέδιο λέγοντας: «Πιστεύω ότι οι τοπικές διοικήσεις είναι αυτές που πρέπει να σεβόμαστε όλοι μας γιατί ο καλύτερος γνώστης όλων είναι ο νοικοκύρης. Είναι σαφές αυτά που ειπώθηκαν και από τον κ. Θωμάκο που περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο θα υπάρχει ιδιαίτερη πυκνότητα της προσέλευσης των αυτοκινήτων αφού οι οδηγοί θα προσπαθούν να αποφύγουν τα διόδια και θα δημιουργήσουν μια μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση και μία έκπτωση ποιότητας των γειτονιών. Εμείς σαν περιφερειακή αρχή αλλά και σαν παράταξη αυτό που έχουμε αποφασίσει είναι σεβασμός στις αποφάσεις των δήμων και δη των ομόφωνων αποφάσεων, είμαστε δηλαδή υπέρ των συγκεκριμένων αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων και αν χρειαστεί να γίνει και με άλλους αγωνιστικούς τρόπους θα είμαστε μαζί τους.»

Στην συνέχεια πήραν τον λόγο ειδικοί αγορητές των υπολοίπων παρατάξεων οι οποίοι με την σειρά τους εξέφρασαν την συμπαράσταση τους στους δήμους που εναντιώνονται στο έργο. Για τη «Δύναμη Ζωής» τοποθετήθηκε ο κ. Μπαλάφας, ο κ. Αδαμόπουλος από την «Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση Αττικής» και η κα Αυγερινού από την ΛΑ.ΣΥ.

Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής δεν έχει δεσμευτικό αλλά μόνον γνωμοδοτικό χαρακτήρα και η τελική απόφαση εναπόκειται στην κυβέρνηση για το αν θα προχωρήσουν τα έργα.

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.