Βουλή: Ερώτηση του Γ. Κουμουτσάκου για την οδική ασφάλεια στο Βόρειο Τομέα Αττικής

0

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο Γ. Κουμουτσάκος, Βουλευτής Β1 του Βόρειου Τομέα Αθηνών, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, με θέμα την οδική ασφάλεια και βιώσιμη αστική κινητικότητα στους Δήμους του Βορείου Τομέα της Αττικής.

Όπως αναφέρεται, ο Βόρειος Τομέας Αθηνών διατρέχεται από σημαντικούς οδικούς άξονες υψηλού οδικού φόρτου, όπως η Λεωφόρος Μεσογείων, η Λεωφόρος Ηρακλείου, η Εθνική οδός Αθηνών-Λαμίας και η Λεωφόρος Κηφισίας. Καθώς οι Δήμοι του Βορείου Τομέα Αθηνών διαθέτουν σημαντικό πληθυσμιακό μέγεθος και υψηλή αναλογία οχημάτων ανά κάτοικο, ο κ. Κουμουτσάκος τόνισε ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, του συντονισμού των κυκλοφοριακών διελεύσεων και της ασφαλούς κινητικότητας, αποτελούν προτεραιότητα για τους πολίτες και για τους αρμόδιους φορείς καθώς αποτελούν βασικό συστατικό στοιχείο μιας σύγχρονης και βιώσιμης πόλης.

Ο ίδιος σημείωσε πως το ζήτημα της κινητικότητας εντός των αστικών συγκροτημάτων, ρυθμίζεται πλέον μέσω των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα οποία καταρτίζονται από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού και δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Γ. Κουμουτσάκος ρώτησε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή τα εξής:

1) Πως προχωράει η διαδικασία κατάρτισης και έγκρισης ΣΒΑΚ στους Δήμους του Βορείου Τομέα της Περιφέρειας Αττικής;

2) Αν εξετάζει το Υπουργείο τη κατάρτιση ενός ευρύτερου ΣΒΑΚ για τους Δήμους του Βορείου Τομέα, δεδομένου ότι ζητήματα διαδημοτικής κινητικότητας, αντιμετώπισης επιπτώσεων από μεγάλους οδικούς άξονες, ενίσχυση και προώθηση της ηλεκτροκίνησης δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σε επίπεδο Δήμου και απαιτείται ένας κεντρικός, ενδεχομένως μητροπολιτικός συντονισμός;

3) Εάν θα είναι υποχρεωτική η ύπαρξη εγκεκριμένου ΣΒΑΚ για έναν Δήμο, προκειμένου να υποβάλλει αίτηση χρηματοδότησης στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027;

4) Εάν το έργο των Ανισόπεδων Κόμβων επί της Λεωφόρου Κηφισίας, που έμεινε ημιτελές, (καθώς κατασκευάστηκε μόνο ο Α/Κ στο Φάρο Ψυχικού στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004), παραμένει στις προτεραιότητες του Υπουργείου; Εάν εξετάζεται η κατασκευή Ανισόπεδων Κόμβων και σε άλλες θέσεις επί της Λ. Κηφισίας που εμφανίζουν προβλήματα, όπως στο «Υγεία», στην πρώην «ΗΒΗ» και στην οδό Πεντέλης στο Μαρούσι;

5) Τέλος, αν εξετάζει το Υπουργείο την επέκταση του προγράμματος κατασκευής πεζογεφυρών και σε άλλα σημεία υψηλού κινδύνου των οδικών αξόνων που διατρέχουν τους Δήμους του Βορείου Τομέα, πέραν της Αγ. Παρασκευής (ΙΚΑ), όπου κατασκευάζεται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 μια σύγχρονη πεζογέφυρα;

 

 

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.