Πανελλαδικές εξετάσεις: «Κούρεμα» της ύλης – Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι μαθητές

0

Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα εξεταστούν στην ύλη που έχει διδαχθεί μέχρι τα μέσα Μαρτίου, όταν δηλαδή άρχισε το πρώτο κύμα αναστολής λειτουργία των σχολείων ως μέτρο πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού.

Αυτό αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ», κατέληξε στις τελικές αποφάσεις για τη διεξαγωγή των εξετάσεων.

Η εφημερίδα δημοσιεύει την τελική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που μελέτησε όλες τις παραμέτρους ανά μάθημα και οδηγήθηκε στις τελικές αποφάσεις του για τον όγκο της ύλης. «Οτι δεν διδάχθηκε στην τάξη δεν θα είναι προς εξέταση», είναι η ετυμηγορία του ΙΕΠ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες σχεδόν το σύνολο των μαθητών των λυκείων της χώρας έχει διδαχθεί περίπου το 70 % , 80% της ύλης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα θα περικοπεί το 30% της ύλης ενώ η πιθανότερη ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι η 6η Ιουλίου 2020.

Σ. Πέτσας: Μέχρι την Παρασκευή η ανακοίνωση της ύλης των Πανελλαδικών

Για τον σχεδιασμό της κυβέρνησης σχετικά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και το χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα των σχολείων τοποθετήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας στον ΣΚΑΪ.

Σχετικά με την ύλη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ξεκαθάρισε πως η ύλη θα έχει ανακοινωθεί μέχρι την Παρασκευή (10/4) οπότε έχει οριστεί η προθεσμία από το υπουργείο.

Σχετικά με τις εξετάσεις, ο Σ. Πέτσας επανέλαβε πως στόχευση της κυβέρνηση είναι οι εξετάσεις να πραγματοποιηθούν μέσα το καλοκαίρι, Ιούνιο ή Ιούλιο, και σε καμία περίπτωση τον Σεπτέμβριο.

Για το άνοιγμα των σχολείων, η κυβέρνηση εξετάζει τις εισηγήσεις των ειδικών και η πολιτική της κυβέρνησης θα συμπεριλάβει μαζικά τεστ και στρατηγικές ιχνηλάτησης που καθορίζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν έως τις 27 Απριλίου.

Σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου

Με βάση τα τελευταία δεδομένα αναστολής λειτουργίας των σχολείων ως και 10/04/2020 (και πιθανής επιστροφής στα σχολεία, μετά τις διακοπές του Πάσχα, στις 27/04/2020) και λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη:

(α) την καταγραφή/παρακολούθηση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης στο σύνολο της επικράτειας, όπως εστάλη από το ΥΠΑΙΘ στο ΙΕΠ στις 06/04/2020,

(β) τα ΦΕΚ/Β’/2875/05-07-2019, ΦΕΚ/Β’/3226/22-08-2019 και ΦΕΚ/4266/Β’/22-11-2019 με τα οποία έχει προσδιορισθεί η διδακτέα-εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων του Γενικού Λυκείου (Γ’ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Γ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου), για το σχολικό έτος 2019-2020,

και την με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχει?ριση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης της Βιολογίας της Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τα?ξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικο? ε?τος 2019-2020), και την με αριθμ πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτύ Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020), εισηγούμαστε σχετικά με τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου (Γ’ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Γ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου), ανά μάθημα, τα ακόλουθα:

Ι. Μονάδα Κοινωνικών

Επιστημών (κοινωνιολογία, Ιστορία, Οικονομία)

1. ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στο Κεφάλαιo 9: ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και στο Κεφάλαιo 10: ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ.

2. ΙΣΤΟΡΙΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στα εξής:

Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα (Εισαγωγή) και

Α. Προσφυγικά ρεύματα κατά την περίοδο 1914-1922, Β. Η Μικρασιατική καταστροφή, Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων, Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η Ελληνοτουρκική προσέγγιση, Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα από το Κεφάλαιο IΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)

καθώς και

Ε. Η περίοδος της αυτονομίας και η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, από το Κεφάλαιο IV. TΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ού ΑΙΩΝΑ.

3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020, προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη

στο Κεφάλαιο 7: Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν,

στο Κεφάλαιο 9: Οικονομικές διακυμάνσεις – πληθωρισμός-ανεργία, και στο Κεφάλαιο 10: Τα δημόσια οικονομικά.
ΙΙ. Μονάδα Ανθρωπιστικών επιστημών (Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλωσσα και Λογοτεχνία)

1. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ 3226/Β’/22-8-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στα ακόλουθα:

Ε. Ο άνθρωπος μέσα στην πόλη – η πολιτική αρετή και η πολιτική εξουσία (Αριστοτέλης, Πολιτικά)

Ε. 16 Η πόλις ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ Σ, Πολιτικά Α 1.1-8, 1252a1-7-b27-32 (ενότητες: 11η και 12η σχολικού εγχειριδίου, έκδοση (ΙΤΥΕ) «Διόφαντος»)

Ε.17 Ο άνθρωπος ζώον πολιτικόν ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά Α 1. 10-11, 1253a7-18 (ενότητα 13η σχολικού εγχειριδίου, έκδοση (ΙΤΥΕ) «Διόφαντος»)

Ε.18 Η αρχή της πλειοψηφίας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά Γ6. 3-4, 1281a39-b10 (νέο κείμενο από τον φάκελο εκπαιδευτικού υλικού)

Ε. 19 Το πολίτευμα της δημοκρατίας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Πολιτικά Δ 4.2-3,1291b30-39 (ενότητα 19η σχολικού εγχειριδίου)

Στ. Ο άνθρωπος πολίτης του κόσμου – η νέα οικουμένη και η επιμέλεια εαυτού (ανθολόγιο φιλοσοφικών κειμένων από την ελληνιστική και ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα)

ΣΤ. 20 Ο κοσμοπολίτης άνθρωπος ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ, Διατριβαί, Β.10.1-4 (νέο κείμενο όπως στον φάκελο υλικού)

ΣΤ. 21 Η νέα οικουμένη

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, Περί Αλεξάνδρου τύχης και αρετής 6 329 A-D (νέο κείμενο από τον φάκελο υλικού)

ΣΤ. 22 Η επιμέλεια του εαυτού ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΡΗΛΙΟΣ, Τα εις εαυτόν, 4.3 (νέο κείμενο όπως στον φάκελο υλικού)
2. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ ΦΕΚ/Β’/2875/05-07-2019. ΔΕΝ προτείνεται αλλαγή στην ύλη από το ανωτέρω ΦΕΚ. Ως εκ τούτου, η διδακτέα-εξεταστέα ύλη παραμένει ως έχει στο ΦΕΚ/Β’/2875/05-07-2019.

ιιι. Μονάδα Φυσικών

Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική)

1. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019 και με το ΦΕΚ/4266/Β΄/22-11-2019 [Συμπλήρωση της 106428/Δ2/2-7-2019 υπουργικής απόφασης (Β’ 2875) με θέμα: Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2020 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, Γ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου» όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει]. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις παραγράφους:

2.8 Κυρτότητα – Σημεία καμπής συνάρτησης,

2.9 Ασύμπτωτες – Κανόνες De l’ Hospital,

2.10 Μελέτη και χάραξη της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης, του Κεφαλαίου 2: Διαφορικός Λογισμός καθώς και στο Κεφάλαιο 3: Ολοκληρωτικός Λογισμός.

2. ΦΥΣΙΚΗ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις παραγράφους:

4.5 Ροπή αδράνειας, 4.6 Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης, 4.7 Στροφορμή, 4.8 Διατήρηση της στροφορμής, 4.9 Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής, 4.10 Εργο κατά τη στροφική κίνηση του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος, από το βιβλίο Φυσική – Τεύχος Γ’.

Επίσης να μην περιληφθεί η αναφορά «Εξαιρούνται οι ασκήσεις 25, 70» η οποία περιλαμβάνεται στο τέλος του Κεφαλαίου 4. Μηχανική στερεού σώματος στο ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019, διότι οι εν λόγω ασκήσεις αναφέρονται στις ανωτέρω παραγράφους του Κεφαλαίου 4 οι οποίες εξαιρούνται.

3. ΧΗΜΕΙΑ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Χημείας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στο Κεφάλαιο 1. Οξειδοαναγωγή – Ηλεκτρόλυση και στο Κεφάλαιο 7. Οργανική Χημεία, από το βιβλίο Χημεία – τεύχος Β’.

Επίσης στο «ΚEΦΑΛΑΙΟ 3. ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ» από το βιβλίο ΧΗΜΕΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’ (ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019) να περιληφθούν σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 180287/Δ2 /19-11-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ και τα ακόλουθα:

Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα να διδαχθούν: 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 και 33.

Από τις Ασκήσεις – Προβλήματα και Γενικά προβλήματα να διδαχθούν: από την 34 έως και την 56, εκτός του ερωτήματος (δ) της άσκησης 54.

4. ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 και με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ (σχετικά με διευκρίνιση για τη διαχείριση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης της Βιολογίας της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Γ’ και Δ’ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020). Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ/Β΄/3226/22-08-2019 να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στην παράγραφο 2.4.4 Ρύπανση και στο Κεφάλαιο 3. Εξέλιξη, από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Α’» καθώς και στο Κεφάλαιο 7. «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας», στο Κεφάλαιο 8. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» και στο Κεφάλαιο 9. «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία», από το βιβλίο «Βιολογία – τεύχος Β’».

Επίσης, σύμφωνα με τη με αριθμ. πρωτ. 1443589/Δ2/17-09-2019 απόφαση του ΥΠΑΙΘ, να περιληφθούν τα ακόλουθα:

Για την ομαλή ροή της διδακτέας – εξεταστέας ύλης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020 προτείνεται η διδασκαλία του μαθήματος της Βιολογίας να γίνεται με παράλληλη χρήση των δύο σχολικών εγχειριδίων ως εξής:

Από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Α’» της Γ’ τάξης Γενικού των ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΔΟΥ ΣΜ., ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ Μ. ΓΙΑΠΙΤΖΑΚΗ Χ., ΛΑΚΚΑ Λ., ΝΟΤΑΡΑ Δ., ΦΛΩΡΕΝΤΙΝ Ν., ΧΑΝΤΗΚΩΝΤΗ ΟΛ., ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ., δύο (2) ώρες ανά εβδομάδα και από το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΥΧΟΣ Β’» Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των ΑΛΕΠΟΡΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ Β., ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗ ΑΛ., ΚΟΜΗΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚ., ΠΙΑΛΟΓΛΟΥ Π., ΣΓΟΥΡΙΤΣΑ Β., τέσσερις (4) ώρες την εβδομάδα.

Επίσης, επισημαίνεται ότι στην εξεταστέα – διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

α) Τα ένθετα – παραθέματα, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτάσεις για συνθετικές – δημιουργικές εργασίες των μαθητών, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής. β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.

5. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2019-2020 προσδιορίζεται με το ΦΕΚ/Β΄/2875/05-07-2019. Προτείνεται από το ανωτέρω ΦΕΚ να μη διδαχθεί ό,τι προβλεπόταν ως ύλη στις ακόλουθες παραγράφους, από το βιβλίο: «Πληροφορική», Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου, Βιβλίο Μαθητή, Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Εκδοση 2019:

1.3 Αλλες δομές δεδομένων

1.3.1 Λίστες

1.3.2 Δένδρα

1.3.3 Γράφοι

1.3.4 Ερωτήσεις – Ασκήσεις

4.1 Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων

4.2 Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα

4.2.1 Μεθοδολογία

4.2.2 Διαγραμματική Αναπαράσταση

4.3 Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση

4.3.1 Παραδείγματα Διαγραμματικής Αναπαράστασης Κλάσεων

4.4 Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις – Πρόγονοι, Κλάσεις – Απόγονοι

4.5 Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός

4.6 Ερωτήσεις – Ασκήσεις

5.2.5 Μέθοδος Ελέγχου «Μαύρο Κουτί»

5.3 Οι Ερωτήσεις – Ασκήσεις Ε.2, Ε.3 και Ε.4

Σημειώνεται ότι αντίστοιχη προσαρμογή της ύλης αφορά και τις Οδηγίες που έχουν αποσταλεί αντίστοιχα για κάθε μάθημα.

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.