Ελάτε στην παρέα μας

Ειδήσεις

Κ. Μητσοτάκης: Τον Μάιο οι εκλογές – Οι επόμενες κινήσεις μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Δημοσιεύθηκε

στις

Τις επόμενες κινήσεις μετά την τραγωδία στα Τέμπη, αλλά και την περίοδο διεξαγωγής των εκλογών προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς στο πλαίσιο συνέντευξής του.

«Μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητος ότι οι εκλογές θα γίνουν το Μάιο. Δεν θα γίνουν τον Ιούλιο. Και δεν θα γίνουν -θα ήταν και αδιανόητο να λέγαμε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Ιούλιο- διότι μπορεί να χρειαστεί δεύτερη κάλπη. Πολύ πιθανό. Και δεν θα πάμε να κάνουμε εκλογές τον Αύγουστο. Και φυσικά έχουμε και την περίοδο των Πανελληνίων, την οποία πρέπει να προστατεύσουμε ως κόρη οφθαλμού», τόνισε χαρακτηριστικά, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Σταύρου Θεοδωράκη.

Ο ίδιος ανέφερε ότι «η πρώτη κάλπη πρέπει να μας πει “ποιος” πρέπει να κυβερνήσει τη χώρα. Η δεύτερη, εφόσον χρειαστεί, -που το θεωρώ πάρα πολύ πιθανό να χρειαστεί- θα μας υποδείξει και “πώς” θα κυβερνηθεί η χώρα. Από ποια κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Κι εκεί πέρα προφανώς και θα σεβαστώ και θα σεβαστούμε την ετυμηγορία του Ελληνικού λαού».

 

«Η τραγωδία αυτή δεν θα έπρεπε ποτέ να συμβεί»

«Όλοι θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια. Θα φροντίσω να πάρουμε ένα μεγάλο προβολέα και να ρίξουμε άπλετο φως, ακριβώς στο τι έγινε», τόνισε ο πρωθυπουργός, αναφερθείς στην τραγωδία των Τεμπών, για να προσθέσει: «Όχι μόνο το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμό της Λάρισας. Αυτό νομίζω ότι λίγο – πολύ το έχουμε καταλάβει, αλλά πώς φτάσαμε μέχρι εδώ. Πρέπει να ψάξουμε κιόλας πώς φτάσαμε σε εκείνο το βράδυ. Διότι στο απλό ερώτημα το οποίο έχουν οι Έλληνες πολίτες: “Μα δε γίνεται να φταίει μόνο ένας σταθμάρχης!”. Η απάντησή μου είναι κατηγορηματική. Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη, αλλά εάν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά -αν ενδεχομένως είχαμε διαφορετική εκπαίδευση, εάν είχαμε φροντίσει να ολοκληρώσουμε την περιβόητη σύμβαση 717- είναι πολύ πιθανό το ατύχημα αυτό να μην είχε συμβεί».

Αφού υπογράμμισε ότι «η τραγωδία αυτή δεν θα έπρεπε ποτέ να συμβεί», σημείωσε ότι με την τραγωδία στα Τέμπη «η χώρα ήρθε αντιμέτωπη με διαχρονικές αμαρτίες».

Ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι η Hellenic Train «πουλήθηκε για 45 εκατ. ευρώ και διεγράφησαν ταυτόχρονα χρέη, τα οποία ξεπερνούσαν τα 700 εκατ. ευρώ. Γιατί έγινε αυτό; Διότι τα τρένα μας -όπως είχατε την ευκαιρία να αναδείξετε και στην εκπομπή σας- ήταν βαθύτατα προβληματικά. Άρα, για ‘μένα το ζητούμενο, επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, δεν ήταν τόσο το τίμημα, όσο τι θα έκανε η Hellenic Train από εδώ και στο εξής για να αποκτήσουμε σύγχρονα και ασφαλή τρένα».

Κληθείς να σχολιάσει το ότι στη σύμβαση του ‘22, που ήρθε στη Βουλή, δεν υπάρχει καμία υποχρέωση των Ιταλών να επενδύσουν στον Ελληνικό σιδηρόδρομο και το κατά πόσο θα υπάρξει μια καινούρια συζήτηση, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε θετικά.

«Αυτό το οποίο θα κάνουμε και έχω μία συζήτηση επ’ αυτού με την Ιταλίδα πρωθυπουργό -η οποία είναι δρομολογημένη για τις επόμενες μέρες- είναι να ξαναμιλήσουμε ανοιχτά με την Hellenic Train και να βρούμε ένα νέο πλαίσιο όπου και τα δύο μέρη θα επενδύσουν στο σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζουν. Εμείς λοιπόν πρέπει να κάνουμε για το τρένο, αυτά τα οποία πρέπει να κάνουμε ως ιδιοκτήτες της δημόσιας υποδομής. Και πρέπει η Hellenic Train και αυτή να επενδύσει στα Ελληνικά τρένα με καλύτερα τρένα -δεν θα πω πιο γρήγορα τρένα, ούτε πιο ασφαλή τρένα- γιατί τα τρένα πρέπει να είναι απολύτως ασφαλή. Αλλά μόνο αν καταφέρουμε και ολοκληρώσουμε με ασφάλεια όλη τη σηματοδότηση του κυρίως δικτύου μπορούμε να περιμένουμε και καλύτερες ταχύτητες στα τρένα μας».

Σε άλλο σημείο της συζήτησης, ο κ. Μητσοτάκης αποκάλυψε ότι «μία από τις σκέψεις που πρέπει να εξετάσουμε είναι αν πρέπει να ξανά-δημιουργήσουμε ένα αυτόνομο Υπουργείο Μεταφορών και να σπάσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα δύο. Είναι κάτι το οποίο σαφέστατα και το σκέφτομαι και το εξετάζουμε».

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ