Ελάτε στην παρέα μας

Περιφέρεια Αττικής

Η Περιφέρεια Αττικής απαντά στον Χ. Σπίρτζη για τα λεωφορεία

Δημοσιεύθηκε

στις

Ανακοίνωση – απάντηση στον πρώην Υπουργό Μεταφορών Χ. Σπίρτζη εξέδωσε η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, αναφερόμενη στην προμήθεια των λεωφορείων.

Πιο συγκεκριμένα, κάνει λόγο στην αντίθεσή της να προμηθευτεί diesel λεωφορεία επιρρίπτοντας ευθύνες για τις ενέργειες του πρώην Υπουργού:
“Η γεμάτη κομματική εμπάθεια και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς ανακοίνωση του πρώην Υπουργού Μεταφορών Χ. Σπίρτζη, δε θα τον απαλλάξει από τις ευθύνες του, όσον αφορά τις από κοινού μεθοδεύσεις με την προηγούμενη και κομματικά “ομόσταβλη” του διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, με σκοπό να προχωρήσουν σε διαδικασία προμήθειας λεωφορείων με τεχνολογία diesel, για τις ανάγκες των μετακινήσεων των πολιτών του Λεκανοπεδίου.
Ως πολιτικός προϊστάμενος του ΟΑΣΑ δεν έκανε τίποτε για να αποτρέψει μια περιβαλλοντικά επιβλαβή προμήθεια, η οποία ευτυχώς αποφεύχθηκε, εξαιτίας της ανικανότητας της πρώην διοίκησης του οργανισμού να προχωρήσει γρήγορα τις διαδικασίες. Αλλά και ως υπουργός μεταφορών δεν έκανε τίποτε για να προχωρήσει η κατασκευή του νέου δικτύου του Μετρό, η επέκταση του Τραμ, ο εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων.
Σε μια “πράσινη” και φιλική στο περιβάλλον Αττική, δεν έχουν θέση τα diesel λεωφορεία του κ. Σπίρτζη . Ούτε ο τοξικός πολιτικός του λόγος.
Στην “πράσινη” Αττική που οραματιζόμαστε θέση έχει το Μετρό και το Τραμ με τις επεκτάσεις τους, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, οι “καθαρές” μορφές ενέργειας, η ανακύκλωση. Και πάνω από όλα, η επίτευξη συναινέσεων και συνεργασιών, που θα διασφαλίσουν στους πολίτες της Αττικής καλύτερη ποιότητα ζωής .”
Η ανακοίνωση Σπίρτζη
Όσον αφορά τα λεγόμενα του κ. Σπίρτζη η ανακοίνωση που ο ίδιος είχε αναρτήσει σχετικά με το θέμα έχει ως εξής:
“Ο κ. Πατούλης παλεύει αγωνιωδώς και επιδεικνύοντας περίσσεια  ικανότητας ψεύδους να αποδείξει την κομματική του νομιμοφροσύνη και να καλύψει τόσο τις δικές του όσο και τις κυβερνητικές ευθύνες για την  άθλια κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών» και συνεχίζει «Απλά να υπενθυμίσουμε στον κ. Πατούλη, 2 σχεδόν χρόνια από την εκλογή του ότι:Α. η κυβέρνηση της ΝΔ, ακύρωσε στις 29 Αυγούστου 2019, μόλις ενάμισι μήνα από την ανάληψη της διακυβέρνησης, ανοικτό διεθνή δημόσιο διαγωνισμό, του Υπουργείου Μεταφορών, για προμήθεια 750 νέας τεχνολογίας αντιρρυπαντικών λεωφορείων (ηλεκτρικά και φυσικού αερίου) για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τηρώντας όλες τις διαφανείς διαδικασίες του Ν.4412/16 και του ευρωπαϊκού πλαισίου περί προμηθειών.  Η κυβέρνηση της ΝΔ και του κομματικού περιφερειάρχη κ. Πατούλη δεν συνέχισε, ούτε επαναπροκήρυξε έναν διαγωνισμό εδώ και δύο χρόνια. Αντιθέτως προχώρησε με άλλοθι την υγειονομική κρίση σε συμβάσεις με ιδιωτικά ΚΤΕΛ από όλη τη χώρα, που δεν τις έχει δώσει στη δημοσιότητα. Με ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής κινούνται, σταθμεύουν και συντηρούνται με άγνωστες διαδικασίες και αποφάσεις, σε άγνωστους για την αδειοδότηση χώρους και άγνωστους ελέγχους λεωφορεία ιδιωτικών ΚΤΕΛ, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις πολιτών όπως στην περίπτωση καταπάτησης οικοπέδου του ΟΑΕΔ στο Ολυμπιακό χωριό και την  έναρξη αυθαίρετων κατασκευών.

Β. το Υπουργείο Μεταφορών, δεν είχε καμία απολύτως σχέση ή εμπλοκή με τον διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, που χρηματοδοτούσε η Περιφέρεια Αττικής. Σημειώνουμε προς ενημέρωση του κ. Πατούλη (όφειλε να το ξέρει μετά από δύο χρόνια στην Περιφέρεια) ότι η χρηματοδότηση της Περιφέρειας για προμήθεια λεωφορείων, υλοποιούνταν απευθείας στον ΟΑΣΑ, χωρίς καμία εμπλοκή του Υπουργείου Μεταφορών, σε καμία φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και καμία εμπλοκή ούτε καν σε γραφειοκρατικές διαδικασίες έγκρισης ή εκταμίευσης. Η χρηματοδότηση σταμάτησε με ευθύνη της Περιφέρειας επί ημερών Πατούλη. Σημειώνουμε ότι ο ΟΑΣΑ δεν εφάρμοζε κατ’ εξαίρεση διαδικασίες προμηθειών.

Γ. το σχέδιο μεταφοράς κάθε δημόσιου αγαθού, υπηρεσίας ή υποδομής στον ιδιωτικό τομέα μέσω της απαξίωσης των δημόσιων φορέων είναι παλιά συνήθεια της ΝΔ και των στελεχών της όπως ο κ. Πατούλης. Προτίμησε προφανώς να στηρίξει την λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΛ από όλη την Ελλάδα, ακόμη και με κλείσιμο των ματιών στις αδειοδοτικές διαδικασίες λειτουργίας και υποδομών των ιδιωτικών ΚΤΕΛ, από την χρηματοδότηση προμήθειας λεωφορείων στον δημόσιο ΟΑΣΑ.

Η διαχειριστική επάρκεια του κ. Πατούλη εξαντλείται στις απευθείας αναθέσεις αμφίβολης ποιότητας μαγειρίτσας, στις κατ’ εξαίρεση διαγωνιστικές διαδικασίες προμηθειών, στις κατ’εξαίρεση διαδικασίες ανάθεσης υπηρεσιών, στις κατ’ εξαίρεση διαδικασίες πρόσληψης εργαζομένων.

Ευχόμαστε το διετές πλούσιο επικοινωνιακό του έργο και το ανύπαρκτο πραγματικό του έργο στην Περιφέρεια Αττικής, κατ’εξαίρεση να μην συνεχιστεί στο υπόλοιπο της θητείας του, ακολουθώντας την πορεία του στο Δήμο Αμαρουσίου και την ΚΕΔΕ.”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ