Ελάτε στην παρέα μας

Επιχειρήσεις

Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (14/5) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.

Δείτε αναλυτικά:

 

  • Διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS που θα μεταφέρουν σε πραγματικό χρόνο στα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ τα στοιχεία για τις αποδείξεις που «κόβουν» τα καταστήματα σχεδιάζει το Υπουργείο Οικονομικών με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής. Το έργο αυτό έρχεται να συμπληρώσει μία σειρά παρεμβάσεων που είχαν προηγηθεί, όπως τα myDATA, η διασύνδεση περίπου 500.000 ταμειακών μηχανών με τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ. Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, το έργο της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις δυνατότητες φοροδιαφυγής και τις απώλειες στον ΦΠΑ καθώς από τους ελέγχους που διενεργεί ο ελεγκτικός μηχανισμός έχει διαπιστωθεί ότι πολλές επιχειρήσεις στις συναλλαγές που έχουν με πελάτες τους με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής. Ενώ δηλαδή το POS δέχεται τη συναλλαγή ο καταστηματάρχης είτε δεν κόβει καθόλου απόδειξη είτε εκδίδει απόδειξη αλλά με ένα μικρό ποσό.

 

  • Αυξήθηκε κατά 10,2% ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) τον Απρίλιο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 . Η τελευταία χρονιά που είχε καταγραφεί πληθωρισμό άνω του 10% ήταν το 1994. Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022 ο ΔΤΚ παρουσίασε αύξηση 2,1% Με άλλα λόγια γενικά οι τιμές αγαθών/υπηρεσιών τον Απρίλιο του 2022 σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021 αυξήθηκαν κατά 10,2%. Αντίστοιχα αυξήθηκαν κατά 2,1% σε μόλις ένα μήνα (σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022).

 

  • Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απεφάνθη ότι κάθε έμπορος ο οποίος πωλεί, μέσω ιστοτόπων όπως η Amazon, προϊόν το οποίο δεν έχει κατασκευάσει ο ίδιος οφείλει να ενημερώσει τον καταναλωτή για την εγγύηση του κατασκευαστή εάν έχει αναγάγει την εν λόγω εγγύηση σε κεντρικό ή κρίσιμο στοιχείο της προσφοράς του. Επίσης, το Δικαστήριο αποφαίνεται ότι οι εν λόγω πληροφορίες πρέπει να περιλαμβάνουν κάθε στοιχείο σχετικό με τις προϋποθέσεις εφαρμογής και ενεργοποίησης της επίμαχης εγγύησης που θα επιτρέψει στον καταναλωτή να καταλήξει στη σχετική απόφαση.

 

  • Σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες , οι οποίες αποδίδονται είτε στον πόλεμο στην Ουκρανία, είτε στις συνέπειες του πολέμου (π.χ. ανατιμήσεις προϊόντων), καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Όπως αναφέρει, είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών. Συγκεκριμένα: α) Το 79% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις, άλλωστε η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%. β) Το 74% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ