Ελάτε στην παρέα μας

Κοινωνία

Παρεμβάσεις πρόληψης σε Δημοτικά Σχολεία από το Κέντρο “ΠΡΟΝΟΗ”

Δημοσιεύθηκε

στις

Ενημέρωση των μαθητών

για το αλκοόλ και το τσιγάρο

Πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στο Κέντρο Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών «ΠΡΟΝΟΗ» με έδρα την Κηφισιά, παρέμβαση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς, στη Στ τάξη, σε σχέση με την ενημέρωση των μαθητών για το αλκοόλ και το τσιγάρο.

Η παρέμβαση ονομάζεται «Ένα Βήμα για Συζήτηση» και απευθύνεται κυρίως σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα βιωματικού χαρακτήρα που διαρκεί τρεις ώρες και πραγματοποιείται στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης.  Η συνάντηση έγινε το πρωί όπως είχε προκαθοριστεί σε τηλεφωνική επικοινωνία του Κέντρου ΠΡΟΝΟΗ με το σχολείο και προσήλθαν 18 μαθητές καθώς και η εκπαιδευτικός τους, κα Μελεκίδου Πολυξένη από το χώρο του σχολείου. Αρχικά οι μαθητές κάθισαν σε κυκλικό σχήμα, όπως προβλέπεται σε κάθε παρέμβαση. Την παρέμβαση συντόνισε η Αλεξάκη Βασιλική η οποία εργάζεται ως Κοινωνική Λειτουργός στο Κέντρο Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών «ΠΡΟΝΟΗ» καθώς και η  Γιασμίν Φρατζολά η οποία είναι εκπαιδευόμενη Κοινωνική λειτουργός. Η εκπαιδευτικός είχε  το ρόλο του παρατηρητή. Το ρόλο του παρατηρητή είχαν και δυο σπουδαστές της Ψυχολογίας, ο Ζαμανίδης Γιώργος και η Ελληνοδέλη Ελβίρα, καθώς και μια σπουδάστρια του ΤΕΙ Αθηνών στο τμήμα Κοινωνικής Πρόνοιας, η Ελένη Καλορίτη. 
  Το περιεχόμενο της παρέμβασης  που πραγματοποιήθηκε είχε τους εξής στόχους:
1.Να κατανοήσουν οι μαθητές  την έννοια της εξάρτησης καθώς και τις συνέπειες της χρήσης του τσιγάρου και του αλκοόλ
2.Να κατανοήσουν οι μαθητές πόσο μας επηρεάζει η διαφήμιση και να μάθουν να ανακαλύπτουν τα μηνύματά της και να αναπτύξουν ικανότητα κρίσης των διαφημίσεων.
3.Να βρουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης και αντιμετώπισης μιας δυσκολίας (εκτός της χρήσης τσιγάρου-ποτού)
4.Να μάθουν οι μαθητές τρόπους να εκφράζουν και να υπερασπίζονται την άποψή τους και κυρίως να κατανοήσουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως μέλη μια ομάδας
5.Να γνωρίσουν οι μαθητές το χώρο του Κ.Π.Προνόη για καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία στο μέλλον
6.Να γνωρίσουν οι Εκπαιδευτικοί την Προνόη και το αντικείμενο της δράσης της με την προοπτική μια μελλοντικής συνεργασίας.

Οι μαθητές οι οποίοι πήραν μέρος στην παρέμβαση συμμετείχαν ενεργά στο μεγαλύτερο ποσοστό τους και δραστηριοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Μάλιστα πολλοί ήταν ενημερωμένα σχετικά με τις καταχρήσεις και τις εξαρτήσεις και είχαν πολύ καλό γνωστικό επίπεδο. Άκουγαν με προσοχή την αφήγηση της συντονίστριας και δούλεψαν δημιουργικά για την αναπαράσταση των ρόλων του παραμυθιού. Τέλος, γνώριζαν αρκετές δεξιότητες για την διεξαγωγή της παρέμβασης, όπως η ησυχία, η τακτικότητα, ο σεβασμός στον άλλον.

• Παρέμβαση και στο Ειδικό Σχολείου Ηρακλείου
Από την άλλη το ίδιο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε και σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές και νοητικές δυσκολίες από το Ειδικό Σχολείο Ν. Ηρακλείου Αττικής. Οι υπέυθυνοι του “ΠΡΟΝΟΗ” εντυπωσιάστηκαν με την πρόοδο αυτών των παιδιών, όπως και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί τους. Η ανταπόκρισή τους στην παρέμβαση ήταν άκρως θετική και τα παιδιά αναζωογονήθηκαν πνευματικά και ψυχικά και έμαθαν πολλά καινούρια πράγματα για την χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και για το πώς αυτές μπορούν να επιδράσουν στην καθημερινή μας ζωή. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στο έπακρο και έδειξαν έναν πολύ ώριμο χαρακτήρα στην παρέμβαση και απέναντι στη συντονίστριακαι Κοινωνική Λειτουργό του «ΠΡΟΝΟΗ». , κα Αρχοντούλα Αλεξάκη- Αναστασοπούλου, Η συντονίστρια έμεινε επίσης έκπληκτη από τη συμμετοχή των παιδιών και από το γνωστικό τους επίπεδο. “Ελπίζουμε να ξαναδούμε ένα παρόμοιο ειδικό σχολείο γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικό γι αυτά τα παιδιά να έρχονται σε ένα τέτοιο χώρο όπου γίνονται τέτοιες παρεμβάσεις για να ενημερώνονται και να ευαισθητοποιούνται” αναφέρεται σε δελτίο τύπου που εξέδωσε το Κέντρο.

 

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ