Ελάτε στην παρέα μας

Κοινωνία

Η άνοδος των τιμών βάζει στο τραπέζι αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού

Δημοσιεύθηκε

στις

Μετά τις αυξήσεις σε βασικά προϊόντα, αλλά και τις ραγδαίες αυξήσεις στη βενζίνη που σφυροκοπούν τους πολίτες στην Ελλάδα, όλο και πιο κοντά βρισκόμαστε στο σενάριο για αύξηση στα διόδια της Αττικής Οδού.

Για την Πέμπτη 5 Μαΐου, εκτός απροόπτου και σε περίπτωση που δεν δοθεί παράταση για την προετοιμασία των φακέλων από τους ενδιαφερομένους, έχει οριστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Αττική Οδό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του BnB Daily, τα σχήματα που αναμένεται να καταθέσουν προσφορά είναι τα εξής:

  • Όμιλος Κοπελούζου – Macquarie
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Sentier
  • Άκτωρ – Αβαξ – Ardian
  • Μυτιληναίος – Vinci
  • Brisa – Auto-estradas de Portugal

Πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει πιθανότητα να κατέβει και η Intrakat στον διαγωνισμό, χωρίς να αποκλείονται και ανατροπές, δηλαδή να κατέβει με το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Sentier.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, το τίμημα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ €2 και €3 δισ., τιμές που αποτελούν τα ανώτατα και κατώτατα όρια, αντίστοιχα.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ

Ο νέος παραχωρησιούχος αναμένεται να δει να προχωρούν σημαντικά έργα, τα οποία αλλάζουν τη φυσιογνωμία του αυτοκινητοδρόμου όπως τον γνωρίζουμε. Έχουν ήδη, δημοπρατηθεί ή δρομολογούνται τρεις προεκτάσεις. Πρόκειται για την Λεωφόρο Κύμης, για την κατεύθυνση προς Λαύριο και από τον Υμηττό προς το Ελληνικό.

ΘΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ;

Η αύξηση του κόστους στις πρώτες ύλες, σε συνδυασμό με την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους, έχουν βάλει στο τραπέζι της συζήτησης κύκλων που γνωρίζουν τις διαδικασίες που εξελίσσονται, το κατά πόσον ο νέος παραχωρησιούχος θα μπορέσει να προχωρήσει σε αύξηση της τιμής των διοδίων. Κάτι που δεν είναι βέβαιο πως θα πραγματοποιηθεί, όμως πρόκειται για ένα ενδεχόμενο.

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ 2019

Τα έσοδα που προκύπτουν από τα διόδια, αποτελούν τον μεγαλύτερο στόχο για τις εταιρείες, με την κίνηση στους δρόμους της Αττικής Οδού να φτάνει τα προ πανδημίας επίπεδα.

Ειδικότερα, η κίνηση ανέρχεται κατά μέσο όρο σε περίπου 210.000 οχήματα το 2021, έναντι περίπου 180.000 το 2020 και 236.000 το 2019.

Στο β’ εξάμηνο του 2021, η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική Οδό ξεπέρασε τις 241.000 διελεύσεις οχημάτων. Ο ετήσιος τζίρος της Αττικής Οδού κινείται σε επίπεδα άνω των €170 εκατ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ