Κοινωνία
Μητρoπολίτης Γαβριήλ: «Aναγκαία μια οργανωμένη μεταναστευτική πολιτική»
Την ικανοποίηση των θρησκευτικών αναγκών των μουσουλμάνων συμπολιτών του, αλλά παραλληλα και την ανάγκη να αντιμετωπίσει η ελληνική πολιτεία πολύ προσεκτικά το ζήτημα υπογραμμίζει ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφειας κ.κ. Γαβριήλ στη συνέντευξη του στον Χτύπο και στο xtypos.gr.
Η Νέα Ιωνία έχει πολλούς μουσουλμάνους, ιδιαίτερα από το Πακιστάν. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν ένα οργανωμένο χώρο λατρείας στην πόλη και μέχρι πρότινος προσεύχονταν στις μεγάλες γιορτές ακόμα και σε δρόμους. Ποια είναι η θέση σας σε αυτό το ζήτημα; Πρέπει να δημιουργηθεί κάποιος χώρος λατρείας και εδώ στη Νέα Ιωνία ή να υπάρχει ένα κεντρικό τέμενος όπως έχει ανακοινωθεί;
Το Σύνταγμα μας καθορίζει στο άρθρο 13 την ανεξιθρησκεία. Οπότε ο καθένας έχει δικαίωμα να πιστεύει στο Θεό που αισθάνεται πως είναι ο Θεός του. Μετά το 1990 που άνοιξαν τα σύνορα και μπήκαν στην Ελλάδα πολλοί μετανάστες, ο πληθυσμός άρχισε να αλλοιώνεται και είχαμε τέτοιου είδους φαινόμενα. Δεν τα είχε αυτά η Ελλάδα, παρά το γεγονός πως στην Θράκη συμβιώνουν χριστιανοί και μουσουλμάνοι επί αιώνες τώρα. Στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια ήρθαν αρκετοί μουσουλμάνοι και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν αρκετά προβλήματα ενώ, μεταξύ άλλων, επέφερε και τη δημιουργία νέων κομμάτων, γιατί ακριβώς δεν υπήρξε ποτέ οργανωμένη μεταναστευτική πολιτική. Γιατί αν υπήρχε, δεν θα είχαμε τα προβλήματα αυτά. Ο Έλληνας μετανάστης όταν πάει στην Αμερική ή στη Γερμανία το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να πάει να βρει την ενορία του, γιατί αυτό που του δηλώνει την Ελλάδα είναι η εκκλησία του. Άρα ένας ανθρώπος που έρχεται από το Πακιστάν θα ψάξει να βρει τον ιμάμη, το δικό του θρησκευτικό λειτουργό να για να αισθανθεί πως έχει ένα δικό του πρόσωπο. Είναι λοιπόν δικαίωμα του καθενός να θρησκεύει και να προσεύχεται.
Από την άλλη, η ελληνική πολιτεία πρέπει να βρει έναν τρόπο για να μπορέσει να καλύψει αυτές τις ανάγκες χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα. Γιατί αν είναι να λύσω ένα πρόβλημα των μουσουλμάνων δημιουργώντας προβλήματα στην κοινωνία της Αθήνας καταλαβαίνετε που θα πάει το πράγμα. Πρέπει να ζυγίσει πολύ καλά την κατάσταση η ελληνική πολιτεία και να βρει έναν τρόπο με τον οποίο είτε θα δημιουργήσει ένα πολύ μεγάλο τζαμί είτε διάφορα μικρότερα στις περιοχές όπου υπάρχουν μουσουλμάνου. Πάντως πρέπει να διαφυλάξει την ασφάλεια των πολιτών. Παραδείγματος χάρη στην Αγγλία δεν επιτρέπουν να υπάρχει ιμάμης σε τζαμί που να διδάσκει το κοράνι χωρίς να μιλάει την αγγλική γλώσσα. Και το ίδιο συμβαίνει στη Γαλλία και στη Γερμανία. Το Ισλάμ έχει μια πολυμορφία και αρκετές φορές υπάρχει φανατισμός και αν δεν έχεις το νου σου σε ό,τι λεχθεί μετά αν συντελεσθεί κάτι κακό τι θα πούμε; Βλέποντας το διωγμό των Χριστιανών σε διάφορα σημεία του κόσμου φοβάμαι και σκέπτομαι πως ότι γίνει πρέπει να γίνει με πολύ προσεκτικά βήματα. Οπότε αντιλαμβάνεστε πως είναι ένα πολύ σύνθετο θέμα και είναι ανάγκη να υπάρξει μια οργανωμένη μεταναστευτική πολιτική από την κυβέρνηση. Μέχρι στιγμής δεν το βλέπω. Εγώ φοβάμαι πως όλα αυτά που ζήσαμε στο Παρίσι θα τα ζήσουμε και εδώ. Και αν τα ζήσουμε και εδώ τα κόμματα τα οποία έχουν εκμεταλλευτεί το κομμάτι αυτό θα πάρουν 40%. Θέλει μια πολιτική που να αντιμετωπίζει το πρόβλημα στο σύνολο του. Η δική μας η πλευρά είναι ότι θα βοηθήσουμε την πολιτεία όταν αποφασίσει να κάνει μια τέτοια πολιτική. Αλλά να πάμε σε μια πολιτική του φτιάχνουμε ένα τζαμί έτσι γιατί πρέπει να το κάνουμε είναι λάθος. Γιατί πείτε πως το φτιάχνουμε το τζαμί, ποιος θα το αναλάβει; Οι σουνίτες, οι σιίτες, οι αλεβίτες; Θα είναι οι Αιγύπτιοι ή οι Ιρακινοί που δεν μιλάνε μεταξύ τους; Θα είναι Πακιστανοί; Ο ιμάμης που θα μπει μέσα τι γλώσσα θα μιλάει; Και βέβαια θα πρέπει και οι μετανάστες να ξέρουν ποια πολιτική θα κρατήσει το κράτος απέναντι τους.
Διαβάστε επίσης: