Ελάτε στην παρέα μας

Επιχειρήσεις

Εμπορικός σύλλογος Αθηνών: Πώς κινήθηκε η αγορά μετά το άνοιγμα των επιχειρήσεων [Έρευνα]

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Εμπορικός σύλλογος Αθηνών, παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνας για την επαναλειτουργία των καταστημάτων λιανικής, που άνοιξαν τη Δευτέρα 11 Μαΐου, μετά από απραξία δύο μηνών.

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα για την πρώτη εβδομάδα της επαναλειτουργίας των καταστημάτων λιανικής, ένας στους τέσσερις εμπόρους είχε πτώση τζίρου πάνω από 50% σε σχέση με πέρσι και συνολικά το 82,8% των καταστημάτων κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.

Παράλληλα μόνο το 12,3% κατέγραψε αυξητικές τάσεις τζίρου.

Τι ζητούν οι επιχειρηματίες

Όσον αφορά στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ένας στους δύο κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα, την επέκταση της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους.

Ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας καταγράφηκε η χρηματοδότηση μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές: 

  • Το Κέντρο της Αθήνας, που περικλείει τις περιοχές από την Ακρόπολη έως το Εθνικό Αρχαιολογικό μουσείο και από την οδό Πειραιώς έως τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.
  • Τις περιφερειακές αγορές του Δ. Αθηναίων όπως είναι η Πατησίων, η Κυψέλη, το Παγκράτι, το Κουκάκι, τα Ιλίσια, οι Αμπελόκηποι κλπ
  • Τις αγορές εκτός Δ. Αθηναίων που περιλαμβάνουν εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του Ε.Σ.Α, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη, το Γαλάτσι, το Ψυχικό κλπ.

Σημαντικές επισημάνσεις της έρευνας: 

  • Ήταν αναμενόμενο για την πλειοψηφία των επαγγελματιών να καταγράψει χαμηλούς τζίρους η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων.
  • Για πρώτη φορά στην έρευνα του Ε.Σ.Α δημιουργήθηκε ξεχωριστή κατηγορία που αφορά μονό μεγάλες & πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, με συμμετοχή 16,2% επί του συνολικού δείγματος, για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή αντιπροσωπευτικότητα της αγοράς.
  • Τα κλειστά καταστήματα εστίασης και οι κλειστές τουριστικές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση οι εργαζόμενοι τους που παραμένουν σε καθεστώς αναστολής, συμβάλλουν στην μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση.
  • Η χρήση Μ.Μ.Μεταφοράς επηρέασε αρνητικά την επισκεψιμότητα στα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας, σε σχέση με την περιφερειακά καταστήματα.
  • Τα καλλυντικά και τα γυναικεία είδη περιποίησης & ομορφιάς, είχαν τον μεγαλύτερο τζίρο κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς.
  • Ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, είχαν και τα παιδικά είδη.

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Ε.Σ.Α, ο Πρόεδρος Σταύρος Καφούνης, δήλωσε: «Η αγορά δυστυχώς μίλησε και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις μας. Επισημαίναμε ότι όταν η Γερμανία κατέγραψε την πρώτη εβδομάδα πτώση τζίρου 35%, ήταν αναμενόμενο και στην Ελλάδα να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα. Εκφράζοντας πλέον τα όσα μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις δήλωσαν στην συγκεκριμένη έρευνα, είναι επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την επέκταση της μείωσης ενοικίου έως το τέλος του έτους, την διευκόλυνση της χρηματοδότησης όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τις στοχευμένες φοροελαφρύνσεις που θα μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Ο Ε.Σ.Α και εγώ προσωπικά θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις και θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε δυναμικά με κάθε νόμιμο μέσο που διαθέτουμε, ώστε να ληφθούν έγκαιρα τα ρεαλιστικά και θαρραλέα μέτρα που απαιτούνται και όλοι μαζί, κατά τα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης, να ξεπεράσουμε τον σκόπελο και να μπούμε με αισιοδοξία στο 2021. Οι Έλληνες επιχειρηματίες που στάθηκαν όρθιοι μέσα στην δεκαετή κρίση, δικαιούνται να κερδίσουν τον τίτλο της βιώσιμης επιχείρησης. Το έχουν ανάγκη και εμείς αντίστοιχα έχουμε την υποχρέωση να τους τον προσφέρουμε».

Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ