Ελάτε στην παρέα μας

Ελλάδα

Εξετάσεις οδήγησης: Για πρώτη φορά οι υποψήφιοι διαλέγουν πότε θα εξεταστούν

Δημοσιεύθηκε

στις

Τον ηλεκτρονικό προγραμματισμό των εξετάσεων οδήγησης καθιερώνει η Περιφέρεια Αττικής παρέχοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες υποψήφιους οδηγούς και οδηγούς να προσδιορίζουν, δια του πληρεξουσίου εκπαιδευτή, την επιθυμητή ημέρα και ώρα της θεωρητικής και πρακτικής τους εξέτασης.

Πιο συγκεκριμένα,  αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης η σχετική ηλέκτρονική πλατφόρμα που πρόκειται να τεθεί σύντομα σε λειτουργία.
Σημειώνεται ότι σε πρώτη φάση πρόκειται να κατατίθενται ηλεκτρονικά και σε ψηφιακή μορφή τα δικαιολογητικά για την αντικατάσταση των αδειών οδήγησης λόγω απώλειας, φθοράς και κλοπής. Ο χρόνος έναρξης της υπηρεσίας αυτής, μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης της δημόσιας διοίκησης, απομένει να προσδιοριστεί από το Υπουργείο Μεταφορών με την έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης. Η Περιφέρεια Αττικής έχει προτείνει η ηλεκτρονική πλατφόρμα να επεκταθεί και για τα δικαιολογητικά των υποψηφίων οδηγών και οδηγών. Και τούτο διότι με την κατάθεση σε ψηφιακή μορφή της φωτογραφίας και της υπογραφής διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία του υποψηφίου και αποτρέπονται οριστικά φαινόμενα εξαπάτησης και διαφθοράς κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.
Η πρωτοβουλία καθιερώνεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, «αποτελεί τμήμα ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου με το οποίο επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των Διευθύνσεων Μεταφορών, περιορίζεται σημαντικά η γραφειοκρατία και επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, χωρίς τη φυσική τους παρουσία στα «γκισέ» των Υπηρεσιών. Τα επόμενα βήματα του σχεδίου, επισημαίνει ο Γ. Πατούλης, περιλαμβάνουν «την ηλεκτρονική μεταβίβαση οχήματος ή μοτοσικλέτας, την τεχνολογική αναβάθμιση και θωράκιση αιθουσών θεωρητικής εξέτασης καθώς και την ηλεκτρονική κατάθεση των δικαιολογητικών που αφορούν στις άδειες οδήγησης όλων των κατηγοριών με στόχο το 2021 επτά στους δέκα πολίτες και επαγγελματίες να εξυπηρετούνται από απόσταση και ηλεκτρονικά με διαφάνεια και ισονομία».
«Η συνεχής διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχονται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών αποτελεί μονόδρομο για τη δραστική μείωση της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας πολιτών και επαγγελματιών» σημειώνει ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος. Στην προοπτική αυτή, προσθέτει, «εργαζόμαστε καθημερινά και με επιμονή. Ως Περιφερειακή Αρχή έχουμε εμπράκτως αποδείξει ότι δεν μένουμε θεατές όταν διαπιστώνουμε νομοθετικά εμπόδια ή περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες και αγκυλώσεις. Με τις εντολές του Περιφερειάρχη προχωράμε σε ριζικές αλλαγές ή διορθωτικές κινήσεις, ενώ δημόσια παρεμβαίνουμε προς την κεντρική διοίκηση προτείνοντας τεκμηριωμένες, εφικτές, έξυπνες λύσεις».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ