Ελάτε στην παρέα μας

ΕΚΛΟΓΕΣ 2019

“Βόμβες” Φίλανδρου “γκρεμίζουν” το “κάστρο” του Νίκου Μπάμπαλου 

Δημοσιεύθηκε

στις

Λάθος αποφάσεις του δημάρχου θα χρέωναν με 550.000 ευρώ το ταμείο του δήμου 

Συνέντευξη που θα ταράξει ακόμα περισσότερο τα προεκλογικά νερά στο δήμο Ηρακλείου Αττικής και ταυτόχρονα θα φέρει νέες φουρτούνες στον δήμαρχο της πόλης, μας παραχώρησε λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη της ΑΚΕΠ, κ. Γιάννη Φίλανδρος.

Όπως εύκολα μπορεί κάποιος να κατανοήσει, ο κ. Φίλανδρος, προερχόμενος από την παράταξη του κ. Μπάμπαλου (ήταν ιδρυτικό μέλος της) έχει να καταλογίσει πάρα πολλά για τα έργα και τις ημέρες του νυν δημάρχου, καθώς τα γνωρίζει από μέσα.
Σίγουρα τεράστια αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη του κ. Φίλανδρου ότι με σθεναρή του παρέμβαση εναντιώθηκε στην εισήγηση του δημάρχου και ο δήμος ωφελήθηκε κατά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στο θέμα των αποζημιώσεων της Αττικής Οδού.
Την ίδια στιγμή ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος κάνει ευθέως λόγο για “κοροϊδία” σχολιάζοντας τις υπεραπλουστεύσεις της διοίκησης ότι είναι τόσο ακριβά οι δημοτικοί φόροι στο Ηράκλειο για να μπορούν να γίνονται έργα.
Ακόμη, εξηγεί γιατί είναι υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο που ηγείται ο κ. Παντελής Βλασσόπουλος και αναφέρεται στη συνεργασία με τον κ. Μαστοράκο.
Ακολουθεί η πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη:

Κύριε Φίλανδρε, νομίζω μας οφείλετε κάποιες απαντήσεις, καθώς η στάση σας και συγκεκριμένα η ανεξαρτητοποίησή σας από την παράταξη του δημάρχου, οι πολιτικές διεργασίες στις οποίες συμμετείχατε κατόπιν και οι δημόσιες τοποθετήσεις – καταγγελίες τις οποίες κάνατε, μάλλον έχουν προσδώσει ένα εξαιρετικό ενδιαφέρον στις προσεχείς δημοτικές εκλογές στο Ηράκλειο, ανατρέποντας ίσως τα δεδομένα.
Δεν έκανα κάτι παραπάνω από αυτό που επιτάσσει η συνείδησή μου, ο όρκος τον οποίο είχαμε δώσει όλοι πριν την ανάληψη των καθηκόντων μας και η αντίληψή μου για το καλό του Ηρακλείου.

Για ποιον λόγο αποχωρήσατε από την παράταξη του κ. Μπάμπαλου, δεδομένου μάλιστα ότι ήσασταν ιδρυτικό στέλεχος;
Με την λειτουργία και το μοντέλο διοίκησης του Δήμου, έτσι όπως εξελίχθηκε, είχα και έχω ουσιαστικές πολιτικές διαφορές, διαφορές αντίληψης, αισθητικής αλλά και καθημερινής πρακτικής.

Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;
Βασική προεκλογική μας δέσμευση ήταν ότι ο Φόρος Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων, τον οποίο πληρώνουν τα νοικοκυριά μέσω της ΔΕΗ, θα μειωθεί κατά 50 %. Ο φόρος αυτός (Φ.Η.Χ.) στο Ηράκλειο είναι ο υψηλότερος στην Αττική, περίπου πενταπλάσιος από την γειτονική Μεταμόρφωση και διπλάσιος από το Ψυχικό. Περίμενα ότι έστω έως το τέλος της τρέχουσας θητείας, αυτό θα είχε υλοποιηθεί και μπορούσε να έχει υλοποιηθεί. Ανέμενα ότι έστω στον τελευταίο προϋπολογισμό θα γίνει μια γενναία μείωση. Αυτό δεν έγινε. Ο κ. Δήμαρχος εισηγήθηκε να παραμείνει σταθερός ο φόρος. Φυσικά δεν υπερψήφισα την εισήγηση, μοιραία το ίδιο έκανα και στον Προϋπολογισμό και εν συνεχεία ανεξαρτητοποιήθηκα.
Η λογική του να ζητάς το 2012, ως αντιπολίτευση, άμεση μείωση 50 % στον Φ.Η.Χ. και μετά από 5 χρόνια θητείας στην διοίκηση του Δήμου, το 2019, να έχεις υλοποιήσει συνολική μείωση μόλις 7 %, δεν καλείται ούτε επιτυχία, ούτε συνέπεια λόγων και έργων. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή διάφορα προεκλογικά βιντεάκια και γραφήματα με βελάκια που ανεβοκατεβαίνουν, είναι για λαϊκή κατανάλωση.

Τι απαντάτε σε αυτούς που λένε ότι μπορεί οι φόροι να είναι υψηλοί αλλά γίνεται έργο;
Γνωρίζω ότι όντως αυτό είναι το επιχείρημα και η απάντηση είναι απλή: Πρόκειται για μια βαθιά αναχρονιστική πολιτική και οικονομική αντίληψη. Η λογική του να κάνεις μικρά και αποσπασματικά έργα ή έργα που είσαι υποχρεωμένος εκ του νόμου να κάνεις, τα οποία μάλιστα υπερπροβάλλεις, ως δήθεν success stories, σε βαθμό που υποτιμάς τη νοημοσύνη όσων απευθύνεσαι, για να δικαιολογήσεις τους υψηλότατους φόρους, με απλά λόγια, αυτό λέγεται “ΚΟΡΟΪΔΙΑ”.  Επιτυχία θα ήταν να αξιοποιήσεις άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία ή να επιτύχεις οικονομίες κλίμακας με χρηστή διαχείριση, ώστε να μην καταφεύγεις στην εύκολη λύση των υψηλών φόρων.

Θεωρείτε ότι δεν υπήρχε χρηστή διαχείριση;
Έχω μια τελείως διαφορετική αντίληψη για την διαφάνεια και την διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Η άποψη μου είναι ότι όταν διαχειρίζεσαι δημόσιο χρήμα αυτό πρέπει να το κάνεις 10 φορές πιο συνετά και προσεκτικά από ότι αν ήταν δικό σου και με απόλυτη διαφάνεια. Έχω ήδη αναφερθεί δημόσια σε κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, όπως αποκάλυψαν και τα ρεπορτάζ της εφημερίδας σας:
Α) Στην προμήθεια λαμπτήρων LED, προϋπολογισμού 2.000.000 ευρώ περίπου, τροποποιήθηκε η τεχνική μελέτη, επί αμιγώς τεχνικού θέματος, με εισήγηση… δικηγόρου (!!!) και εκπεφρασμένη δημόσια αντίθετη άποψη του μελετητή – μηχανικού, κατόπιν αξίωσης μιας συγκεκριμένης εταιρείας.
Σας ενημερώνω επίσης ότι για τον ίδιο διαγωνισμό, έχω ζητήσει από αρχές Απριλίου κάποια έγγραφα τα οποία η διοίκηση του Δήμου ήταν υποχρεωμένη να μου τα δώσει αλλά αρνείται μέχρι σήμερα. Αναγκάστηκα στις 15-5-2019 να καταθέσω στον Δήμο εισαγγελική παραγγελία χορήγησης εγγράφων – και αυτό σας το λέω πρώτη φορά τώρα – αλλά και πάλι μέχρι σήμερα η διοίκηση αρνείται να μου δώσει τα έγγραφα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που αναγκάζομαι να ζητήσω εισαγγελική παραγγελία για να πάρω έγγραφα που η διοίκηση είναι υποχρεωμένη να δώσει.  Αν μη τι άλλο αυτό μου δημιουργεί τουλάχιστον μια ένδειξη ότι υπάρχουν σημεία που θέλει να κρατήσει στο σκοτάδι.
Β)  Είναι ήδη γνωστό το θέμα για τη σύμβαση του Δήμου με εταιρεία δημοσκοπήσεων, με αντικείμενο, μεταξύ των άλλων … την διενέργεια δημοσκοπήσεων και διάφορα άλλα ασαφή, εν μέσω προεκλογικής περιόδου.  Κανένας Δήμος, εξ όσων γνωρίζω δεν έχει διανοηθεί να κάνει κάτι τέτοιο και μάλιστα μέσα στην προεκλογική περίοδο. Απαιτεί τεράστιο θράσος και πλήρη περιφρόνηση των θεσμικών λειτουργιών, δηλαδή της διάκρισης της λειτουργίας του Δήμου από την προεκλογική δραστηριότητα του κάθε υποψηφίου.
Γ) Αναφέρθηκα στην ρητή άρνηση της διοίκησης του Δήμου να δημοσιοποιηθούν όλες οι δαπάνες των δημοτικών επιχειρήσεων τουλάχιστον κατά την προεκλογική περίοδο, την στιγμή που υπάρχουν παραπάνω από ενδείξεις ότι μέσω αυτών γίνονται συμβάσεις και δαπάνες, με έντονο «προεκλογικό άρωμα» που δεν σχετίζονται άμεσα με την λειτουργία τους.

Μπορείτε να ξεχωρίσετε κάτι το οποίο πραγματικά να σας έφερε σε δύσκολη θέση κατά την διάρκεια της θητείας σας;
Υπάρχουν αρκετά, αλλά να αναφερθώ σε ένα:  Τον Δεκέμβριο του 2015, το Δ.Σ. ψήφισε με εισήγηση της διοίκησης την ανάθεση του εξώδικου και δικαστικού χειρισμού της είσπραξης τελών φόρων κλπ σε δικηγορικό γραφείο, εργολαβικά, με ποσοστό 12 % επί των εισπραχθησομένων χρημάτων. Ήταν ένα θέμα με το οποίο είχα διαφωνήσει έντονα, σε επίπεδο δημοτικής ομάδας, είχα ζητήσει κατ’ επανάληψη να αποσυρθεί, καθώς η εν λόγω αμοιβή θεωρώ ότι είναι υπερβολική και βρίσκεται εκτός αγοράς, τουλάχιστον για αναθέσεις φορέων του Δημοσίου. Τότε λοιπόν δεν ψήφισα το θέμα και μάλιστα θυμάμαι ότι αποχώρησα εκνευρισμένος από το Συμβούλιο. Το θέμα επανήλθε στην επικαιρότητα το Σεπτέμβριο του 2017, όταν ήμουν Αντιδήμαρχος Οικονομικών, καθώς ο Δήμος βεβαίωσε και προχώρησε στις διαδικασίες είσπραξης αναδρομικών φόρων, τελών κλπ από την Αττική Οδό. Δέχθηκα πολλές εισηγήσεις και παραινέσεις τότε να ενεργοποιήσω την εν λόγω Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο και εννοείται αρνήθηκα.  Σημειώνω ότι το συνολικό ποσό που βεβαιώθηκε στην Αττική Οδό ανέρχεται περίπου στα 5.000.000 ευρώ. Το 12 % επί του ανωτέρω ποσού ανέρχεται σε 600.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι αν ο Δήμος εισπράξει τελικά το ανωτέρω ποσό, κατόπιν τελεσιδικίας επί των σχετικών προσφυγών της Αττικής Οδού, θα έπρεπε να καταβάλει το ποσό των 600.000 ευρώ περίπου, ως αμοιβή. Πραγματοποίησα προσωπικά έρευνα αγοράς και η εν λόγω υπόθεση ανατέθηκε σε δικηγορική εταιρεία Καθηγητή του Διοικητικού Δικαίου της Νομικής Σχολής Αθηνών, έναντι αμοιβής μόλις 20.000 ευρώ.  Ο Δήμος δηλαδή έχει για το συγκεκριμένο όντως πολύ μεγάλης σημασίας θέμα, νομική συμπαράσταση, αδιαμφισβήτητα πολύ υψηλού επιπέδου, με αμοιβή περίπου 30 φορές χαμηλότερη από αυτήν που είχε αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, με εισήγηση της διοίκησης, δηλαδή πρακτικά του Δημάρχου.  Αντιλαμβάνεστε ότι η απόσταση από τις 20.000 ευρώ, στις 600.000 ευρώ περίπου είναι πάρα πολύ μεγάλη και δεν δικαιολογείται από το ότι η δεύτερη αφορά σε ανάληψη δίκης “εργολαβικά”.

Δηλαδή λέτε ότι με προσωπική σας παρέμβαση ο Δήμος σε περίπτωση που τελεσίδικα εισπράξει τα ανωτέρω ποσά από την Αττική Οδό θα έχει όφελος πάνω από 550.000 ευρώ;
Έκανα το αυτονόητο. Δεν μου αρέσει να μιλάω σε πρώτο πρόσωπο. Αλλά εν προκειμένω, από την ανωτέρω εξέλιξη, αν τελικά εισπράξει τα χρήματα ο Δήμος από την Αττική Οδό, το όφελος που θα έχει θα είναι μεγαλύτερο από το ποσό που εισέπραξε συνολικά αναδρομικά για την ίδια αιτία από την ΣΤΑΣΥ και το οποίο διαφημίζει ο Δήμαρχος στο πρόγραμμά του.

Πάμε στο σήμερα. Γιατί με τον Παντελή Βλασσόπουλο;
Ο νέος εκλογικός νόμος απαιτεί συμπράξεις και συνεργασίες. Κάποιες από αυτές θα γίνουν, σε όλη την Ελλάδα, κατά τρόπο ενδεχομένως βίαιο και εξαναγκαστικό μετεκλογικά.  Συμμετείχα ενεργά στις συζητήσεις που έγιναν για την συνεργασία των δύο χώρων, δηλαδή της παράταξης του κ. Βλασσόπουλου και του κ. Μαστοράκου. Οι συζητήσεις αυτές οδήγησαν σε προγραμματική σύγκλιση και συνεργασία. Εκτιμώ πολιτικά και τους δύο. Θεωρώ ότι είναι προσωπικότητες που αλληλοσυμπληρώνονται και με την συνεργασία δημιουργείται ένα σχήμα εξαιρετικά ικανό, να διοικήσει το Δήμο.  Φυσικά έχει ήδη δημιουργηθεί στο νέο σχήμα κουλτούρα συνεργασίας, η οποία, σε αντίθεση με το εφαρμοζόμενο σήμερα υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης του Δήμου, θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη μετεκλογικά.

Ποια είναι η άποψή σας για την συνεργασία του κ. Μπάμπαλου με την παράταξη «Όραμα για το Ηράκλειο Σταύρος Γεωργόπουλος».
Δεν θέλω να κάνω κάποιο σχόλιο.  Ο κόσμος αντιλαμβάνεται.
Σας ευχαριστώ πολύ, καλή επιτυχία.
Κι εγώ σας ευχαριστώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ