Ελάτε στην παρέα μας

Ειδήσεις

Αποκαλυπτήρια για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Δημοσιεύθηκε

στις


Στη παρουσίαση της νέας Γραμμής 4 του Μετρό  προχώρησαν ο Υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρ. Τσίτουρας. «Ανασύραμε το ξεχασμένο σχέδιο από τα συρτάρια της παραίτησης και της ηττοπάθειας» τόνισε ο Υπουργός, ο οποίος παρουσία των Δημάρχων Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου και Γαλατσίου, είπε επίσης «Αλλάζουμε την πόλη μαζί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι αποστάσεις μικραίνουν. Η πόλη γίνεται πιο όμορφη». Στην παρουσίαση παρευρέθησαν ο Υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Παπαδόπουλος και οι Γενικοί Γραμματείς Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος και Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Μενέλαος Δασκαλάκης.

Το πρώτο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό προβλέπει 12 χιλιόμετρα νέας υπόγειας γραμμής με 14 σταθμούς. Θα ξεκινά από το Γαλάτσι, θα ανεβαίνει μέχρι τα Ιλίσια και θα φθάσει μέσω Καισαριανής και Ζωγράφου έως το Γουδί.  Οι σταθμοί που θα γίνουν θα είναι ‘Aλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 220.000 επιβάτες, ενώ ο εξυπηρετούμενος πληθυσμός σε ακτίνα 500 μ από τους σταθμούς ανέρχεται σε 285.000.
Tό κόστος θα φτάσει τα 1,2 δις ευρώ. Ένα μεγάλο μέρος του έργου χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων, ενώ τα υπόλοιπα κεφάλαια θα δοθούν από τα κονδύλια του καινούργιου ΕΣΠΑ για την περίοδο έως 2014-2020 και από εθνικούς πόρους.
Η δημοπράτηση του έργου πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα (Δεκέμβριος 2014) με το στάδιο της Προεπιλογής, ενώ μέχρι το Φθινόπωρο του 2015 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εκκρεμότητες μελετών και αδειοδοτήσεων, προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός στο δεύτερο στάδιο κατάθεσης των οικονομικών προσφορών για την επιλογή του μειοδότη. Εκτιμάται ότι οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν από τις αρχές του 2016 και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 7 έτη περίπου, το 2022.
Σε επόμενη φάση η γραμμή θα ανέβει τον οδικό άξονα της Λ. Κηφισίας φτάνοντας στο Μαρούσι.

ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΩΝ

1.     Σταθμός ‘Aλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων
2.     Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου
3.     Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης
4.     Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη
5.     Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη
6.     Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων
7.     Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα
8.     Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου
9.     Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου
10.     Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως
11.     Σταθμός Νήαρ Ηστ, Εθν. Αντιστάσεως
12.     Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου
13.     Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια
14.     Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ