Ελάτε στην παρέα μας

Νέας Ιωνίας

Εκτός Σχεδίου Ν. Ιωνίας: Οι ερωτήσεις της παράταξης για το επερχόμενο δημοτικό συμβούλιο

Δημοσιεύθηκε

στις

Η δημοτική παράταξη Εκτός Σχεδίου – Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία κατέθεσε μία σειρά από ερωτήματα ενόψει της επερχόμενης συνεδρίασης του Δ.Σ. Ν. Ιωνίας (22/6).

Αναλυτικά οι ερωτήσεις της παράταξης: 

“Καταρχάς, ξεκινάμε με ένα αίτημα. Ως Εκτός Σχεδίου έχουμε εκφράσει την άποψη μας σχετικά με τις διαδικτυακές συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, θεωρώντας πως ήταν ο μόνος τρόπος διεξαγωγής του το διάστημα που ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα λόγω covid-19. Ωστόσο, ήδη στο δημοτικό συμβούλιο που έγινε  25 Μαΐου 2020, ζητήσαμε το επόμενο δημοτικό συμβούλιο να γίνει δια ζώσης, σε χώρο που να μπορούν να τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Συγκεκριμένα, είχαμε προτείνει ως χώρο το συνεδριακό κέντρο της Νέας Ιωνίας, ενώ ήδη σε σειρά δήμους, έχουν ξεκινήσει οι «ζωντανές» συνεδριάσεις.

Καθώς δεν έχουμε ενημέρωση σχετική, επανερχόμαστε στο θέμα και ζητάμε η συνεδρίαση του επόμενου δημοτικού συμβουλίου να γίνει δια ζώσης στον χώρο αυτό.

Συνεχίζουμε  με τις ερωτήσεις μας προς τη δήμαρχο Νέας Ιωνίας και τους/τις αρμόδιες αντιδημάρχους.

Στο δημοτικό συμβούλιο στις 11/5/2020, είχαμε καταθέσει γραπτώς 4 ερωτήσεις, από τις οποίες κάποιες απαντήθηκαν προφορικά από τη δήμαρχο, ενώ για τις υπόλοιπες ειπώθηκε ότι θα μας απαντηθούν γραπτώς (καθώς ζητούσαμε κάποια στοιχεία). Επειδή δεν έχουμε λάβει κάποια σχετική ενημέρωση, επανερχόμαστε με τις ερωτήσεις αυτές, και καταθέτουμε επιπλέον ερωτήσεις:

1.  Σε σχέση με την δίχρονη προσχολική αγωγή, πέρα από την απελευθέρωση των 2 αιθουσών από το ΚΕΒΡΕΦΟ, και την μετεστέγαση των τμημάτων αυτών, θα θέλαμε να ενημερωθούμε σχετικά με το  αν υπάρχει πρόβλεψη για μετεστέγαση και άλλων τμημάτων και που θα είναι αυτή, επίσης να μας δοθεί αναλυτική κατάσταση σχετικά με το ποιες και πόσες αίθουσες χρησιμοποιούνται για τη δίχρονη π.α., αν έχουν άμεσο αερισμό-φυσικό φωτισμό, αν πληρούνται οι προϋποθέσεις για τη χρήση τους.

2.    Με αφορμή την έναρξη μαθημάτων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης θα θέλαμε να ενημερωθούμε σχετικά με τα εξής: Πόσες αίθουσες ανά κατηγορία εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια λύκεια) υπάρχουν στον δήμο μας και πόσες είναι μικρότερες των 35 τμ; Επίσης αν υπάρχουν αίθουσες διδασκαλίας σε υπόγεια και μη αεριζόμενους χώρους και πόσες; Τέλος τι γίνεται με τα σχολικά γεύματα;

3.  Με την επαναλειτουργία των παιδικών σταθμών την 1η Ιούνη, με εντολή δημάρχου, υπήρξε αλλαγή του ωραρίου αποχώρησης των παιδιών από τους παιδικούς σταθμούς από τις 4μμ στις 2μμ. Μια αλλαγή που δημιουργεί προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς, και ενώ αρχικά υπήρχε η αίσθηση ότι η επρόκειτο για προσωρινό μέτρο, (με τη λογική της σταδιακής επαναφοράς στο πλήρες ωράριο), συνεχίζεται έως σήμερα, χωρίς νεότερη ενημέρωση. Για ποιο λόγο έγινε αυτό (υπάρχει ανεπάρκεια σε προσωπικό;) πόσο θα συνεχιστεί η κατάσταση αυτή και πότε θα επανέλθει η πλήρης λειτουργία τους;

4.    Επίσης για τους παιδικούς σταθμούς,  θα θέλαμε να ενημερωθούμε πόσα τμήματα λειτουργούν καθημερινά, πόσα μέρα παρά μέρα. Επίσης, τι τροφεία θα καταβάλουν οι γονείς στα που τμήματά λειτουργούν μέρα παρά μέρα, και αν θα ζητηθούν τροφεία από τους γονείς που δεν έχουν φέρει τα παιδιά τους;

5.    Πόσες σχολικές καθαρίστριες υπάρχουν σήμερα και τι ίσχυε από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων και μετά για την καθαριότητα των αιθουσών και των κτιρίων. Υπήρξε τροποποίηση στις συμβάσεις των σχολικών καθαριστριών (αύξηση ωραρίου, αποδοχών, χώρων ευθύνης κ.α.); Έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις περαιτέρω προσωπικού στα σχολεία κι αν ναι με τι σχέση εργασίας; Τι μέτρα έχει πάρει ο δήμος, σχετικά με την έναρξη των σχολικών μονάδων στη 1 Σεπτέμβρη και σε συνδυασμό με το απαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία τους;

6.    Σε σχέση και με το παραπάνω με ποιο στόχο ζητήθηκε από την αντιδήμαρχο παιδείας κ. Αλατσίδου με γραπτό αίτημα της η αξιολόγηση από τον σύλλογο διδασκόντων του έργου των συμβασιούχων καθαριστριών; Πέρα από το άτοπο του ότι ζητείται από το σύλλογο διδασκόντων (δηλ. τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς) να αξιολογήσουν εργαζόμενους άλλου κλάδου, υπάρχει πρόθεση από την αντιδήμαρχο για την απομάκρυνση κάποιων εργαζομένων καθαριστριών; Τέλος, και σε αντίθετη λογική από την προαναφερθείσα, υπάρχει πρόθεση από τη δημοτική αρχή για αλλαγή της υπάρχουσας σύμβασης των εργαζόμενων σχολικών καθαριστριών, τη μονιμοποίηση τους αλλά και την ενίσχυσή τους με επιπλέον προσωπικό με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας; Έχει γίνει κάποια ενέργεια σχετική προς τους αρμόδιους φορείς;

7.    Τέλος, και προς ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων, συνημμένη θα βρείτε την ερώτηση που καταθέσαμε στο πρωτόκολλο του δήμου  στις 11 Μάη 2020 σχετικά  με ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ: «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΤΥΠΟΥ LED ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΩΤΙΣΜΟ» και για την οποία δεν έχουμε λάβει κάποια απάντησης έως σήμερα.”

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:
«ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ ΤΥΠΟΥ LED
ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΩΤΙΣΜΟ»

Σύμφωνα με την από 22-3-2019 υπογραφείσα σύμβαση του Δήμου με την ανάδοχο εταιρία, έχει ξεκινήσει η προμήθεια αντικατάστασης των υφιστάμενων φωτιστικών και λαμπτήρων στο δίκτυο Δημοτικού Φωτισμού του Δήμου. Στην Διακήρυξη του Διαγωνισμού (παρ. 6.1.1) αναφέρεται ρητά ότι «ο Ανάδοχος υποχρεούται να παραδώσει τα υλικά εγκατεστημένα και σε πλήρη λειτουργία εντός δώδεκα (12) μηνών από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης προμήθειας».

Όπως γίνεται σαφές από την Διακήρυξη του συγκεκριμένου Διαγωνισμού, αλλά και την σχετική Μελέτη 1α/18, θα γίνει αντικατάσταση των υπαρχόντων φωτιστικών, η θέση των οποίων έχει ήδη καταγραφεί και μάλιστα μας είχε παραδοθεί μετά από σχετικό μας αίτημα.

Η αντικατάσταση που προβλέπεται από την συγκεκριμένη Σύμβαση είναι τύπου «1 προς 1», δηλαδή θα αντικαθίστανται ένα υφιστάμενο φωτιστικό ή λαμπτήρας με ένα νέο φωτιστικό ή λαμπτήρα, σύμφωνα με τις τεχνικές περιγραφές και προδιαγραφές της αντίστοιχης Μελέτης της Υπηρεσίας.

Σε συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 17-03-2020 (πέντε μέρες πριν την λήξη του συμβατικού χρόνου της σύμβασης) δόθηκε παράταση για τρεις (3) μήνες, με την αιτιολογία ότι η προμήθεια και εγκατάσταση των νέων λαμπτήρων/φωτιστικών έχει ολοκληρωθεί μόνο κατά 75% και θα πρέπει «να υποδειχθούν από την υπηρεσία τα οριστικά σημεία εγκατάστασης του υπολοίπου 25% των συνολικών λαμπτήρων/φωτιστικών».

Επειδή από τα παραπάνω γεννιούνται διάφορα ερωτήματα θα θέλαμε:

  1. Να μας σταλεί το ηλεκτρονικό αρχείο στο οποίο αποτυπώνονται οι θέσεις εγκατάστασης των νέων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED και των λαμπτήρων που έχουν μέχρι σήμερα εγκατασταθεί και είναι ίσο του 75% των υπό εγκατάσταση υλικών.
  2. Να μας απαντήσετε ποιος είναι ο συμβατικός χρόνος για την ποσοτική παραλαβή (στάδιο Α, μακροσκοπικός έλεγχος) των υπό εγκατάσταση φωτιστικών/ λαμπτήρων, σύμφωνα με όσα περιγράφονται στην Διακήρυξη και την υπογραφείσα Σύμβαση με τον Ανάδοχο και να μας στείλετε το ή τα αντίστοιχα πρακτικά ποσοτικής παραλαβής. Σύμφωνα πάντως με την Διακήρυξη του έργου «η καταληκτική ημερομηνία ποσοτικής παράδοσης ορίζεται σε έξι (6) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης» (Παράρτημα ΙΙ Διακήρυξης, Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων Προμήθειας και Εγκατάστασης Εξοπλισμού).
  3. Να μας στείλετε το ή τα πρακτικά παραλαβής, όπως αυτά ορίζονται στην Διακήρυξη της Προμήθειας, από το οποίο θα προκύπτει ότι παρελήφθησαν ποσοτικά (στάδιο Α μακροσκοπικός έλεγχος) και ποιοτικά (στάδιο Β1, έλεγχος παραστατικών εξοπλισμού και πιστοποιήσεων) τα φωτιστικά/λαμπτήρες που αφορούν τις μέχρι τώρα πληρωμές που έχουν γίνει στον Ανάδοχο.
  4. Να μας στείλετε το ή τα πρακτικά ποιοτικής παραλαβής (στάδιο Β2, έλεγχος μέσω εργαστηριακών μετρήσεων ηλεκτρικών μεγεθών και φωτοτεχνικών μεγεθών επί τόπου του έργου), εφόσον αυτοί οι έλεγχοι έχουν πραγματοποιηθεί.
  5. Έχουμε παρατηρήσει ότι φωτιστικά τύπου LED, φαινομενικά τουλάχιστον της ίδιας προμηθεύτριας εταιρίας, έχουν εγκατασταθεί στο τμήμα της Λεωφ. Κύμης που ανήκει στα διοικητικά όρια του Δήμου μας. Θα θέλαμε να ενημερωθούμε αν αυτά τα φωτιστικά έχουν αντικατασταθεί ως τμήμα της συγκεκριμένης προμήθειας, επειδή στην καταγραφή που είχαμε λάβει με τις θέσεις όλων των υφιστάμενων προς αντικατάσταση φωτιστικών δεν περιλαμβάνονταν τα συγκεκριμένα φωτιστικά. Σημειώνουμε εδώ ότι τα συγκεκριμένα αρχεία που είχαμε λάβει τότε από τις υπηρεσίες του Δήμου είχανε προωθηθεί σε όλους τους τότε Δημοτικούς Συμβούλους.
  6. Να μας ενημερώσετε πότε θα αλλαχθούν τα κρεμαστά φωτιστικά (επί συρματόσχοινου) με νέα τεχνολογίας LED, αφού σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει εντός του Δημοτικού Συμβουλίου η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και ο τότε αρμόδιος Αντιδήμαρχος, αλλά και η Τεχνική Υπηρεσία σε γραπτή μας επικοινωνία, αυτά προβλεπόντουσαν στην Διακήρυξη του Διαγωνισμού (παρά την αντίθετη γνώμη την δικιά μας που έχουμε αναπτύξει επαρκώς σε ερωτήσεις και τοποθετήσεις μας εντός και εκτός του Δημοτικού Συμβουλίου).
  7. Να υπάρξει η σχετική αιτιολόγηση πως σε μία αντικατάσταση φωτισμού «1 προς 1», μετά από αίτημα της Υπηρεσίας, δίνεται παράταση στην Ανάδοχο (κυριολεκτικά στο παρά πέντε) γιατί θα πρέπει να του υποδειχθούν τα σημεία εγκατάστασης των φωτιστικών.

Τα παραπάνω ερωτήματα θα θέλαμε να μας απαντηθούν τόσο από την Τεχνική Υπηρεσία και την Αρμόδια Αντιδήμαρχο Ποιότητας Ζωής,  Περιβάλλοντος και Δημοτικής Συγκοινωνίας, όσο αφορά το τεχνικό σκέλος των ερωτήσεων μας και τα ζητούμενα πρακτικά παραλαβών, αλλά και από τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών Υπηρεσιών που είναι υπεύθυνος για τις πληρωμές των τιμολογίων του Αναδόχου και την έγκριση της παράτασης του Συμβατικού Χρόνου ολοκλήρωσης της εν λόγω Σύμβασης.

Με εκτίμηση,   
Εκ μέρους της ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ – Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία
Αγγελική Βάσιλα”

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ