Ελάτε στην παρέα μας

Μεταμόρφωσης

Ένα ακόμη σχολικό κτίριο διεκδικεί ο Δήμος Μεταμόρφωσης – Το Δ.Σ. άνοιξε τον “φάκελο Παιδεία” [Ρεπορτάζ]

Δημοσιεύθηκε

στις

Την κατασκευή ενός ακόμη σχολικού κτιρίου ζήτησε, μεταξύ άλλων, με ομόφωνο Ψήφισμά του το δημοτικό συμβούλιο Μεταμόρφωσης, κατά την πρόσφατη συνεδρίασή του με μοναδικό θέμα τα ζητήματα Παιδείας της πόλης.

Στην μαραθώνια συνεδρίαση τοποθετήθηκαν αρχικά οι διευθυντές από αρκετά σχολεία της Μεταμόρφωσης ενώ οι υπόλοιποι έστειλαν επιστολές και στάθηκαν στα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες, τονίζοντας πάντως την καλή συνεργασία που υπάρχει με τον δήμο.

Στη συνέχεια τον λόγο πήραν τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και ο δήμαρχος Μεταμόρφωσης, κ. Στράτος Σαραούδας.

 

Κ. Κολοβός: “Είναι δυνατόν να μιλάμε το 2022 για ένα πόμολο;”

Τον κύκλο των τοποθετήσεων άνοιξε ο κ. Κώστας Κολοβός, εκπροσωπώντας την μείζονα μειοψηφία, καθώς ο επικεφαλής της παράταξης, κ. Γιώργος Χρονόπουλος απουσίαζε από τη συγκεκριμένη συνεδρίαση. Αρχικά, ο κ. Κολοβός σχολίασε ότι δεν θα γινόταν αυτή η συνεδρίαση αν δεν είχε φέρει το θέμα η αντιπολίτευση. Στη συνέχεια χαρακτήρισε τα πρόσφατα εγκαίνια του 2ου λυκείου ως “εγκαίνια ντροπής” εκτοξεύοντας τα βέλη του στην κεντρική διοίκηση για την καθυστέρηση που υπήρξε για την κατασκευή του σχολείου. Ακόμα, ο έμπειρος δημοτικός σύμβουλος καυτηρίασε το γεγονός πως ακούστηκαν προβλήματα όπως ένα πόμολο σε ένα σχολείο και είπε χαρακτηριστικά: “Είναι δυνατόν να μιλάμε το 2022 για ένα πόμολο”.

Ακόμη, επέρριψε ευθύνες στον δήμαρχο και τους αρμόδιους αντιδημάρχους για το γεγονός ότι λιμνάζουν τα νερά στο προαύλιο του 4ου Γυμνασίου και να στάζουν τα νερά στα θεμέλια του και ζήτησε ενημέρωση για την χρηματοδότηση του δήμου προς τις σχολικές επιτροπές.

 

Συμμαχία Πολιτών: “Θέλουμε ανθρώπους χωρίς μόρφωση”

Αμέσως μετά τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, κ. Βασίλης Καραβάκος, περιγράφοντας το “που πάει η Παιδεία στη χώρα μας” και πως το θέμα είναι οι πολιτικές. Υπάρχει μία κεντρική πολιτική εδώ και μερικά χρόνια. Αυτή η πολιτική συνοψίζεται στο: “Πολλοί από εσάς μάθατε γράμματα. Πολλοί από όσους είναι από τα κάτω στρώματα της κοινωνίας σπούδασαν, έκαναν μεταπτυχιακά. Φτάνει ως εδώ. Αρκετά. Τώρα, χρειάζεται να το μαζέψουμε το πράγμα. Θέλουμε ανθρώπους χωρίς μόρφωση, γιατί η μόρφωση είναι επικίνδυνη. Θέλουμε ανθρώπους, με δεξιότητες μόνο, τους οποίους θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε στην παραγωγή μας”.

 

Πολιτεία Πολιτών: “Χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο για την Παιδεία”

Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης “Πολιτεία Πολιτών”, κ. Σάββας Νάνος και τόνισε ότι θα έπρεπε να υπάρξει ένα στρατηγικό σχέδιο για την Παιδεία στην πόλη. Αυτό χρειάζεται διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και διαβούλευση με όλες τις παρατάξεις.

Ακολούθως, ο κ. Νάνος αναφέρθηκε σε προβλήματα που υπάρχουν σε σχολεία της πόλης και συγκεκριμένα δήλωσε: “Σύμφωνα με τα αιτήματα στις επιστολές των Διευθυντών των σχολείων της Β΄ βάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν 62 μεγάλα προβλήματα. Θα επισημάνω δύο σημαντικά: δεν υπάρχουν ασανσέρ στα περισσότερα σχολεία και ράμπες. Αν κάποιος είναι ΑμεΑ δεν μπορεί να έχει πρόσβαση ούτε στο 2ο Λύκειο που εγκαινιάσατε.”

Τέλος, ο κ. Νάνος ανέφερε πως σημαντικά προβλήματα είναι η έλλειψη παιδαγωγικών παιχνιδιών στο παράρτημα του 7ου Νηπιαγωγείου και στο 1ο Νηπιαγωγείο υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των παιδιών στην αυλή. Ενώ χαρακτήρισε “τραγέλαφο” την ενεργειακή αναβάθμιση στο 1ο Λύκειο Μεταμόρφωσης.

 

Λαϊκή Συσπείρωση Μεταμόρφωσης: “Αν είχαμε 20 καινούρια σχολεία η παιδεία θα ήταν καλή;”

Τον κύκλο των τοποθετήσεων των επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης έκλεισε ο κ. Παναγιώτης Μακρίδης για λογαριασμό της Λαϊκής Συσπείρωσης Μεταμόρφωσης, ο οποίος στην “χορταστική” τοποθέτησή του είπε αρχικά: “Για εμάς αυτή η συζήτηση είναι μία ευκαιρία για την ανάδειξη των προβλημάτων και για προβληματισμό”. Ο κ. Μακρίδης αναρωτήθηκε “αν είχαμε 20 καινούρια σχολεία η παιδεία θα ήταν καλή;” θέλοντας να δείξει πως το θέμα δεν είναι μόνο οι υλικοτεχνικές υποδομές, για τις οποίες πάντως μίλησε στην τοποθέτησή του και ζήτησε απαντήσεις από τον δήμαρχο.

Κατάθεση Ψηφίσματος

Οι θέσεις της παράταξης συμπυκνώνονται στο παρακάτω Ψήφισμα που κατέθεσε στο δημοτικό συμβούλιο ο κ. Μακρίδης και στο οποίο συμφώνησε όλο το Σώμα:

Αιτήματα:

Α) Κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου

Β) Σχολικά γεύματα σε όλα τα δημοτικά και διεύρυνση του προγράμματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Γ) Εξασφάλιση μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, πλήρους εργασίας, σε κάθε σχολείο ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες

Δ) Εξασφάλιση του απαραίτητου προσωπικού φύλαξης των σχολείων και κατά την λειτουργία τους, και τις απογευματινές ώρες

Ε) 10ο Νηπιαγωγείο

ΣΤ) Δωρεάν δραστηριότητες με ευθύνη του Δήμου κατά τις απογευματινές ώρες

Ζ) Ενεργειακή αναβάθμιση όλων των σχολικών κτιρίων ανεξαρτήτως προγραμμάτων με σχεδιασμό από το Δήμο και τις υπηρεσίες του

Η) Να γίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η υλοποίηση των παρεμβάσεων σε ελλείψεις της υλικοτεχνικής υποδομής σε όλα τα σχολικά κτίρια

Θ) Εξασφάλιση της ασφαλούς εξόδου των μαθητών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμός, πυρκαγιά κτλ.).

 

Φ. Παπαδόπουλος: “Μικροψυχία”

Στη συνέχεια, στην τοποθέτησή του ο ανεξαρτητοποιημένος δημοτικός σύμβουλος, κ. Φώτης Παπαδόπουλος επισήμανε την ταξική διαφορά που υπάρχει διαχρονικά στην Παιδεία στη χώρα μας. Ο δημοτικός σύμβουλος μίλησε για “μικροψυχία” στέλνοντας ένα μήνυμα με αφορμή τα πρόσφατα εγκαίνια του 2ου Λυκείου. Ακόμη ο κ. Παπαδόπουλος σχολίασε τα όσα ακούστηκαν τόσο από τους συναδέλφους του όσο και από τους εκπροσώπους των σχολείων και δήλωσε ότι για τα 24 σχολεία του δήμου Μεταμόρφωσης η κρατική χρηματοδότηση ανέρχεται στις 200.000 ευρώ όταν οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων φτάνουν περίπου τις 900.000 ευρώ ετησίως.

 

Χ. Αντωνοπούλου: “Αγαστή συνεργασία με τα σχολεία”

Από την πλευρά της η αρμόδια Αντιδήμαρχος Παιδείας, κα Χριστίνα Αντωνοπούλου, ευχαρίστησε αρχικά τους διευθυντές όλων των σχολείων που επιβεβαίωσαν την καλή συνεργασία που υπάρχει με τον δήμο και ενημέρωσε το Σώμα και το ακροατήριο πως ο δήμος παρεμβαίνει άμεσα στα προβλήματα που δημιουργούνται. Η κα Αντωνοπούλου τόνισε ότι γίνονται προσπάθειες για την παρουσία ψυχολόγων στα σχολεία αλλά σίγουρα υπάρχουν πολλά κενά. Συγκεκριμένα ανακοίνωσε πως μετά από αιτήματα των Διευθυντών υπάρχουν ψυχολόγοι σε πέντε δημοτικά και ένα γυμνάσιο. Ενώ πρόσθεσε ότι ο δήμος με την κοινωνική του υπηρεσία συνεισφέρει και σε αυτόν τον τομέα, καθώς διαθέτει Παιδοψυχολόγο.

Η κα Αντωνοπούλου ενημέρωσε ότι στα σχολεία του δήμου Μεταμόρφωσης υπηρετούν 13 σχολικοί τροχονόμοι, επίσης τέσσερα σχολεία έχουν νοσηλευτές. Οι σχολικές καθαρίστριες είναι 41 και οι σχολικοί φύλακες βρίσκονται τώρα σε πέντε δημοτικά, δύο γυμνάσια και ένα λύκειο και συν το χρόνο θα υπάρχουν φύλακες σε όλα τα σχολεία, σύμφωνα με την αρμόδια αντιδήμαρχο.

 

 

Δήμαρχος: “Δίνονται, τρεις φορές, περισσότερα χρήματα για τα σχολεία”

Αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την καθυστέρηση της διεξαγωγής της συγκεκριμένης συνεδρίασης ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο δήμαρχος Μεταμόρφωσης, κ. Στράτος Σαραούδας εξηγώντας πως ο λόγος ήταν η εξέλιξη πολλών και σημαντικών έργων τα οποία περίμενε να ολοκληρωθούν για να μπορεί να ενημερώσει το Σώμα ακριβέστερα.

Στη συνέχεια ξεκίνησε να σχολιάζει τα όσα ακούστηκαν από τους Διευθυντές των σχολείων δηλώνοντας την ικανοποίησή του που ανέφεραν πως υπάρχει μία πολύ καλή συνεργασία. Ο κ. Σαραούδας έκανε ειδική αναφορά στο 3ο γυμνάσιο, για το οποίο εξήγησε ότι είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς ήταν εκεί το 2ο Λύκειο και χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να επανέλθει και να αντιμετωπιστούν όποια προβλήματα υπάρχουν στο σχολείο. Πάντως, τόνισε ότι ο δήμος έχει ρίξει εκεί το βάρος του και θα επανέλθει άμεσα. Επίσης, για το 1ο Λύκειο τόνισε ότι όποια προβλήματα δημιουργούνται και εκεί ο δήμος προσπαθεί να τα αντιμετωπίζει άμεσα σε συνεργασία με το σχολείο.

Συνεχίζοντας ο δήμαρχος αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα νούμερα που αφορούν στα σχολεία. Όπως είπε, επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής δίνονταν 150.000 ευρώ ετησίως στα σχολεία της πόλης και όταν ανέλαβε τη διοίκηση η τωρινή δημοτική αρχή δίνονται περισσότερα από 400.000 ευρώ τον χρόνο. Και σχολίασε πως όπως όλοι καταλαβαίνουν ότι γίνονται περισσότερες παρεμβάσεις στα σχολεία όταν σε τρία χρόνια έχουν δοθεί όσα δόθηκαν σε δέκα από την προηγούμενη διοίκηση.

Ακόμη ο κ. Σαραούδας έδωσε μεγάλο βάρος στις μεθοδικές και έγκαιρες κινήσεις της διοίκησης του δήμου ώστε να μπορέσουν να γίνουν όλα αυτά τα έργα, όπως η κατασκευή του 2ου Λυκείου για το οποίο έκανε λεπτομερή αναφορά στο τι ακριβώς συνέβη για να φτάσουμε μέχρι την ολοκλήρωσή του.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ