Ελάτε στην παρέα μας

Ηλιούπολης

“Covid και Σχολεία, Κυβερνητικές ανεπάρκειες σε βαθμό επικινδυνότητας”, του Γιώργου Χατζηδάκη

Δημοσιεύθηκε

στις

Λίγες μόνο μέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε όσοι υποστηρίζαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας άνοιξε τα σχολεία χωρίς σχέδιο, χωρίς συντονισμό αλλά με προχειρότητα και ανευθυνότητα.

Το πρωτοφανές φιάσκο με τις μάσκες αλλά και η μακρά λίστα με τα σχολεία και τις τάξεις που συνεχώς κλείνουν λόγω της αύξησης των κρουσμάτων Covid 19, αποτελούν σοβαρές αποδείξεις ότι κάποιοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους με τη σοβαρότητα που προστάζουν οι δύσκολες μέρες που διανύουμε, πόσο μάλλον ενόψει ενός επερχόμενου δεύτερου κύματος πανδημίας σύμφωνα με τους ειδικούς.

Το αλαλούμ και η προχειρότητα σχετικά με την χορήγηση των μασκών είχε ξεκινήσει ήδη σε επίπεδο υπουργικών δηλώσεων καταδεικνύοντας ότι δεν υπήρχε εξαρχής σχέδιο αλλά βιασύνη και προχειρότητα. Σύμφωνα λοιπόν με την εξαγγελία της κυρίας Κεραμέως, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα έπρεπε να φροντίσουν οι ίδιοι για την προμήθεια μάσκας. Ωστόσο δεν άργησε η διόρθωση–διάψευση του Υπουργού Εσωτερικών σύμφωνα με την οποία οι μάσκες θα χορηγούνταν δωρεάν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την αποφυγή περαιτέρω κοινωνικών αντιδράσεων.

Κατά συνέπεια, στα τέλη Αυγούστου – και παρά τη διαφωνία πολλών δημάρχων ανά την επικράτεια που ζητούσαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες να πραγματοποιηθούν μεμονωμένα ανά δήμο ώστε να διεξαχθούν τόσο ταχύτερα και ποιοτικότερα όσο και να παρέχουν τη δυνατότητα σε εκατοντάδες προμηθευτές ανά την Ελλάδα να μοιραστούν ένα κομμάτι της συνολικής δαπάνης – διέθεσε στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας το ποσό των 6,2 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά μασκών για τα σχολεία της χώρας μας για να γίνει διαγωνισμός σε χρόνο εξπρές με τα γνωστά σε όλους μας τουλάχιστον τραγελαφικά αποτελέσματα. Στο σύνολο της επικράτειας μοιράστηκαν χιλιάδες άχρηστες μάσκες υπερδιπλάσιου μεγέθους από το κανονικό, με το αστείο αιτιολογικό ότι οι σχετικές προδιαγραφές δεν διευκρίνιζαν αν η μάσκα ήταν ραμμένη ή μη. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, ο Νομός Θεσσαλονίκης όπου μοιράστηκαν 27.000 μάσκες, οι οποίες την επόμενη μέρα αποσύρθηκαν αφού κρίθηκαν ελαττωματικές. Τελικά, στα σχολεία της χώρας μας αφού μοιράστηκε αποκλειστικά και μόνο μια μάσκα, εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων και αλληλοκατηγορήθηκαν Υπουργεία και πολλοί ανεύθυνο-υπεύθυνοι για τις λάθος προδιαγραφές, ήρθε η διαβεβαίωση ότι ο εν λόγω διαγωνισμός θα ξαναγίνει!!!!!

Και σαν μην έφτανε όλο αυτό, την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου έφτασαν στις σχολικές μονάδες οι νέες επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ σύμφωνα με τις οποίες η διαχείριση των ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών του COVID-19 επαφίεται ουσιαστικά στην ατομική ευθύνη των γονέων των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αφού το τεστ για την ανίχνευση του ιού γίνεται «με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού ή των γονέων του μαθητή» μόλις εμφανιστούν τα συμπτώματα που θεωρούνται συμβατά. Για την επάνοδο δε του μαθητή στο σχολείο «δεν απαιτείται η διενέργεια νέου τεστ», καθώς αρκεί να είναι απύρετος ένα 24ωρο νωρίτερα και να έχουν υποχωρήσει τα συμπτώματά του». Δηλαδή στην ουσία τα ήδη ευάλωτα νοικοκυριά τόσο από την μακροχρόνια οικονομική κρίση λόγω μνημονίων όσο και αυτής που προβλέπεται λόγω του φονικού ιού καλούνται για άλλη μια φορά να πληρώσουν το «λογαριασμό»!

Στο ζήτημα των μασκών και της ανυπαρξίας τεστ έρχεται να προστεθεί και ο συνωστισμός των μαθητών στα «κατά φαντασίαν ολιγομελή τμήματα των 17 ατόμων (!)» σύμφωνα με την Υπουργείο Παιδείας. Τα σχολεία της χώρας ξεκίνησαν στις 14 Σεπτεμβρίου με τουλάχιστον 25 παιδιά ανά αίθουσα στα αστικά κέντρα που αυτή τη στιγμή εντοπίζεται και η πλειονότητα των κρουσμάτων. Αν εξαρχής, με τη συνδρομή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είχε γίνει ένας πιο προσεκτικός, και σίγουρα εντός του χρονοδιαγράμματος, σχεδιασμός από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας θεωρούμε ότι η κατάσταση στα σχολεία θα ήταν καλύτερα διαχειρίσιμη. Στην Ηλιούπολη για παράδειγμα λειτουργούν σήμερα 12 γυμνάσια και λύκεια που στο σύνολό τους διαθέτουν 30 κενές αίθουσες διδασκαλίας στις οποίες θα μπορούσαν να κατανεμηθούν οι μαθητές προκειμένου να αποσυμφορηθούν οι τάξεις. Φυσικά, η χρήση περισσότερων αιθουσών με ολιγομελή τμήματα απαιτεί την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών καθηγητών. Άμεση πρόσληψη καθηγητών απαιτείται και σε ειδικότητες όπως Καλλιτεχνικών, Κοινωνιολόγων, Ξένων Γλωσσών καθώς οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σήμερα διδάσκουν σε πολλά σχολεία της Ηλιούπολης με κίνδυνο σε περίπτωση κρούσματος να αναγκαστούν να κλείσουν πολλά τμήματα λόγω της διασποράς.

Τέλος, η κυβέρνηση δείχνει να αγνοεί το πολύ σοβαρό ζήτημα που προκύπτει για τους εργαζόμενους γονείς όταν ένα σχολείο ή μια τάξη κλείνει λόγω COVID. Πρόβλημα πουσίγουρα δεν λύνεται από το απαράδεκτο καθεστώς «συμψηφισμού» της χορήγησης «άδειας ειδικού σκοπού» με τις κανονικές άδειες των εργαζομένων και της νομοθέτησης της απλήρωτης υπερωρίας επιστρέφοντας στην εργασία τους μετά την προληπτική καραντίνα.

  • Προτείνουμε λοιπόν, την άμεση χρηματοδότηση όλων των Δήμων της χώρας προκειμένου ο καθένας από την πλευρά του να προχωρήσει στη διαδικασία προμήθειας:
  • μασκών για τους μαθητές των σχολείων,
  • γρήγορων τεστ (rapid test) ώστε να γίνουν σταδιακά δωρεάν σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με προτεραιότητα στις περιοχές που παρουσιάζει έξαρση ο κορονοϊός.
  • τάμπλετ ή φορητών υπολογιστών που θα διανεμηθούν δωρεάν στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον θεωρούμε πως είναι επιτακτική ανάγκη:

  • Το άμεσο κλείσιμο των σχολείων για τουλάχιστον δύο εβδομάδες στους νομούς με υψηλό ιικό φορτίο, η λειτουργία των οποίων θα πρέπει να συνεχιστεί με τηλεκπαίδευση. Εναλλακτικά, να ισχύσει η εκ περιτροπής παρακολούθηση ανά ημέρα, λόγω της ραγδαίας αύξησης των κλειστών σχολείων σε συνδυασμό με την απόφαση της κυβέρνησης για υποχρεωτική τηλεργασία του 40% των υπαλλήλων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.
  • Η άμεση μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (με κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 50 του Ν. 4692/2020 οι οποίες προβλέπουν αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση).
  • Η κατανομή των μαθητών να γίνεται έπειτα από πρόταση των Διευθυντών των σχολείων με σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων, και της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας ώστε ο Δήμος να συνδράμει με την εξεύρεση επιπλέον αιθουσών διδασκαλίας εντός της αρμοδιότητάς του. Με τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά αίθουσα θα αυξηθεί η απόσταση μεταξύ των θρανίων των μαθητών.

Απαιτούμε από τη συντεταγμένη Πολιτεία, στις πραγματικά πρωτοφανείς και πρωτόγνωρες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, να δρα με οργανωμένο σχέδιο ώστε να προστατεύει την υγεία και την ασφάλεια όλων μας και κυρίως των παιδιών μας. Πιστεύουμε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως ο εγγύτερος στον πολίτη θεσμός, οφείλει να αναλάβει τον ενεργό ρόλο που της αρμόζει. Έχει εξάλλου αποδείξει ότι πραγματικά μπορεί να δρα υπεύθυνα, δίνοντας λύσεις και «βάζοντας….πλάτη» στα δύσκολα!

 

Γιώργος Χατζηδάκης, Δήμαρχος Ηλιούπολης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ