Ελάτε στην παρέα μας

Βριλησσίων

Πολιτική θύελλα στον Δήμο Βριλησσίων με το «σκάνδαλο των σάπιων αυτοκινήτων»

Δημοσιεύθηκε

στις

Το τεράστιο θέμα που έχει προκύψει με τα 13 παλιά αυτοκίνητα που βρίσκονται εγκαταλειμμένα στη Ναυτική Βάση με τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρά τους, ύψους 5. 000 ευρώ, να εξακολουθούν να πληρώνονται από το Δήμο, μονοπώλησε και την πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Βριλησσίων, που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη.

«Ο δήμαρχος πιάστηκε με την γίδα στην πλάτη»

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του κ. Αργύρη Ντινόπουλου επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρώην δημάρχου, ο οποίος τόνισε ότι “ο δήμαρχος πιάστηκε με την γίδα στην πλάτη”.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση που εξέδωσε η παράταξη του κ. Ντινόπουλου σημειώνονται τα εξής: «Στο Δημοτικό Συμβούλιο (14/10/20) ο δήμαρχος δεν αποκάλυψε το όνομα του ασφαλιστή – πράκτορα  στον οποίο πληρώθηκαν 5.000 ευρώ ως ετήσια ασφάλιστρα 13 σάπιων δημοτικών αυτοκινήτων για τα οποία μόλις ένα μήνα μετά την πληρωμή αυτών των ετήσιων ασφαλίστρων εκδόθηκε πρωτόκολλο καταστροφής τους.

Ούτε απαντήθηκε το ερώτημα επί πόσα χρόνια αυτά τα 13 παροπλισμένα και σάπια δημοτικά αυτοκίνητα καταβάλουν όχι μόνον ετήσια ασφάλιστρα 5.000 ευρώ, αλλά και τέλη κυκλοφορίας αφού έφεραν πινακίδες κυκλοφορίας.

Η αξιωματική αντιπολίτευση είχε αποστείλει σχετική επιστολή στον δήμαρχο δυο ημέρες πριν από την σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δεν υπήρξε. Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο (30/09/20) ο δήμαρχος είχε διαβεβαιώσει το Σώμα ότι για αυτά τα 13 σάπια δημοτικά αυτοκίνητα δεν είχαν καταβληθεί ασφάλιστρα, αλλά την επόμενη ημέρα η αξιωματική αντιπολίτευση δημοσιοποίησε τα χρηματικά εντάλματα καταβολής των ετήσιων ασφαλίστρων γι’ αυτά τα 13 αυτοκίνητα με ημερομηνία 15/07/20».

Ο Αργύρης Ντινόπουλος σε δηλώσεις του για το θέμα τόνισε «ο δήμαρχος δυστυχώς πιάστηκε με την γίδα στην πλάτη. Οφείλει να δώσει στην δημοσιότητα το όνομα του ασφαλιστή-πράκτορα που πήρε τα 5.000 ευρώ αναλαμβάνοντας μηδενικό ασφαλιστικό κίνδυνο αφού τα δημοτικά αυτοκίνητα ήταν παροπλισμένα, δηλαδή ακίνητα. Και βεβαίως πρέπει να μας πει επί πόσα χρόνια πληρωνόταν ετησίως 5.000 ευρώ στον εν λόγω ασφαλιστή για να ασφαλίζει ακίνητα …αυτοκίνητα».

Η πρώτη παρέμβαση του Α. Ντινόπουλου

Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει από την αρχή την περίεργη αυτή ιστορία αξίζει να θυμίσουμε τι είχε προηγηθεί, όπως περιγράφονταν στην ανακοίνωσή της παράταξης του κ. Ντινόπουλου τα παρακάτω: “Σοβαρές ευθύνες προκύπτουν για τον Δήμαρχο Ξένο Μανιατογιάννη ο
οποίος στο Δημοτικό Συμβούλιο (30/09) διαβεβαίωσε το σώμα ότι για τα 13 σάπια αυτοκίνητα του Δήμου για τα οποία εκδόθηκε (στις 13/08) πρακτικό ακαταλληλότητας (προκειμένου να καταστραφούν) ο Δήμος δήθεν δεν είχε πληρώσει ασφάλιστρα.
Όπως, όμως, αποκάλυψε ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αργύρης Ντινόπουλος ο Δήμος Βριλησσίων είχε ήδη πληρώσει ασφάλιστρα και για τα 13 αυτά σάπια αυτοκίνητα.


Το συνολικό ύψος των ασφαλίστρων και για τα 13 σάπια αυτοκίνητα τα οποία κατέβαλε ο Δήμος είναι 5.000 ευρώ.
Και μάλιστα ο Δήμος πλήρωσε αυτά τα ασφάλιστρα των 5.000 ευρώ μόλις ένα μήνα (στις 15/07) πριν ο ίδιος ο Δήμος εκδώσει το πρακτικό ακαταλληλότητας αυτών των σάπιων αυτοκινήτων (στις 13/08)
Δηλαδή ο Δήμος πλήρωσε ετήσια ασφάλιστρα στις 15/07 και ύστερα από ένα μήνα, στις 13/08, εξέδωσε πιστοποιητικό ακαταλληλότητας για τα αυτοκίνητα τα οποία ασφάλισε έναντι 5.000 ευρώ.
Και ενάμιση μήνα μετά, στις 30/09, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο δήμαρχος διαβεβαίωσε το σώμα ότι δήθεν τα ασφάλιστρα αυτά δεν είχαν πληρωθεί.

Τα αυτοκίνητα είναι σε ακινησία (κυριολεκτικά σαπίζουν) εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά ο Δήμος για τα αυτοκίνητα αυτά εκτός από ασφάλιστρα (5.000 ευρώ) πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας.
Γιατί οι υπηρεσίες του Δήμου επί σειρά ετών όχι μόνον δεν προχώρησαν στην καταστροφή των σαράβαλων (τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι ηλικίας άνω των 25-30 ετών) αλλά ούτε και παρέδωσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας στο Υπουργείο Μεταφορών (εκεί παραδίδονται για τα
συγκεκριμένα αυτοκίνητα) ώστε να μην πληρώνουν οι δημότες τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα.
Πρόκειται για παλιά απορριμματοφόρα, φορτηγά και για ένα λεωφορείο δημοτικής συγκοινωνίας (το οποίο έχει και τα υψηλότερα ασφάλιστρα)
Ειδικά για το λεωφορείο αυτό της δημοτικής συγκοινωνίας που είναι παροπλισμένο εδώ και χρόνια ο Δήμος Βριλησσίων πληρώνει ετήσια ασφάλιστρα ύψους 968 ευρώ.
Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι να αποκομίζει η ασφαλιστική εταιρία (ίδια και για τα 13 αυτοκίνητα) σημαντικά οικονομικά οφέλη αφού ασφάλιζε επί τόσα χρόνια ακίνητα (κυριολεκτικά σάπια) αυτοκίνητα, δηλαδή ανελάμβανε μηδενικό ασφαλιστικό κίνδυνο.
Ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αργύρης Ντινόπουλος έχει εντοπίσει και άλλα σάπια αυτοκίνητα (εκτός από τα 13) τα οποία φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας και τα οποία ο δήμαρχος έχει εγκαταλείψει μέσα
στον πνεύμονα πρασίνου της πρώην ναυτικής βάσης Βριλησσίων προκαλώντας σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση.Σε αυτόν τον πνεύμονα πρασίνου ο δήμαρχος Ξένος Μανιατογιάννης επιχείρησε (τον Μάιο 2020) να θεσμοθετήσει Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), αλλά η σχετική διάταξη αποσύρθηκε από το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο ύστερα από αντίδραση της τοπικής κοινωνίας.
Αν η διάταξη αυτή περνούσε τα «χρυσά σαράβαλα» θα παρέμεναν στον πνεύμονα πρασίνου της πρώην ναυτικής βάσης για τουλάχιστον άλλα τρία χρόνια με τους δημότες να πληρώνουν τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας τους.
Και αυτό γιατί η η πρόταση του δημάρχου ήταν για εγκατάσταση ΣΜΑ έκτασης 8,5 στρεμμάτων, δηλαδή δυσανάλογα μεγάλου σε σχέση με τις ανάγκες του Δήμου Βριλησσίων στον οποίο, όμως, ΣΜΑ , θα μπορούσε
(νόμιμα πλέον) να χωρέσει και «νεκροταφείο αυτοκινήτων» όπου θα ήταν δυνατόν να φιλοξενηθούν τα «χρυσά σαράβαλα».Για το θέμα των «χρυσών σαράβαλων» ο Αργύρης Ντινόπουλος με γραπτό υπόμνημα προς τον Δήμο ζητάει όλα τα στοιχεία ώστε να αποκαλυφθεί η έκταση της οικονομικής ζημίας του Δήμου και να διερευνηθούν (σε περίπτωση που στοιχειοθετείται δόλος ή βαριά αμέλεια) και οι ανάλογες
ποινικές ευθύνες.
Ζητάει επίσης το όνομα του ασφαλιστικού πράκτορα (η ασφαλιστική εταιρία είναι γνωστή) ο οποίος έλαβε αυτές τις «χρυσές προμήθειες» αφού τελικά ασφάλιζε όχι αυτοκίνητα αλλά «ακίνητα» με μηδενικό ασφαλιστικό κίνδυνο.”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ