Ελάτε στην παρέα μας

Δήμοι Αττικής

Έρχεται το εγχειρίδιο από το ΥΠΕΝ που «λύνει τα χέρια» των δήμων

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε λίγες ημέρες θα είναι έτοιμο το εγχειρίδιο του ΥΠΕΝ που θα λύσει τα «χέρια» των δήμων για να προχωρήσουν για τις «έξυπνες πόλεις».

Η βιώσιμη κινητικότητα παύει αν είναι ένα «άπιαστο όνειρο» για τους ελληνικούς δήμους  καθώς αίρονται σταδιακά τα εμπόδια που φράσσουν το δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση και δημιουργούνται πλέον οι προϋποθέσεις ανάπτυξης των λεγόμενων «έξυπνων πόλεων».

Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα πολύ χαμηλά στην κατάταξη χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και αυτό οφείλεται στην έλλειψη θεσμικού πλαισίου, δέσμης κινήτρων καθώς και στην ελλιπή πληροφόρηση των κέντρων λήψης αποφάσεων για τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και τους τρόπους ένταξης των έργων στα ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του  ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο Ecofest 2020, «στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρυσι κατέλαβαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%».

Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) θέτει φιλόδοξους για τα ελληνικά δεδομένα στόχους για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης καθώς προβλέπει ότι το 1 στα 3 οχήματα που θα πωλούνται το 2030 θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό.  

«Θέλουμε πρώτα από όλα να ρυθμίσουμε την αγορά της ηλεκτροκίνησης δημιουργώντας ένα προβλέψιμο πλαίσιο για τις επενδύσεις. Διότι μόνο με επενδύσεις θα μπορέσει η Ελλάδα να καλύψει την απόσταση που τη χωρίζει από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επιδιώκουμε να χρησιμοποιήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους, όπως το ΕΣΠΑ, ως καταλύτες ενεργοποίησης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Η οποία θα είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης. Οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα φέρουμε θα περιλαμβάνουν και κίνητρα, όπως κίνητρα χρήσης, δωρεάν στάθμευση κ.λπ», ανέφερε σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγες ημέρες στο insider.gr ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η Διυπουργική Επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση καταρτίζει ένα ολιστικό σχέδιο στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται τα αναγκαία κίνητρα που αφορούν στην απόκτηση ή χρήση ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα διέπει την αγορά. Η καινοτομία όμως που εισάγει το υπουργείο και η οποία θα λύσει κυριολεκτικά τα χέρια των δήμων προκειμένου να υλοποιήσουν τις αντίστοιχες δράσεις είναι το Εγχειρίδιο για την Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων, το οποίο αναμένεται να είναι πολύ σύντομα διαθέσιμο σε όλους τους  δήμους και τις Περιφέρειες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ