Connect with us

Αχαρνών

Βασίλης Οικονόμου: «Το Μετρό στις Αχαρνές, η Ανατολική Αττική σε τροχιά ανάπτυξης»

Published

on

Ο Βασίλης Οικονόμου, ένας πολιτικός με μακρά πορεία και ενεργό ρόλο στις μεταρρυθμίσεις, μας μιλάει για το μέλλον των συγκοινωνιών στην Αττική και τη στρατηγική ανάπτυξης που οραματίζεται.

Ως Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ο κ. Οικονόμου σκιαγραφεί τις προτεραιότητες της κυβέρνησης, από τη βελτίωση της καθημερινότητας με ποιοτικές δημόσιες συγκοινωνίες μέχρι την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και της χρήσης ποδηλάτου.

Στη συνέντευξή του, αποκαλύπτει τη δέσμευσή του για την αναβάθμιση των υπηρεσιών, με έμφαση στη σύνδεση των Αχαρνών με το Μετρό, αλλά και τη συνολική αναδιαμόρφωση του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής.

Παράλληλα, αναφέρεται στις προκλήσεις του κυκλοφοριακού ζητήματος, προτείνοντας συγκεκριμένα αναπτυξιακά έργα και λύσεις.

Με σαφείς στόχους και αποφασιστικότητα, ο Βασίλης Οικονόμου εξηγεί πώς οι δημόσιες μεταφορές μπορούν να γίνουν μοχλός ανάπτυξης και καλύτερης ποιότητας ζωής για τους πολίτες.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβατε τα υπουργικά σας καθήκοντα επισκέπτεστε αμαξοστάσια, αεροδρόμια, μπήκατε σε τρένα, λεωφορεία κτλ. Ποια είναι τα συμπεράσματα σας από αυτές τις επισκέψεις;

Θέλω και μου αρέσει να βρίσκομαι δίπλα στους ανθρώπους. Δίνει το στίγμα της Κυβέρνησης αλλά και το δικό μου ότι θα είμαστε δίπλα στον πολίτη. Η συνεχής παρουσία μου στα αμαξοστάσια και στα δρομολόγια  δηλώνει την αποφασιστικότητα του υπουργείου μας, να εισάγει μία νέα κουλτούρα στη Δημόσια Συγκοινωνία, η οποία επικεντρώνεται τόσο στην εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πολιτών όσο και στις καλύτερες εργασιακές συνθήκες των εργαζομένων. Είναι ευθύνη και στόχος μου να βρίσκομαι συνεχώς δίπλα στους εργαζόμενους και τους πολίτες, κατά το δυνατόν έξω από το υπουργικό γραφείο και αυτό γιατί μόνο όταν είσαι «εκεί» μπορείς να αντιληφθείς τις πραγματικές ανάγκες, και του πολίτη και της υπηρεσίας, όπως και το να έχεις αντικειμενική άποψη για τα προβλήματα και τις λύσεις τους, ειδικά σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών.

Ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε θέσει για τις μεταφορές;

Μία από τις βασικότερες μεταρρυθμίσεις που είχε προτάξει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ως προτεραιότητα, στο πλαίσιο της βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών, είναι η ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας συγκοινωνίας σε όλα τα επίπεδα. Υλοποιούμε ήδη αυτόν τον στόχο και την ανανέωση του στόλου, με στόχο να δώσουμε στους συμπολίτες μας, την Δημόσια Συγκοινωνία που δικαιούνται. Αυτή ήταν, είναι και θα είναι η βασική μας στόχευση είναι να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών. Άμεσα, αποτελεσματικά, με σκληρή δουλειά και όρεξη για να δώσουμε λύσεις.

Που στοχεύει το Υπουργείο με τη διαμόρφωση του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη για την Αττική;

Με τη δημιουργία του νέου συγκοινωνιακού χάρτη στοχεύουμε στη δημιουργία ενός νέου συστήματος μεταφορών στην Αττική, επικεντρωμένο στις Δημόσιες Συγκοινωνίες, με ορίζοντα και λύσεις για την επόμενη εικοσαετία.

Ο χάρτης αυτός δεν αποτελεί απλά ένα νέο σύστημα διαχείρισης των μετακινήσεων, μια απλή διαδικασία ανανέωσης, αλλά ένα ολιστικό σχέδιο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών.

Ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης οδηγεί στην αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Αττικής και στηρίζεται σε πέντε κεντρικούς άξονες: 1. τη βιώσιμη κινητικότητα, 2. την προσβασιμότητα, 3. τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών 4. και την προστασία του περιβάλλοντος, 5. την θέσπιση της αστικής συγκοινωνίας για όλη την Αττική, δημιουργώντας τη νέα, σύγχρονη πραγματικότητα που αξίζουν και δικαιούνται οι πολίτες.

Πιστεύετε πως μπορεί να υπάρξει λύση – στο μέτρο του δυνατού – στο κυκλοφοριακό ζήτημα της πρωτεύουσας;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κυκλοφοριακό είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αστικές περιοχές της χώρας μας. Ειδικότερα στην Αττική, αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα για την καθημερινότητα των πολιτών, με υπέρογκο παραγωγικό, οικονομικό και ψυχοκοινωνικό κόστος. Είναι ζήτημα ευθύνης και απαιτεί σοβαρά μελετημένες και καλά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις. Στον άμεσο σχεδιασμό μας είναι η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον Κηφισό, ο οποίος αποτελεί έναν κομβικό δρόμο για την πρωτεύουσα. Υπάρχει ένα πλάνο μεταφοράς των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον Βοτανικό και εγγύτερα στην περιοχή στο πάρκο logistics στη Φυλή. Αυτή η μεταφορά θα γίνει τα επόμενα δύο χρόνια, ήτοι το 2026, με επιχορήγηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα βοηθήσει άμεσα στο ζήτημα του κυκλοφοριακού. Από το έργο αυτό θα μειωθεί σημαντικά η κίνηση των φορτηγών καθώς αυτά τα 4.000 – 5.000 φορτηγά που κάθε μέρα κινούνται στον Κηφισό και είναι υπεύθυνα για τον μεγαλύτερο όγκο της κίνησης που ζούμε όλοι οι υπόλοιποι, θα πηγαίνουν πλέον στο πάρκο logistics της Φυλής. Μαζί με την μεταφορά του Σταθμού των ΚΤΕΛ από τον Κηφισό στον Ελαιώνα θα δοθεί μια βαθιά ανάσα στην κυκλοφορία του Κηφισού. Πρόκειται για μεγάλα αναπτυξιακά έργα, τα οποία με τον σύγχρονο τρόπο όπως θα διαμορφωθούν, θα δημιουργήσουν καλύτερες συνθήκες στην καθημερινότητα μας.

Ποια είναι τα σχέδια της κυβέρνησης για την προώθηση της χρήσης ποδηλάτου;

Η προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου αποτελεί έναν από τους κύριους άξονες στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας η οποία είναι σαφής στρατηγική μας προτεραιότητα. Δημιουργούμε ασφαλείς και εκτεταμένους ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους στον αστικό και περιαστικό ιστό των πόλεων, ενθαρρύνοντας τις ήπιες μορφές μετακίνησης με περπάτημα, ποδήλατο, τροχοσανίδες και πατίνια. Αυτό δεν συμβάλλει μόνο στη μείωση των ρύπων, αλλά και στην ενίσχυση της δημόσιας υγείας και της ποιότητας ζωής. Γενικότερα, σε συνεργασία με τους Δήμους και τις Περιφέρειες σε όλη τη χώρα, προάγουμε την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τα οποία στοχεύουν στη βελτίωση της κινητικότητας και της προσβασιμότητας στις πόλεις, με έμφαση στη βιωσιμότητα και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η Αθήνα και οι πόλεις της Αττικής απέχουν ακόμη από αυτό το επίπεδο, αλλά με τις ενέργειές μας, η κάλυψη της απόστασης από αυτό που πρέπει να γίνει είναι έμπρακτα, ταχύτατη.

Τον προηγούμενο μήνα εξαγγείλατε την σύνδεση των Αχαρνών με το Μετρό. Πότε προβλέπετε να έρθει το Μετρό στο Μενίδι;

Πραγματικά ανακοινώσαμε την χάραξη της Γραμμής 2 από το Ίλιον προς τις Αχαρνές και την παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της  Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νικόλαος Κουρέτας.

Είναι ο αρχικός σχεδιασμός της χάραξης, που περιέχει εκτός του Δήμου Αχαρνών, το Καματερό και το Ζεφύρι από τον Δήμο Άνω Λιοσίων.

Ολοκληρώνονται οι τοπογραφικές μελέτες και μένει να μπει στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της επέκτασης της Γραμμής 2 και το Μενίδι μας. Ήταν για μένα μία ιδιαίτερη στιγμή της πολιτικής μου πορείας να συνδυάσω το όνομά μου με αυτή την ιστορική στιγμή όπου θα καθορίσει την πορεία και την εξέλιξη των Αχαρνών για τις επόμενες γενιές. Η παρουσία μου μαζί με το έτερο Υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο και την Γενική Γραμματέα Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα αποδεικνύει την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση των δυτικών πόλεων και να γίνει πόλος προορισμού ο Δήμος Αχαρνών.

Θέλω να τονίσω ότι η επιμονή και η υπομονή που επέδειξε ο Δήμαρχος Αχαρνών, Σπύρος Βρεττός, απέδωσαν και σήμερα μπορούμε να πούμε ότι ο Δήμος Αχαρνών μπαίνει στις ράγες της ανάπτυξης και της προόδου!

Η παρουσία σας στο Υπουργείο είναι μία καλή ευκαιρία για να αντιμετωπιστούν τα σημαντικά προβλήματα που έχει η Ανατολική Αττική στον τομέα των συγκοινωνιών;

Ένα από τα βασικά ζήτημα που μου μεταφέρονται διαχρονικά και από τους πολίτες της Ανατολικής Αττικής ήταν αυτό της συγκοινωνίας.

Στόχος μας είναι να κυκλοφορήσουν άμεσα καινούρια λεωφορεία τα οποία θα εξυπηρετούν όλους τους συμπολίτες μας με αξιόπιστα και συχνότερα δρομολόγια. Ιδιαίτερα επιτακτική ανάγκη είναι ο νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αττικής, τον οποίο έχουμε πλέον βάλει σε τροχιά σχεδίασης, με όραμα για σύγχρονες, λειτουργικές και αξιόπιστες συγκοινωνίες προς όλους τους πολίτες και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025.

Το Μετρό, το τράμ, το τρόλεϊ, ο προαστιακός και το λεωφορείο πρέπει να συνιστούν μία λειτουργική σύνδεση μέσων για την εξυπηρέτηση των πολιτών, όχι μόνο στην Ανατολική Αττική αλλά και σε ολόκληρη την Αττική. Αποτελούν έργα πνοής για το Λεκανοπέδιο και θα τα προχωρήσουμε. Η Ανατολική Αττική όπως και ολόκληρη η Ελλάδα είναι στο επίκεντρο των πρωτοβουλιών μας προκειμένου να προχωρήσουμε σε σημαντικές αναβαθμίσεις και βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα. Ήδη μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα φτάσαμε τα 138 λεωφορεία στην Ανατολική Αττική, αλλάζοντας πλήρως την εικόνα της περιαστικής Δημόσιας Συγκοινωνίας. Στόχος μας είναι μέχρι τον Μάρτιο να έχουμε και τα 171 νέα λεωφορεία για την Ανατολική Αττική και τα 40 νέα λεωφορεία για την Δυτική Αττική.

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ανατολικής Αττικής στα οποία θα μπορούσε να επενδύσει η κεντρική διοίκηση αλλά και η αυτοδιοίκηση;

Αν κάποιος εξετάσει το τι έχει να προσφέρει η Ανατολική Αττική στον επισκέπτη της είναι εύκολα κατανοητό ότι θα μπορούσε να εξελιχτεί σε «αιχμή του δόρατος» για τον τουρισμό, εγχώριο και εισαγόμενο, καθώς η περιοχή προσφέρεται και για μια μονοήμερη εκδρομή, όπως και για πολυήμερες διακοπές.

Μνημεία όπως ο Αρχαιολογικός χώρος Αμφιαρείου στον Ωρωπό, ο Αρχαιολογικός Ραμνούντα στην κοιλάδα του Λιμικού στον Μαραθώνα, ο Ναός της Αρτέμιδας στη Βραυρώνα, το Ιερό των Αιγυπτίων Θεών στη Νέα Μάκρη και φυσικά ο Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο είναι πόλος έλξης για Έλληνες και ξένους τουρίστες ώστε να επισκεφτούν την περιοχή, με ότι συνεπάγεται αυτό για την περιοχή.

Το μεγάλο αεροδρόμιο της χώρας και τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου δημιουργούν μια εκρηκτική άνοδο των επισκεπτών ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά εδώ πρέπει να βοηθηθεί η περιοχή σε επίπεδο υποδομών, τουριστικής ανάπτυξης και προβολής ώστε να καταφέρει για ένα χρονικό διάστημα, μικρό ή μεγάλο, να κρατήσει τον τουρίστα που «περνάει» από την περιοχή και δεν γνωρίζει όλα όσα μπορεί να του προσφέρει. Στην περιοχή υπάρχει αρχαίος και σύγχρονος πολιτισμός που καθηλώνει, μουσεία και φεστιβάλ που εντυπωσιάζουν, δάση απαράμιλλης ομορφιάς που ακόμα δεν έχουν καεί, ξακουστοί αμπελώνες, πλούσια γαστρονομική σκηνή, ατελείωτο shopping, συναρπαστική νυχτερινή ζωή, συνεδριακά κέντρα, ορειβατικά καταφύγια, ψυχαγωγικά θεματικά πάρκα και παιδικές κατασκηνώσεις διάσπαρτα σε ολόκληρη την Ανατολική Αττική.

Αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας στον οποίο θα πρέπει να εστιάσουμε και να επενδύσουμε, γιατί Ελλάδα δεν είναι μόνο τα νησιά το καλοκαίρι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ