Ο Γ. Σοφιανός στο Χ-τύπο: “Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται τα όνειρα ενός νέου ανθρώπου”

0

Ήδη από τα πρώτα δείγματα της δουλειάς του, ο Γεράσιμος Σοφιανός έχει αποδείξει πως έχει όσα χρειάζεται κανείς για μια επιτυχημένη πορεία στο χώρο της υποκριτικής.

Ο ίδιος αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας γενιάς ηθοποιών που έχουν ξεχωρίσει για τον “αέρα ανανέωσης” που προσφέρουν με το ταλέντο τους στο θέατρο, με συμμετοχές σε ξεχωριστές παραστάσεις όπως είναι η μουσικοθεατρική “Πριν το χάραμα” (2014), ενώ πριν επανέλθει το lockdown βρισκόταν σε προετοιμασίες για την παράσταση “Συνοικία το όνειρο” στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο και τον “Αγαμέμνονα” του Γ. Ρίτσου στο Μπάγκειον.

Ο Χ-τύπος και η Ιφιγένεια Μπελή μιλούν μαζί του σε μια απολαυστική συνέντευξη για την πανδημία και τη “νέα εποχή” που έφεραν τα live streaming, για όσα τον εμπνέουν στο θέατρο και τα νέα του επαγγελματικά σχέδια, ενώ ο ίδιος περνά το δικό του μήνυμα υπέρ όσων έχουν υπάρξει θύματα κακοποιητικών συμπεριφορών στο χώρο αυτό.

Πώς αντιμετωπίζετε τον εγκλεισμό που μας έχει επιβάλλει η πανδημία;
Διανύουμε μια αρκετά δύσκολη περίοδο την οποία παλεύω να αντιμετωπίζω με δύναμη, ψυχραιμία και υπομονή. Προσπαθώ να μένω δημιουργικός, όσο μπορώ, διαβάζοντας, κάνοντας γυμναστική, βλέποντας σειρές και ταινίες.

Απ’ όσο γνωρίζουμε προβλήθηκε σε live streaming η παράσταση «Αγαμέμνων», όπου και πρωταγωνιστήσατε. Πώς ήταν για σας η εμπειρία του θεάτρου χωρίς κοινό;
Ζήσαμε μια πρωτόγνωρη εμπειρία με τη ζωντανή μετάδοση της πρεμιέρας, της παράστασης μας. Σίγουρα μας έλειψε η ζωντανή ανταλλαγή ενέργειας που δημιουργείται με το κοινό, αφού σε μια άδεια πλατεία και μπροστά από μερικές κάμερες δεν δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για την θεατρική πράξη. Ζούμε όμως μια νέα πραγματικότητα και καλούμαστε όλοι να προσαρμοστούμε σε αυτήν.

Ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού στο εγχείρημα αυτό;
Η ζωντανή μετάδοση της παράστασης είχε μεγάλη απήχηση και υπήρξε θερμή ανταπόκριση από το κοινό. Δημιουργήθηκε μια άλλου είδους ώσμωση με τους θεατές, οι οποίοι σύμφωνα με τα μηνύματα που λάβαμε, απήλαυσαν το έργο του Γ. Ρίτσου και ενδιαφέρονται να το παρακολουθήσουν δια ζώσης. Φυσικά σε επόμενο στάδιο και όταν οι συνθήκες μας το επιτρέψουν θα συναντηθούμε με τους θεατές στη σκηνή.

Πιστεύετε ότι οι συνέπειες της πανδημίας θα είναι ισχυρές για τον πολιτισμό;
Θεωρώ ότι οι συνέπειες της πανδημίας είναι ήδη ισχυρές στον τομέα του πολιτισμού παγκοσμίως. Κλειστά θέατρα, μουσεία, κινηματογράφοι, βιβλιοθήκες, αίθουσες συναυλιών αποδεικνύουν την παρακμή του πολιτιστικού τομέα. Το διαδίκτυο και οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι μία υποκατάστατη λύση, που κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αρχική μορφή τους. Το άμεσο μέλλον δείχνει δυσοίωνο.

Είχατε από πάντα το «μικρόβιο» του ηθοποιού;
Από την παιδική ηλικία, που άρχισα να παρακολουθώ θέατρο, κάτι με μάγευε.

Προτιμάτε οι ρόλοι που υποδύεστε να είναι κόντρα ή κοντά σε εσάς;
Με εξιτάρουν οι ρόλοι που είναι κόντρα στην ενέργεια, που αποπνέω ως άνθρωπος. Βρίσκω περισσότερο ενδιαφέρον σε αυτό και το θεωρώ μεγαλύτερη καλλιτεχνική πρόκληση από ρόλους που είναι κοντά σε εμένα.

Υπάρχει κάποιος ηθοποιός ή δημιουργός που αποτελεί πρότυπο για σας;
Θαυμάζω τον τον Αλ Πατσίνο, τον Ντάνιελ ντε Λούις, τον Σον Πέν, η υποκριτική τους δημιουργία αποτελεί πρότυπο.

Δυστυχώς την περίοδο αυτή ο χώρος του θεάτρου βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων μετά από τις καταγγελίες που έχουν κατατεθεί για κακοποιητικές συμπεριφορές. Θέλετε να μας κάνετε κάποιο σχόλιο πάνω στο θέμα;
Κατακρίνω όλες αυτές τις συμπεριφορές κακοποίησης και σεξουαλικής παρενόχλησης τις οποίες θεωρώ απαράδεκτες. Δυστυχώς πολλά από αυτά τα περιστατικά ήταν γνωστά στο χώρο μας. Ήρθε η στιγμή που πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα, να σταματήσουν αυτές οι νοσηρές καταστάσεις και να βάλουμε τις βάσεις για ένα υγιές περιβάλλον στη δουλειά μας. Δεν έχει κανένας το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται τα όνειρα ενός νέου ανθρώπου. Στηρίζω όποιον συνάδελφο νιώθει την ανάγκη να μιλήσει και θα είμαι δίπλα του.

Έχετε κάποια επαγγελματικά σχέδια για το άμεσο μέλλον;
Η παράσταση του Αγαμέμνονα του Γ. Ρίτσου, σκηνοθεσία Δ. Γεωργαλά, θα συνεχίσει το ταξίδι της σε “κανονικές συνθήκες”, όταν αυτές μας το επιτρέψουν. Επίσης είμαι σε συζητήσεις για μία νέα τηλεοπτική σειρά για την επόμενη σεζόν, για την οποία ακόμα δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο.

 

Φωτογραφίες : Γιώργος Στυλιανός

Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.