Δήμος Χαλανδρίου: Η “Μήδεια” έφερε μεγάλη απώλεια φυτικού κεφαλαίου

0

Σε μεγάλο ποσοστό έφτασε η πώλεια φυτικού κεφαλαίου που άφησε πίσω της η «Μήδεια» σύμφωνα με τον απολογισμό της διοίκησης για τη διαχείριση της κακοκαιρίας, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Διαχείρισης Απορριμμάτων κ. Κώστας Γερολυμάτος από τις 18 έως τις 27 Φεβρουαρίου 2021 απομακρύνθηκαν από την υπηρεσία του Δήμου σχεδόν 255 τόνοι κλαδεμάτων, δηλαδή 2.226 κυβικά μέτρα κλαδιών που αντιστοιχούν στο 10% περίπου της ετήσιας συγκομιδής πρασίνου, όγκος που δημιουργήθηκε, όπως σημείωσε, σε λιγότερο από δύο εικοσιτετράωρα.

Για την αποκομιδή των πεσμένων δέντρων και κλαδιών απαιτήθηκαν 450 δρομολόγια –με όλα τα διαθέσιμα οχήματα του Δήμου – από 3483 σημεία του Δήμου (σε κοινόχρηστους και ιδιωτικούς χώρους). Την υπηρεσία συνέδραμαν στο έργο της και δύο εξωτερικοί συνεργάτες με αντίστοιχο εξοπλισμό (φορτηγά με αρπάγη και οδηγούς).

Η υπηρεσία Πρασίνου, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κώστας Ευθυμίου, παρενέβη σε 634 σημεία, κάτω από αντίξοες συνθήκες, από τις 16 Φεβρουαρίου έως την 1 η Μαρτίου, για να κόψει κλαδιά και δέντρα, ενώ το έργο της συνέδραμαν και δύο ιδιωτικά καλαθοφόρα.

Το δυστυχές της υπόθεσης είναι ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς της υπηρεσίας 100 δέντρα σε όλο το Χαλάνδρι –κυρίως Πεύκα- και 53 στη Ρεματιά καταστράφηκαν ολοσχερώς.

Ωστόσο, σημειώνεται πως σημαντική στην όλη διαχείριση αποδείχτηκε η αποστολή των φορτίων των κλαδεμάτων στο ΟΑΚΑ αντί της Φυλής, μετά από συνεννόηση με την Περιφέρεια Αττικής, καθώς διασφαλίστηκαν πόροι, καύσιμα και χρόνος και αντιμετωπίστηκε η έλλειψη ικανού χώρου για την απόθεση των κλαδεμάτων στο αμαξοστάσιο του Δήμου.

 

Αδύνατη η προληπτική κοπή δέντρων

Ο αντιδήμαρχος Πρασίνου τόνισε επίσης ότι είναι αδύνατον να προβλεφθεί ποια δέντρα θα λυγίσουν υπό το βάρος του χιονιού όταν αυτά έχουν ελεγχθεί από τις υπηρεσίες και έχουν κριθεί υγιή. «Η μόνη πρόβλεψη σ’ αυτή την περίπτωση θα ήταν η κοπή όλων των δέντρων», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η υπηρεσία έχει προβεί από το 2015 σε προληπτικά κλαδέματα 3.500 δέντρων.

Δυσκολίες στη συνεννόηση με τον ΔΕΔΔΗΕ

Αναφορικά με το αίτημα του ΔΕΔΔΗΕ για υπόδειξη δέντρων που πρέπει να κοπούν λόγω της εγγύτητάς του με καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος, ο κ. Ευθυμίου υποστήριξε ότι οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν ανταποκριθεί αποστέλλοντας τις απαραίτητες υποδείξεις, χωρίς να έχουν λάβει μια συγκεκριμένη απάντηση από τον ΔΕΔΔΗΕ για το αν και πότε θα κοπούν τα δέντρα που υποδείχτηκαν, πλην της πάγιας απάντησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι «είναι ενήμερος ο ανάδοχος».

Μεγάλη προσπάθεια παρά την έλλειψη προσωπικού

Πάντως οι άνθρωποι της διοίκησης του Δήμου Χαλανδρίου εξήραν την αυταπάρνηση με την οποία οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες Πολιτικής Προστασίας, Πρασίνου και Καθαριότητας δούλεψαν -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σε 24ωρες βάρδιες- για να κρατήσουν την πόλη όρθια απέναντι σε ένα σπάνιο για τα δεδομένα του Χαλανδρίου καιρικό φαινόμενο. Και όπως αναφέρεται “κόντρα στην υποστελέχωση των υπηρεσιών, λόγω της διαχρονικής απαγόρευσης των προσλήψεων- ειδικά στους παραπάνω κρίσιμους τομείς, οι οποίοι λειτουργούν τελικά με συμβασιούχους, οι οποίοι θα πρέπει να εκπαιδεύονται εξ αρχής κάθε φορά στη χρήση του αναγκαίου εξοπλισμού.”

 

 

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.