Ελάτε στην παρέα μας

Κεντρικό Θέμα

Χειμερινές εκπτώσεις: Καταναλωτική κόπωση στην Αττική – Τι δήλωσαν οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων Ν. Ιωνίας, Κηφισιάς και Αμαρουσίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Για 7 στις 10 επιχειρήσεις οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, ενώ οι έμποροι επαναλαμβάνουν το αίτημα για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Τι δήλωσαν στον Χ-Τύπο οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων Ν. Ιωνίας, Κηφισιάς και Αμαρουσίου.

Αυλαία έριξαν οι χειμερινές εκπτώσεις – Τι δείχνουν οι έρευνες των εμπορικών συλλόγων

Έπεσε το προηγούμενο Σάββατο (29/2), η αυλαία των χειμερινών εκπτώσεων, με τους εμπόρους της Αθήνας, αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση, να κάνουν λόγο από τη μία πλευρά για «επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα» του τζίρου των καταστημάτων και από την άλλη για μείωση των επιχειρήσεων που καταγράφουν αρνητικό πρόσημο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, το 45,9% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι κατέγραψε χειρότερο τζίρο σε σχέση με πέρσι. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 (σε σύγκριση με το 2018) ήταν 63,5%.  Καλύτερο τζίρο δήλωσε το 27,3%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν 11,0% ενώ, ίδιο τζίρο δήλωσε το 25,1% (24,1% το 2019).

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας στον Χ-Τύπο, σημείωσε ότι “είναι μεν αισιόδοξο το γεγονός ότι μειώθηκε ο αριθμός των επιχειρήσεων που κινούνται με πτωτικούς τζίρους ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι μία στις δύο επιχειρήσεις κατέγραψε χειρότερο τζίρο σε σχέση με πέρσι.”

Παράλληλα σύμφωνα με αντίστοιχη έρευνα της ΕΣΕΕ, χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι ήταν οι πωλήσεις για 7 στις 10 επιχειρήσεις κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων. Για το 24% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές και μόνο το 7% κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα.

Tέλος, έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά δείχνει ότι πτωτικά κινήθηκε το 73% των καταστημάτων στην πόλη κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, το 22% παρέμεινε στα ίδια περσινά επίπεδα και μόνο ένα ποσοστό της τάξης του 5% σημείωσε άνοδο. Από τα καταστήματα που κινήθηκαν πτωτικά, το 70% δήλωσε πτώση έως 20% και το υπόλοιπο 30% δήλωσε μεγαλύτερο ποσοστό πτώσης στις πωλήσεις του.

Μάρκος Πανέττας: “10-20% χαμηλότερα τα νούμερα στην Κηφισιά σε σχέση με πέρσι”

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κηφισιάς κ. Πανέττας μίλησε στον Χ-Τύπο για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων κάνοντας λόγο για πτώση της τάξεως του 10-20% σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο κ. Πανέττας:”Μόνο την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων υπήρξε τζίρος. Από εκεί και πέρα η αγορά κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τα νούμερα στην Κηφισιά είναι 10-20% χαμηλότερα σε σχέση με την περσινή χειμερινή περίοδο εκπτώσεων. Υπάρχει γενικότερα μία καταναλωτική κόπωση, γι’ αυτό και συμφωνούμε με τους περισσότερους εμπορικούς συλλόγους πως τα 10ήμερα των εκπτώσεων πρέπει να καταργηθούν. Ο Φεβρουάριος και ο Ιανουάριος είναι γενικότερα μήνες με χαμηλή κατανάλωση, καθώς ο κόσμος έχει καταναλώσει πολλά νωρίτερα λόγω των χριστουγεννιάτικων γιορτών.”

Ταυτόχρονα, ο κ. Πανέττας πέρασε το δικό του μήνα για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά γενικότερα λέγοντας ότι “οι τοπικές αγορές πρέπει να αρχίσουν να λειτουργούν διαφορετικά προκειμένου να παρουσιάζονται ανταγωνιστικές απέναντι στα μεγάλα εμπορικά κέντρα.”

Ευστάθιος Νουβέλογλου: “Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινήθηκε η Ν. Ιωνία – Το τελείωμα ήταν αρκετά πτωτικό”

Ο κ. Νουβέλογλου, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Νέας Ιωνίας, μιλώντας στον Χ-Τύπο ενημέρωσε για την αγοραστική κίνηση στην Ν. Ιωνία την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ επισήμανε ακόμα μία φορά το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι τοπικές επιχειρήσεις από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.

“Η εκπτωτική περίοδος κινήθηκε στα περσινά επίπεδα στην Ν. Ιωνία ενώ το τελείωμα ήταν αρκετά πτωτικό, από τις 15 Φεβρουαρίου και μετά η αγορά κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει τεράστια έκταση χρονικά και μπορεί να ψωνίσει κάποιος όποτε θέλει, η κίνηση που υπήρξε δεν ήταν η αναμενόμενη, όπως δεν ήταν αναμενόμενη και η πρώτη Κυριακή. Εμείς δεν ζητάμε να υπάρξει αύξηση του 50% αλλά ζητάμε να κρατήσουμε μία θετικότητα της τάξεως του 10-15%. Θεωρητικά με μία πιο σταθερή οικονομική κατάσταση και με μία κυβέρνηση πιο σταθεροποιημένη όσο αφορά την επιβολή φόρων θα έπρεπε να χαμογελάσει η αγορά. Δυστυχώς δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εστιάζεται στα μεγάλα εμπορικά κέντρα. Για παράδειγμα όταν εμείς εδώ λόγω βροχής δεν είχαμε κανέναν, στο Mall δεν μπορούσες να στρίψεις από την Κηφισίας. Το μοντέλο αυτό έχει σαν αποδέκτη της ζημίας τον απλό επιχειρηματία.”

Για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά και τις ανεξέλεγκτες προσφορές από τους καταστηματάρχες ανέφερε: “Eίναι κοινή γραμμή που έχουμε όλοι μας η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, είναι η γραμμή που προτείνει και η ΕΣΕΕ. Δεν θέλουμε να υπάρχουν αυτές οι τόσο μεγάλες περίοδοι εκπτώσεων καθώς ευνοούν μόνο τους πολύ μεγάλους. Ένα άλλο εξίσου σημαντικό ζήτημα που υπάρχει είναι αυτό με τις προσφορές. Αυτό δηλαδή το κάνω προσφορές όσο θέλω, όποτε θέλω, ανεξέλεγκτα, πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Παλαιότερα υπήρχε υποχρέωση να κοινοποιούμε καταλόγους στον εμπορικό σύλλογο και στο υπουργείο, αυτά ωστόσο δεν ισχύουν πλέον, πάντως πρέπει να βρεθεί άμεσα μία λύση πάνω σ’ αυτό.”

Γιάννης Νικολαράκος “Ήταν οι χειρότερες εκπτώσεις όλων των εποχών – Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις είναι καθαρή υποκρισία”

Αναλυτικά όσα δήλωσε στον Χ-Τύπο ο κ. Νικολαράκος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αμαρουσίου: “Δυστυχώς η αγορά δεν κινείται, δεν υπάρχει χρήμα. Πρόκειται για τις χειρότερες εκπτώσεις όλων των εποχών. Σε αριθμούς υπάρχει πτώση περίπου 15% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τον Δεκέμβριο υπήρξε μία κινητικότητα στην αγορά αν και ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα από πέρσι, αλλά Ιανουάριος – Φεβρουάριος κινήθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ο κόσμος κοιτάει να καλύψει πρώτα τις υποχρεώσεις του και από εκεί και πέρα θα ενδιαφερθεί για κάποια αγορά. Αυτοί που πλήττονται μέχρι στιγμής είναι οι μικρές και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις δηλαδή αυτές που απασχολούν μέχρι τέσσερα άτομα. Η ψυχολογία των εμπόρων πάντως είναι καλή, ευελπιστούμε ότι θα φτιάξει η κατάσταση το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα θεωρώ ότι μετά τον Μάιο, με τα φορολογικά μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση, θα αρχίσει να φαίνεται βελτίωση.” 

Σχετικά με την κατάργηση των ενδιαμέσων εκπτώσεων:Πρόκειται για πάγιο αίτημα μας, αυτές οι εκπτώσεις είναι μία καθαρή υποκρισία. Οι εκπτώσεις παραδοσιακά πρέπει να είναι δύο φορές τον χρόνο, μία το καλοκαίρι και μία τον χειμώνα ώστε να ξεστοκαριστούν τα αντίστοιχα προϊόντα. Τα καταστήματα τα δικά μας έχουν μόνιμα εκπτώσεις, δεν μπορεί να μπει πελάτης στο μαγαζί και να τον αφήσουμε να φύγει έτσι. Υπάρχει προσωπική σχέση με τους πελάτες, οι περισσότερες είναι οικογενειακές επιχειρήσεις. Κάποτε οι καταναλωτές ήταν κοντά σε εμάς, τώρα είμαστε εμείς κοντά τους. Μάλιστα πολλές φορές γίνονται πάρα πολύ μεγάλες εκπτώσεις, με μηδενικό κέρδος, προκειμένου να μην φύγει ο πελάτης.”

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ