Ελάτε στην παρέα μας

Ελλάδα

Ψηλά στις προτιμήσεις οι Οnline αγορές και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων

Δημοσιεύθηκε

στις

Υψηλό παραμένει το ποσοστό όσων συνεχίζουν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ακόμη και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων, γεγονός που δείχνει ότι ένα ποσοστό των καταναλωτών θα διατηρήσει και το επόμενο διάστημα τη συνήθεια που απέκτησε λόγω συνθηκών εν μέσω πανδημίας.

Σε έρευνα της Pulse RC για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών προκύπτει ότι οι 6 στους 10 από όσους χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συνεχίζουν τις ηλεκτρονικές αγορές ενώ ακόμη και με το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς το ποσοστό αυτό, όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά αυξάνεται ελαφρά. Στα συμπεράσματα της έρευνας επισημαίνεται ότι η αξιοποίηση του διαδικτύου, των e-shop και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής παραγγελίας δεν πρόκειται να σταματήσει με το τέλος της πανδημίας.

ερευνα εεα

Στις ηλικιακές ομάδες 17-29 το ποσοστό όσων αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα φτάνει το 81% ενώ από 30 έως 44 βρίσκεται στο 72%. Από 45 έως 59 παραπάνω από ένας στους δύο καταναλωτές που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές ενώ στις ηλικίες 60 και πάνω, το ποσοστό πέφτει στο 31%.

Νέος κύκλος e-λιανικό

Mέσα στον Μάιο αναμένεται να ξεκινήσει και ο νέος κύκλος του προγράμματος του υπουργείου Ανάπτυξης, e-λιανικό, για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου με συνολικό ποσό δράσης 80 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ.

Συνολικά 11.503 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο που ολοκληρώθηκε στις 7 Απριλίου με συνολικό προϋπολογισμό στα 53,6 εκατ. ευρώ.

Σχεδόν το 98% του συνόλου, δηλαδή 11.200 αιτήσεις, υποβλήθηκαν από πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες εκδηλώνουν την πρόθεση να δημιουργήσουν e-shop. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΣΕΕ, μόλις το 17% των μικρών επιχειρήσεων διαθέτει αυτή τη στιγμή ηλεκτρονικό κατάστημα για διαδικτυακές πωλήσεις. Εκτός από τις 11.200 πολύ μικρές, αίτηση υπέβαλαν 285 μικρές και 18 μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών οι δραστηριότητες του λιανικού εμπορίου που συγκέντρωσαν την μεγαλύτερη ζήτηση ήταν από τους κλάδους των ρούχων, υποδημάτων και κοσμημάτων.

Σημειώνεται ότι η επιχορήγηση ανά επιχείρηση  φτάνει έως και τα 5.000 ευρώ για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιχορήγησης με 1.500 ευρώ για επιχειρήσεις που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις Online υπηρεσίες τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ