Ειδήσεις
Στα 14 δισ. ευρώ η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2021

Στα 14 δισ. ευρώ εκτιμάται η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου που αφορά σε προϊόντα και υπηρεσίες για το 2021, σύμφωνα με εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
Η έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B-C) πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του διαδικτύου με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη.
Αναλυτικότερα, με βάση εκτιμήσεις ειδικών αναμένεται το 2021 να είναι μια χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C με συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου 14 δισ. ευρώ, τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ.
Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών και σε περιόδους που λειτούργησαν κανονικά τα φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Ιούνιο 2021, και ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου 2020 (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).
Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Τα σημαντικά αυτά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 8 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.
Τουλάχιστον 1 στους 3 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο του Ιουνίου 2021.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα ποσοστά αγορών μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία προϊόντων/υπηρεσιών τον Δεκέμβριο 2021 είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τον Ιούλιο του 2021 και κάπως μειωμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες εισιτήρια-ξενοδοχεία με 45% και ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 20%, τα παιχνίδια-είδη δώρων- κοσμήματα με 17%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 13%, τα έπιπλα με 13%.
-
Ειδήσεις3 έτη πριν
Κλειστά αύριο σχολεία της Αττικής. Όσο περνάει η ώρα η λίστα μεγαλώνει… Συνεχής ενημέρωση
-
Αγίας Βαρβάρας3 έτη πριν
Ποια σχολεία θα ανοίξουν αργότερα αύριο (25/11) λόγω κακοκαιρίας
-
Ειδήσεις3 έτη πριν
Δήμος Νέας Ιωνίας: Μάχη για την 2η θέση
-
Ειδήσεις3 έτη πριν
“Κλείδωσε” η πρώτη θέση στο Ηράκλειο Αττικής
-
Κεντρικό Θέμα3 έτη πριν
Εκλογές 2019: Αποτελέσματα Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας
-
Κηφισιάς, Ερυθραίας, Εκάλης4 έτη πριν
Ανακοίνωση συνεργασίας του Δημάρχου Κηφισιάς κ. Γιώργου Θωμάκου με την τ. Αντιδήμαρχο Κηφισιάς κα Νίνα- Ασπασία Βλάχου
-
Αμαρουσίου4 έτη πριν
Οικονομική ενίσχυση από τον Δήμο Αμαρουσίου στους πληγέντες από τις πλημμύρες της 26ης Ιουλίου 2018
-
Αμαρουσίου4 έτη πριν
11 υποψήφιοι ανακοινώθηκαν από τον Γιώργο Καραμέρο και το # Ενωμένο Μαρούσι