Connect with us

Ειδήσεις

Παλιά αυτοκίνητα: Πρόστιμο 200 ευρώ στους οδηγούς

Published

on

Οι σύγχρονες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα έχουν αναβαθμίσει σημαντικά τα επίπεδα ασφάλειας για τους οδηγούς, προσφέροντας λειτουργίες που βοηθούν στην αποφυγή παραβάσεων και στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ιδιαίτερα στα νέα μοντέλα, τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ένα πλήθος συστημάτων που λειτουργούν αυτόματα, παρέχοντας αβίαστα υψηλότερα επίπεδα προστασίας χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που συχνά περνά απαρατήρητο αλλά προσφέρει σημαντικά οφέλη είναι το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φώτων. Όταν οι συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος αλλάζουν, το σύστημα ανιχνεύει την έλλειψη φυσικού φωτός και ενεργοποιεί τα φώτα του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή ορατότητα και την αποφυγή ατυχημάτων, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να το θυμηθεί ή να το ρυθμίσει χειροκίνητα.

Αυτού του είδους οι τεχνολογίες έχουν αποδειχθεί κρίσιμες για τη μείωση των ατυχημάτων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, προσφέροντας ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

ΚΟΚ – πρόστιμο και σήραγγες

Με μέσο όρο τα 17 έτη, η Ελλάδα αναδείχθηκε το 2021 σε «πρωταθλήτρια» Ευρώπης καθώς έχει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Γηραιά Ήπειρο. Ένα μεγάλο μέρος αυτού του στόλου αφορά οχήματα άνω των 20 ετών, με την πλειοψηφία τους να μην φέρει στον εξοπλισμό της το παραπάνω σύστημα.

Έτσι οι οδηγοί των παραπάνω οχημάτων πρέπει να φροντίζουν οι ίδιοι για την σωστή χρήση και έγκαιρη ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση των φώτων ώστε να κινούνται με ασφάλεια και να αποφεύγουν παράλληλα τα σχετικά πρόστιμα του Κ.Ο.Κ.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιβάλλει στους οδηγούς ειδικές υποχρεώσεις κατά την κίνησή τους τη νύκτα, οι οποίες εφαρμόζονται ανάλογα και στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η ορατότητα είναι ανεπαρκής, λόγω ειδικών συνθηκών: για παράδειγμα στην περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης ή βροχής.

Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και για την κίνηση μέσα σε σήραγγες και επιβάλλουν στους οδηγούς να έχουν τα φώτα τους αναμμένα, με τους κατόχους παλιότερων οχημάτων να είναι και εκείνοι που ξεχνούν περισσότερο να ανάψουν τα φώτα τους όταν εισέρχονται σε σήραγγα.

Σύμφωνα με το άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το οποίο αναφέρεται στην κίνηση των οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες, ακόμα και αν η σήραγγα είναι φωτισμένη ο οδηγός του οχήματος υποχρεώνεται από το νόμο να ανάψει εκτός από τα θέσης και τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία σκάλα) ή τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα). Τα τελευταία μόνο εφόσον δεν ενοχλούν τους υπόλοιπους οδηγούς.

Η οδική ασφάλεια είναι φυσικά ο λόγος που ο Κ.Ο.Κ. υποχρεώνει τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα φώτα τους όταν κινούνται μέσα σε μια σήραγγα και την ημέρα, ώστε να εντοπίζουν έγκαιρα οχήματα που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα αλλά να γίνονται εύκολα και αυτοί γρήγορα αντιληπτοί από τους υπόλοιπους οδηγούς.

Στην περίπτωση που ο οδηγός ενός οχήματος δεν προβεί στην έγκαιρη ενεργοποίηση των φώτων καθώς εισέρχεται στη σήραγγα, το πρόστιμο σε ενδεχόμενο τροχονομικό έλεγχο είναι διοικητικό και φτάνει στα 200 ευρώ. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση όπου επιβάλλεται η ενεργοποίηση των φώτων και ο οδηγός κινείται χωρίς να τα έχει ενεργοποιήσει, το πρόστιμο είναι 80 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ