Ελάτε στην παρέα μας

Ειδήσεις

Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Προβλήματα με την τηλεκπαίδευση για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύθηκε

στις

Με πολλά προβλήματα έγιναν σε πολλά σχολεία της χώρας σήμερα τηλεκπαίδευση λόγω της κακοκαιρίας Μπάρμπαρα.

Κάτι από κορονοϊό θύμισε η σημερινή μέρα καθώς πολλοί μαθητές αναγκάστηκαν να κάνουν τηλεκπαίδευση επειδή τα σχολεία ήταν κλειστά λόγω κακοκαιρίας.

Ωστόσο, αυτό δεν έγινε χωρίς προβλήματα καθώς αρκετοί δεν είχαν τη σωστή υποδομή δηλαδή γρήγορο ίντερνετ και λαπ τοπ για να μπορέσουν να συμμετάσχουν κανονικά και ομαλά στα μαθήματα ενώ αρκετοί δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι.

Σύλλογος γονέων: Καλούμε τους μαθητές σε αποχή από τη σημερινή τηλεκπαίδευση και στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς για μη παροχή της με ίδια μέσα εκτός σχολείου

Μετά το φιάσκο του Γενάρη του 2022 (που γρήγορα ξεχάστηκε) έρχεται η φετινή κακοκαιρία να μας θυμίσει για μια ακόμη φορά ότι εγρήγορση για την κυβέρνηση σημαίνει προληπτικό κλείσιμο των σχολείων και “ελαχιστοποίηση” μετακινήσεων.
Αντί να φροντίσουν να κρατήσουν δρόμους και σχολεία ανοιχτά, αναγγέλλουν και επισήμως αυτό που ήταν προδιαγεγραμμένο μιας και δεν έπραξαν το παραμικρό για να αποφευχθεί.

Το 112 αποτελεί τρανταχτή απόδειξη της κοροϊδίας τους.

Για τους εκπαιδευτικούς αυτό σημαίνει την άμεση ενεργοποίηση και το πάτημα του κουμπιού στη λειτουργία «τηλεκπαίδευση», χωρίς το χρόνο και την οργάνωση που θα απαιτούνταν ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι μια τέτοια διαδικασία θα μπορούσε να είναι εποικοδομητική.

Με τη γραμμή του Υπουργείου οι διευθύνσεις εκπαίδευσης και διευθυντές/τριες σχολείων βομβαρδίζουν κυριακάτικα τους εκπαιδευτικούς με εντολές που πρέπει να εκτελέσουν σήμερα.

Όλα αυτά δείχνουν αδιαφορία προς τους εκπαιδευτικούς και απαίτηση εγρήγορσης μια μέρα αργίας και χρήση δικών τους μέσων.
Και κυρίως ασέβεια προς τα παιδιά με την επιβολή μη παιδαγωγικών μεθόδων.
Αφαίρεση του δικαιώματος στο απρόβλεπτο, στο αναπάντεχο, στο πιθανό παιχνίδι με το χιόνι και τον χρόνο με αγαπημένους/ες και στα όσα αυτά διδάσκει εκτός γνωστικών αντικειμένων.

Είναι η επιβολή πειθαρχίας και η εκπαίδευση ότι ο,τι και αν συμβαίνει, προηγείται το καθήκον προς τον ανώτερο. Είναι η αυριανή προετοιμασία των παιδιών μας για εισαγωγή τους στους χώρους εργασίας, γρανάζια μιας απρόσωπης μηχανής, όπου δεν θα επιτρέπεται η παρέκκλιση.

Το απερχόμενο ΔΣ του Συλλόγου Γονέων προτρέπει σε αποχή από την αυριανή (και ενδεχομένως δύο τριών ακόμα ημερών) τηλεκπαίδευση τους μαθητές και στηρίζει την όποια απόφαση των εκπαιδευτικών για μη παροχή της με ίδια μέσα εκτός σχολείου, δείχνοντας σεβασμό σε παιδιά και εκπαιδευτικούς.

ΟΛΜΕ – ΔΟΕ: Σχετικά με την οδηγία του ΥΠΑΙΘ για τηλεκπαίδευση σήμερα

Το σπίτι που ζούμε με την οικογένειά μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι/ες να έχουμε η να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης για τεχνικούς ή για παιδαγωγικούς λόγους δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.

Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.

Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:

Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;

Οποίος έχει στοιχειώδη επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία γνωρίζει ότι είναι πρακτικά αδύνατον να ψηφιοποιηθεί και να προσαρμοστεί για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης το εκπαιδευτικό υλικό μέσα σε 24 ώρες. Ειδικά όταν ζητά το υπουργείο αυτή η διαδικασία να γίνει Κυριακή είναι εξοργιστικό. Εκτός αν το υπουργείο θεωρεί εκπαιδευτική διαδικασία την τηλεαπασχόληση των μαθητών που το πιθανότερο είναι εκείνη την ώρα να «χαζεύουν» τα χιόνια από το παράθυρο του σπιτιού.

Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;
Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;

Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;

Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που ακόμα και σήμερα υπάρχουν κενά στα σχολεία και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.

Τέλος, τονίζουμε ότι το σπίτι που ζούμε με την οικογένειά μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι/ες να έχουμε η να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων, η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης για τεχνικούς ή για παιδαγωγικούς λόγους δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.

ΔΟΕ: Προκλητικά επικοινωνιακή η «μέριμνα» του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη διενέργεια τηλεκπαίδευσης εξ αιτίας της κακοκαιρίας

Σε ένα επικοινωνιακό παραλήρημα έχει επιδοθεί ξανά η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα, με εντολές μέσω απλών μηνυμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην αργία του Σαββατοκύριακου προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση κι απαιτεί με εντολές της τελευταίας στιγμής να δημιουργηθεί μια ψευδής εικόνα ομαλότητας.
Η αλήθεια είναι ότι τέτοιοι σχεδιασμοί, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη κρίσιμες παιδαγωγικές και κοινωνικοοικονομικές παραμέτρους, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα θεωρητικά προσπαθούν να λύσουν.

Δε λαμβάνουν υπόψη τους ότι στις ελάχιστες ημέρες που μπορεί να κρατήσει η κακοκαιρία:

Η σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάποιες περιοχές είναι προβληματική, με αποτέλεσμα η μετάδοση του μαθήματος να είναι αδύνατη;
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δεδομένο ότι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση με ίδια μέσα ούτε ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σχολικές τους μονάδες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ισχυρές συστάσεις αποφυγής μετακινήσεων από την Πολιτική Προστασία;
Πόσοι υπολογιστές πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σπίτι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες σε τηλεκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και μαθητές και για τηλεργασία των γονέων;

Γονείς εκπαιδευτικοί που θα πρέπει να φροντίσουν ταυτόχρονα και τα πολύ μικρής ηλικίας παιδιά τους πώς θα διδάξουν;
Κι αν υποθέσουμε ότι κάποια παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορέσουν να πραγματοποιήσουν διαδικασίες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εάν δεν μπορέσουν όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν για αντικειμενικούς λόγους (έλλειψη εξοπλισμού, διακοπές ρεύματος, κλπ) η εκπαιδευτική διαδικασία των ημερών αυτών δε θα πρέπει να επαναληφθεί όταν επιστρέψουν όλοι στις τάξεις;

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ευθύνη της ποτέ δεν προχώρησε, παρά τη νομοθέτηση του εργαλείου της τηλεκπαίδευσης, σε προσαρμογή των διδακτικών αντικειμένων για αξιοποίηση σε σύγχρονη τηλεκπαίδευση σύμφωνα με τα επιστημονικά πορίσματα και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης;

Είναι βαθιά υποκριτικό και επικοινωνιακό το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα λειτουργικά κενά, που υπάρχουν ακόμα και σήμερα και ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων επιχειρεί για μια ακόμη φορά να φορτώσει τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνει με την πολιτική της.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας.

Η λύση βρίσκεται σε αυτό που με την παιδαγωγική τους ευθύνη και με βαθιά ενσυναίσθηση έπρατταν οι εκπαιδευτικοί μέχρι σήμερα, δηλαδή την αξιοποίηση, αυτές τις ελάχιστες μέρες της κακοκαιρίας, της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Η πρακτική του διαμοιρασμού παιδαγωγικού υλικού σε μορφή βίντεο, φυλλαδίων, ηλεκτρονικών ασκήσεων κ.λπ. που θα απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά και θα τα βοηθήσει να κάνουν μια εξαιρετική επανάληψη της ύλης αποτελεί το πιο δόκιμο, με τα τεχνολογικά μέσα και την υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτουμε, αλλά και το πλέον παιδαγωγικά αποδεκτό μέσο σε αυτές τις λίγες μέρες το χρόνο που τα σχολεία μένουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας ή φυσικών έκτακτων καταστάσεων.

Τέλος, τονίζουμε ότι η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για συναδέλφισσες/φους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ