Ελάτε στην παρέα μας

Βάρης - Βούλας- Βουλιαγμένης

Τέλος το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της Αττικής – Η επέκταση της Κύμης στα έργα που θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού

Δημοσιεύθηκε

στις

Δύο νέα έργα έρχονται να δώσουν τέλος στο μποτιλιάρισμα στους δρόμους της Αττικής και να επιλύσουν ένα σημαντικό πρόβλημα που το τελευταίο διάστημα έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητό, το κυκλοφοριακό. Η δημιουργία των νέων έργων αναμένεται να μεταμορφώσει τις οδικές μετακινήσεις στα νότια και ανατολικά προάστια της πόλης.

Τα έργα που θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική, αφορούν στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και στη σήραγγα της Ηλιουπόλεως τα οποία δρομολογούνται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά την δημοπράτηση και την κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, πρόκειται σύντομα να δοθεί τεράστια ανακούφιση στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό.

Το δεύτερο εμβληματικό έργο “Σήραγγα της Ηλιουπόλεως” σχετίζεται με την μετακίνηση των πολιτών προς το Ελληνικό και τα νότια προάστια , μέχρι στιγμής βρίσκεται στο στάδιο των προμελετών και σύντομα θα υπάρχει και θα παρουσιαστεί συγκεκριμένη λύση. Εξετάζεται το ενδεχόμενο η σήραγγα να καταλήγει λίγο πριν τη Βουλιαγμένης.

Το έργο αυτό αποσκοπεί στο να διασφαλίσει την πρόσβαση στα νότια προάστια και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ώστε να δώσει λύση στο πρόβλημα της κίνησης προς την Αττική Οδό, καθώς και με τις επεκτάσεις στο Λαύριο και τη Ραφήνα, να αποσυμφορηθεί η Αττική.

Η αφετηρία του έργου θα είναι από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά από 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά).

 

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης πρόκειται να συνεισφέρει στην αποσυμφόρηση πολλών περιοχών από το Γαλάτσι, τη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση και το Μαρούσι, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά και την έξοδο της Αττικής Οδού προς Λαμία.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και – κυρίως – στο σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.

Το μεγαλύτερο μέρος του θα αφορά στην κατασκευή μιας αστικής σήραγγας που θα διαπερνά τους Δήμους Αμαρουσίου-Πεύκης. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως τον νέο αυτό άξονα θα τον χρησιμοποιούν περίπου 30.000 οδηγοί την ημέρα.

Η νέα Λεωφόρος Κύμης θα έχει μήκος 3,8 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.160 μέτρων. Επίσης θα έχει ανοιχτά τμήματα 360 και 1.000 μέτρων.

Στην ουσία πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής οδού, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σχεδιάζει ο διαγωνισμός να πραγματοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2022 και τα πρώτα έργα να ξεκινήσουν το 2023.

Βέβαια, αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα κινηθούν οι διεργασίες από πλευράς των αρμόδιων υπηρεσιών, αν προκύψουν απρόοπτα αλλά και καθυστερήσεις από τυχόν προσφυγές. Από τα παραπάνω θα κριθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης της υπογραφής της σύμβασης. Επίσης, έχει τεχνικές δυσκολίες, διαπερνάει τον αστικό ιστό, κατά συνέπεια απαιτείται εύλογος χρόνος ωρίμανσης.

 

Η επέκταση προς Ελληνικό

Στα άμεσα πλάνα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό. Θα περιλαμβάνει μάλιστα υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης.

Σκοπός του Υπουργείου για την λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι να “απελευθερωθεί” από τα φανάρια και μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήραγγά, οι οποίες θα δρουν ως “συνδετικοί κρίκοι” μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ως concept έχει προκριθεί η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής (εκεί που τερματίζει σήμερα η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.

Για την διαδρομή θα απαιτείται περίπου 1-2 λεπτά όταν σήμερα πολλές φορές απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.

 

Η λεωφόρος Βουλιαγμένης

Επίσης, στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η «ελεύθερη Λεωφόρος Βουλιαγμένης», έργο το οποίο σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία του νέου πόλου στο Ελληνικό. Τι σημαίνει αυτό; Η νέα σήραγγα από την Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένης και η λειτουργία του «Ελληνικού» θα προσθέσουν πολλές χιλιάδες νέα οχήματα σε μία ήδη κορεσμένη λεωφόρο.

Το σχέδιο του υπουργείου είναι ο ανασχεδιασμός και η «απελευθέρωση» της Λ. Βουλιαγμένης σε μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον 4 ισόπεδων σήμερα κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο Αλίμου. Σε όλο αυτό το τμήμα θα λειτουργούν 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση από 3 σήμερα, με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας. Η κατάληξη της ελεύθερης Λεωφόρου θα είναι στο ύψος του Ελληνικού (από εκεί και έπειτα θα συνεχίζει ως έχει σήμερα).

Σε 400 εκατ. ευρώ υπολογίζεται στο σύνολο της η παρέμβαση ενώ ο διαγωνισμός αναμένεται μέσα στο 2022. Ο διαγωνισμός υπάρχει πιθανότητα διεξαχθεί με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής. Το έργο είναι αναγκαίο για την αποσυμφόρηση των Λεωφόρων Κατεχάκη και Βουλιαγμένης αλλά και την ομαλή κυκλοφορία στο Ελληνικό.

Για την μετάβαση από το ένα άκρο στο άλλο συνολικά θα χρειάζονται περίπου δέκα λεπτά , μεταμορφώνοντας τις οδικές μετακινήσεις στα νότια και ανατολικά προάστια της πόλης.

 

[Πηγή: ifn.gr]

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ