Ελάτε στην παρέα μας

Ηρακλείου Αττικής

Γ. Φίλανδρος: “Πλασματικές δαπάνες και τεχνάσματα για την επιβολή υψηλών φόρων”

Δημοσιεύθηκε

στις

Μία σοβαρή εξήγηση δίνει ο δημοτικός σύμβουλος Ηρακλείου Αττικής, κ. Γιάννης Φίλανδρος, για τον λόγο που η διοίκηση στους κωδικούς που αφορούσαν πρόβλεψη για ποσά που θα χρειαστεί να καταβάλει ο Δήμος από δικαστικές αποφάσεις και από τόκους υπερημερίας ενέγραψε ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσό: 1.9 εκ. ευρώ περίπου. Και το οποίο μετά από τέσσερις μήνες το αναπροσάρμοσε στις 400.000 ευρώ.

Όπως εξηγεί στο άρθρο που ετοίμασε ο δημοτικός σύμβουλος της ΑΚΕΠ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με αυτό τον τρόπο η διοίκηση μπορεί να συνεχίζει την επιβολή υψηλών φόρων. Η λογική είναι ότι παρουσιάζει υψηλές δαπάνες ώστε να αιτιολογήσει τα υψηλά δημοτικά τέλη και τους δημοτικούς φόρους.

Αναλυτικά, ο κ. Φίλανδρος αποκαλύπτει τα εξής: 

“Στο τέλος Νοεμβρίου του 2019 ψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ηρακλείου Αττικής ο Προϋπολογισμός του 2020. Στους κωδικούς που αφορούσαν πρόβλεψη για ποσά που θα χρειαστεί να καταβάλει ο Δήμος από δικαστικές αποφάσεις και από τόκους υπερημερίας (Κ.Α. 00-6492) ενεγράφη ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσό: 1.9 εκ. ευρώ περίπου (1.897.658 €, για την ακρίβεια) (ΑΡΧΕΙΟ 1). Το ποσό αυτό ήταν ήδη κατά 500.000 ευρώ περίπου υψηλότερο από τον αμέσως προηγούμενο προϋπολογισμό (του 2019). Σημειωτέο επίσης ότι στους προϋπολογισμούς των προηγούμενων ετών η πρόβλεψη για τον συγκεκριμένο κωδικό δεν ξεπερνούσε τις 150.000 ευρώ !

Στην εύλογη ερώτηση που έκανα στο Δ.Σ. ως προς το πως αιτιολογείται ένα τόσο μεγάλο ποσό, αν τυχόν δηλαδή γνωρίζει η δημοτική Αρχή ότι υπάρχουν κάποιες αγωγές εις βάρος του Δήμου, με τις οποίες ενδεχομένως ζητούνται μεγάλα ποσά και οι οποίες εκδικάστηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα και αναμένεται η έκδοση απόφασης ή αναμένεται να εκδικαστούν ή να τελεσιδικήσουν μέσα στο έτος, δεν πήρα καμία απάντηση (ως συνήθως).
Την απάντηση την έδωσε ο χρόνος και μάλιστα άμεσα: Στις αρχές Φεβρουαρίου του 2020 ψηφίστηκε η πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού. Το πιο πάνω κονδύλι, από 1,9 εκ ευρώ, αναπροσαρμόσθηκε σε κάτι λιγότερο από 400.000 ευρώ μόλις (377.658 €, για την ακρίβεια) (ΑΡΧΕΙΟ 2). Δηλαδή μειώθηκε κατά 1,5 εκ ευρώ μέσα σε δύο περίπου μήνες. Στο διάστημα αυτό που μεσολάβησε δεν άλλαξε τίποτα. Δεν εκδόθηκε, για παράδειγμα, καμία δικαστική απόφαση επί αγωγής κατά του Δήμου, την οποία ο Δήμος να κέρδισε, ώστε να άλλαξε επί το βέλτιον η πρόβλεψη.

Σημειώνω επίσης ότι οι συγκεκριμένοι κωδικοί δεν απομειώθηκαν στο ποσό των 400.000 ευρώ στο τέλος ή έστω στο μέσο του έτους, όταν δηλαδή θα υπήρχε μια πιο ασφαλής εικόνα ως προς την πρόβλεψη ή την επισφάλεια, ανάλογα με την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού, αλλά στην πρώτη μόλις αναμόρφωση αυτού, δύο μήνες μετά την ψήφιση του, χωρίς να μεσολαβήσει, χωρίς να αλλάξει τίποτα…

Και εδώ μπαίνει το ερώτημα:
• Τι εξυπηρετεί μια τέτοια αυξημένη και πλασματική πρόβλεψη δαπανών στον Προϋπολογισμό ;
• Απάντηση: Μα την επιβολή υψηλών φόρων φυσικά. Ως γνωστόν ο Δήμος έχει τον υψηλότερο Φόρο Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων στην Αττική. Όταν στον Προϋπολογισμό του, ο οποίος ψηφίζεται σχεδόν ταυτόχρονα με τις κανονιστικές αποφάσεις για τα Τέλη και τους Φόρους, «προϋπολογίζει» πλασματικές και ανύπαρκτες δαπάνες -τεχνητά και υπέρμετρα διογκωμένες- το κάνει για να “αιτιολογήσει” αντίστοιχα την ανάγκη των υψηλών φόρων (στα πλαίσια της ισοσκέλισης του προϋπολογισμού). Στην πρώτη κιόλας αναμόρφωση λοιπόν ήρθε η δημοτική Αρχή, να επαναφέρει τον συγκεκριμένο κωδικό (όπως και άλλους) στις πραγματικές του διαστάσεις (400.000 €)…
• Και ποιο είναι το κέρδος της δημοτικής Αρχής από την πρόβλεψη των συγκεκριμένων κωδικών κατά 1,5 εκ ευρώ περισσότερο από το πραγματικό;
• Απάντηση: Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΥΨΗΛΩΝ ΦΟΡΩΝ. Οι υψηλοί φόροι παρέμειναν. Αυτοί δεν αναπροσαρμόστηκαν αντίστοιχα (κατά 1,5 εκ ευρώ) προς τα κάτω!
• Τώρα, αν κάποιος αναρωτηθεί σε τι ακριβώς αντιστοιχεί αυτό το 1,5 εκ ευρώ διαφοράς επί των παραπάνω πλασματικών προϋπολογισθέντων δαπανών … η απάντηση είναι στο να είχε μειωθεί ο Φ.Η.Χ. περίπου στο ΜΙΣΟ από το σημερινό, με την αντίστοιχη ουσιαστική ωφέλεια όλων των νοικοκυριών!

Γιάννης Φίλανδρος
Δημοτικός Σύμβουλος
Ηρακλείου Αττικής

Ο κ. Φίλανδρος συνοδεύει το άρθρο του και με τα σχετικά αρχεία τα οποία μπορείτε να δείτε πατώντας στο ΑΡΧΕΙΟ 1 και ΑΡΧΕΙΟ 2

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ