Ρεπορτάζ: Το κοινωνικό πρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

0

Δεν χωράει αμφιβολία ότι ο “πυρήνας” μιας οποιασδήποτε κοινότητας, και πόσο μάλλον ενός Δήμου είναι οι άνθρωποί του. Τα ζητήματα που αφορούν την κοινωνία είναι πολλά και διαρκώς αυξανόμενα, ενώ τον τελευταίο ένα χρόνο περίπου η πανδημία τα έχει εντάξει σε ένα εντελώς καινούργιο πλαίσιο που απαιτεί ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στον χειρισμό τους.

Πριν μπει για τα καλά στη ζωή μας ο κορωνοϊός, όσοι είχαν υπό την επίβλεψή τους τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων, είτε είναι Αντιδήμαρχοι, είτε Σύμβουλοι ή επικεφαλής Νομικών Προσώπων, βρίσκονταν αντιμέτωποι με την επιτακτική ανάγκη εξυπηρέτησης αναγκών των ασθενέστερων πολιτών. Πλέον στο “λεξιλόγιό” τους συναντούν καθημερινά τους όρους “τεστ” και “εμβολιασμοί”, δεδομένου ότι η τρέχουσα κατάσταση έχει προσθέσει στις αρμοδιότητές τους τη μέριμνα για όσα προβλέπονται προκειμένου το κοινωνικό σύνολο να μείνει θωρακισμένο έναντι του Covid-19.

Ο Χ-τύπος πραγματοποίησε κοινή συνέντευξη με όλους τους αρμόδιους αιρετούς του ευρύτερου Βορείου Τομέα και παρουσιάζει όσα απάντησαν σχετικά με τα μέτρα αντιμετώπισης του Covid-19, αλλά και την προστασία των ασθενέστερων πολιτών εν γένει.

Π. Βλασσάς, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας Δήμου Ν. Ιωνίας

“Έχουν γίνει rapid test και για τους εργαζόμενους και για τον κόσμο”, ενημερώνει ο κ. Βλασσάς για το Δήμο Νέας Ιωνίας. Όσον αφορά τους εμβολιασμούς αναφέρει πως υπάρχει μέριμνα για τη μεταφορά των εμβολιαζομένων και συμπληρώνει: “Κάναμε και μία μελέτη για ασθενοφόρο ή άμα χρειαστεί να πληρώσουμε ταξί. Δεν ξέρουμε τί θα αποφασιστεί εμείς πάντως κάναμε το αίτημα μας βάσει της απόφασης που είχε πάρει το δημοτικό συμβούλιο.” Σχετικά με την προστασία των αστέγων, αναφέρει ότι υπάρχουν δύο στη Νέα Ιωνία αυτή τη στιγμή: “Είχαμε κανονίσει και τους δύο να τους στείλουμε σε δομές των Αθηνών γιατί εδώ στη Νέα Ιωνία έχουμε μόνο θερμαινόμενους χώρους. Μεριμνήσαμε για τον έναν που είναι και πολύ συνεργάσιμος και τον πήραμε για όλες τις ημέρες του ψύχους στο πρώτο ΚΑΠΗ μας του προσφέραμε κρεβάτι, τροφή, πλύσιμο. Ο άλλος δεν θέλει να συνεργαστεί. Τον στείλαμε σε δομές έμεινε για τρεις-τέσσερις μέρες και έφυγε, τον πήγαμε στο ψυχιατρείο.” Σε γενικότερο πλαίσιο τονίζει ότι γίνονται διανομές τροφίμων κάνουμε σε 29 οικογένειες μεσημέρι και βράδυ, μία φορά την ημέρα τους. “Έχουμε το κοινωνικό παντοπωλείο, που εξυπηρετεί 700 οικογένειες. Ήταν πιο πολλές αλλά μειώθηκαν που σημαίνει ότι πάει καλά ο κόσμος.”, προσθέτει και καταλήγει: “ Πιστεύω ότι σαν κοινωνική υπηρεσία δουλεύουμε πάρα πολύ καλά. Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης της Νέας Ιωνίας, και από ανακοινώσεις γενικότερα όπως και από την κοινωνική υπηρεσία.”

Δ. Αϊβατζίδου – Ποριώτου, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας και Υγείας Δήμου Ηρακλείου Αττικής

“Από τις πρώτες ημέρες της εισόδου της πανδημίας στη χώρα μας, ένα χρόνο σχεδόν πριν, είμαστε σε διαρκή επιφυλακή για να υποστηρίξουμε την τοπική κοινωνία σε αυτή τη δύσκολη δοκιμασία σε δύο πεδία: το άμεσο που έχει να κάνει με τη θωράκιση της υγείας,
το έμμεσο που αφορά μέτρα ανακούφισης από τις παράπλευρες συνέπειες”, επισημαίνει η κα Αϊβατζίδου. Στο άμεσο, έχουν ήδη διενεργηθεί δύο δράσεις covid tests για τους πολίτες (ένα drive through, ένα για πεζούς στην κεντρική πλατεία), όσοι δεν μπορούν να το κάνουν με ίδια μέσα μεταφέρονται στα εμβολιαστικά κέντρα, και του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής, ενώ οι εργαζόμενοι του Δήμου που είναι στην πρώτη γραμμή θωρακίστηκαν με δωρεάν μοριακά τεστ σε διαγνωστικό κέντρο της πόλης. Αναφορικά με τις παράπλευρες συνέπειες, όλος ο Δήμος έχει μπει στη διάθεση του πολίτη που είναι σε καραντίνα και δεν μπορεί ή δεν πρέπει να βγει έξω ώστε να του παρέχει βοήθεια στο σπίτι, βοήθεια όπου έχει ανάγκη. “Παράλληλα, τονώσαμε τις δράσεις κοινωνικών παροχών όπως το κοινωνικό παντοπωλείο – με παραδόσεις μάλιστα κατ’ οίκον όπου χρειάζεται – το φαρμακείο, τα επιδόματα κ.α. για να υποστηρίξουμε όσους έχουνε περισσότερο ανάγκη”, συμπληρώνει. Η ίδια αναφορικά με την ενημέρωση των δημοτών τονίζει: “Όσα μέσα διαθέτουμε: ιστοσελίδα, social media, τις φωτεινές πινακίδες αλλά και τον Τύπο, προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε τις δράσεις μας με τους πολίτες. Φυσικά δεν λείπει και η άμεση επαφή αφού επικοινωνούμε τακτικά (τηλεφωνικά ή sms) με τους δημότες μας που είναι εγγεγραμμένοι στα προγράμματα της Κοινωνικής Υπηρεσίας.”

Π. Λουσίδης, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας, κ. Παναγιώτης Λουσίδης Δήμου Μεταμόρφωσης

Ο Αντιδήμαρχος Μεταμόρφωσης κ. Λουσίδης, απαντώντας στα ερωτήματα που του θέσαμε τόνισε: “Σήμερα όσο ποτέ έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση που αφορά τόσο την προστασία της υγείας των κατοίκων του Δήμου όσο και την στήριξη των οικογενειών που αντιμετωπίζουν δύσκολες οικονομικές και κατά συνέπεια κοινωνικές συνθήκες. Υπήρξε άμεση συγκρότηση επιτροπής διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων για τον χώρο εργασίας. Γιατί για να μπορούμε να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες πρέπει να εξασφαλίσουμε την υγεία των ανθρώπων που εργάζονται στις υπηρεσίες του Δήμου και κυρίως σε αυτές που έχουν άμεση επαφή με τον πολίτη όπως είναι η κοινωνική υπηρεσία, το πρόγραμμα βοήθεια στο σπίτι, το προσωπικό των παιδικών σταθμών. Πραγματοποιούνται συνέχεια rapid test, σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ για το προσωπικό, και υπάρχει ενεργή σύμβαση με διαγνωστικό για τη διερεύνηση ύποπτων κρουσμάτων, ενώ οργανώθηκε και rapid test με τη διαδικασία drive through για τους κατοίκους του Δήμου.” Όσον αφορά τη μέριμνα για τους ευπαθείς πολίτες, ενισχύθηκε το πρόγραμμα Βοήθεια στο σπίτι, για την εξυπηρέτηση των μοναχικών ηλικιωμένων αλλά και των ωφελούμενων του προγράμματος, με την παράδοση έτοιμων γευμάτων, φαρμάκων, την μεταφορά τους σε νοσηλευτικά ιδρύματα για προγραμματισμένα ραντεβού αλλά και για εμβολιασμό, αυξήθηκε ο αριθμός των μερίδων έτοιμων γευμάτων που μοιράζονται από το συσσίτιο, ενώ αυξήθηκε και ο αριθμός των οικογενειών που στηρίζονται από το κοινωνικό παντοπωλείο, με παραδόσεις κατ’ οίκον στις ευάλωτες ομάδες. Από την αρχή της πανδημίας υπήρξε γραμμή κοινωνικής και ψυχολογικής υποστήριξης, ενώ οι εργαζόμενοι στα ΚΑΠΗ, έρχονται σε συνεχή επικοινωνία με τα μέλη για να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια. Τέλος, υπογραμμίζει ότι έχει δημιουργηθεί ένα ισχυρό δίκτυο κοινωνικών υποστηρικτικών υπηρεσιών το οποίο βοηθά στο να εντοπιστούν άμεσα όσοι έχουν ανάγκη. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι σε όλες τις κοινωνικές δομές επικοινωνούν συνέχεια με τους ανθρώπους που εξυπηρετούν και καταγράφουν τις ανάγκες τους, ενώ σημαντική είναι επίσης η γραμμή ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης, οι ανακοινώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην ιστοσελίδα του Δήμου και η ενημέρωση από κατοίκους για περιπτώσεις που απαιτείται άμεση παρέμβαση.

Δ. Μεντεσίδου, Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης, Κοινωνικής Πολιτικής και Εθελοντισμού Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης

Η κα Μεντεσίδου επιγραμματικά αναφέρει τα μέτρα προστασίας της κοινωνίας του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης, ειδικά εν μέσω Covid-19, ως εξής: “ Εξυπηρέτηση του κοινού (με αιτήματα για: Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, Επίδομα Στέγασης, Επίδομα Γέννησης, Επιδόματα χορήγησης Προνοιακής Αναπηρικής Παροχής, Διατροφικό Επίδομα και επίδομα Ανασφάλιστων Υπερηλίκων, παροχή ειδών πρώτης ανάγκης, έκτακτη οικονομική ενίσχυση, μείωση δημοτικών τελών), κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού, Διεύρυνση ωραρίου λειτουργίας της υπηρεσίας με σκοπό την αποσυμφόρηση του προσωπικού στα γραφεία και τον προγραμματισμό των ραντεβού εξυπηρέτησης, Πραγματοποίηση rapid test για το γενικό πληθυσμό, Πραγματοποίηση rapid test για ΑΜΕΑ, Ενημέρωση πολιτών για τη διαδικασία τεστ και εμβολιασμού, Καθαρισμός σχολικών μονάδων, Προετοιμασία γευμάτων και παράδοση κατ’ οίκον, όπου δεν είναι εφικτή η παραλαβή από την υπηρεσία, Ενίσχυση προσωπικού του Β.Σ.Σ. (νοσηλεύτρια, επισκέπτρια υγείας, οδηγός) για τη στήριξη ατόμων που χρήζουν άμεσης βοήθειας κατ’ οίκον (άυλη συνταγογράφηση, παράδοση φαρμάκων, ψώνια κλπ), Συνοδεία / διακομιδή περιστατικών για εμβολιασμό, Ψυχοκοινωνική υποστήριξη με ραντεβού δια ζώσης, τηλεφωνικώς, διαδικτυακά”. Για όλα αυτά οι πολίτες ενημερώνονται μέσα από συνεχείς αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα του Δήμου, του Τμήματος αλλά και των Κοινωνικών Δομών, μέσω του site του Δήμου, με αφίσες που τοποθετούνται σε κεντρικά σημεία και στις δύο τοπικές κοινότητες και μέσα από τις τοπικές εφημερίδες. Επιπλέον τονίζει ότι, ο Δήμος πρωτίστως μερίμνησε για τον ορισμό 2 υπαλλήλων ως υπευθύνων διαχείρισης περιστατικών Covid – 19, καθώς και τη λήψη μέτρων για προστασία του προσωπικού (ωράρια εργασίας, τηλεργασία, προστατευτικά τζάμια, είδη υγιεινής, κλπ). Επίσης αναφέρει πως ο Δήμαρχος και Γενικός Γραμματέας της ΠΕΔΑ Τ. Μαυρίδης δήλωσε ότι ο Δήμος μπορεί να ενισχύσει την προσπάθεια της πολιτείας με διάθεση ανθρώπινου δυναμικού και χώρων για την κάλυψη των αναγκών εμβολιασμού σε επόμενη φάση.

Α. Παπακώστα, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέα Χαλκηδόνας

Για το έργο που επιτελείται στο δήμο Νέας Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας μας μίλησε η κα Παπακώστα. Όσον αφορά στους τρόπους που η κοινωνική υπηρεσία στηρίζει τους πολίτες στην αντιμετώπιση του Covid-19 αυτοί είναι μέσω των τεστ που έγιναν σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, τα οποία είχαν μαζική συμμετοχή, όπως και τα τεστ μέσω Ιατρικής Φροντίδας. Επίσης, ενημέρωσε για την διεκπεραίωση διαδικασιών εμβολιασμών μέσω των ΚΕΠ του Δήμου και σε αυτό το πλαίσιο έγιναν και οι εμβολιασμοί του προσωπικού του “Βοήθεια στο Σπίτι”. Ακόμη ο δήμος ενημερώνει τους πολίτες για την πλατφόρμα διενέργειας τεστ και γενικότερα ενημερώνεται το προσωπικό των Κοινωνικών Υπηρεσιών από το Κέντρο Υγείας Νέας Φιλαδέλφειας. Σημαντικές είναι και δύο ακόμα πρωτοβουλίες α) με την έκτακτη γραμμή στήριξης πολιτών και β) με την αιμοδοσία σε συνεργασία με το Νοσοκομείο “Αλεξάνδρα”. Σχετικά με την μέριμνα που υπάρχει για όσους πολίτες βρίσκονται σε ανάγκη η ίδια αναφέρθηκε στο Πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι”, στις Κοινωνικές Δομές της σίτισης και του Κοινωνικού Παντοπωλείου. Παράλληλα, έδωσε ειδικό βάρος στις κατ΄ οίκον επισκέψεις από κοινωνικούς λειτουργούς, στις έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις, στην εξατομικευμένη βοήθεια προς τους αστέγους και στην τηλεφωνική ψυχολογική υποστήριξη των ηλικιωμένων. Για την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών ο δήμος ενημερώνει συστηματικά τη σελίδα της Υπηρεσίας στο Facebook, καθώς και την ιστοσελίδα του. Επίσης με ανακοινώσεις και δελτία τύπου επιχειρεί να γίνεται γνωστή κάθε δράση του, ενώ σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι πρωτοβουλίες με την κατασκευή πινάκων ανακοινώσεων στα κτίρια του δήμου, καθώς και προσωπικές τηλεφωνικές κλήσεις στους ωφελούμενους. Τέλος, ανέφερε πως ο δήμος έχει στήσει ένα “σπιτάκι” στην περίμετρο του δημαρχείου, στο οποίο μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να συνταγογραφούν τα φάρμακά τους, καθώς και να ενημερώνονται από κοινωνικούς λειτουργούς για οτιδήποτε χρειάζονται.

Α. Ζήκου, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας Δήμου Γαλατσίου

“Κάνουμε ότι είναι εφικτό για να προστατέψουμε την κοινωνία και τα μέλη της από την υγειονομική, αλλά και οικονομική κρίση. Στηρίζουμε τους ασθενέστερους συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν διαθέτουν το απαιτούμενο υποστηρικτικό περιβάλλον, με τη λειτουργία Κοινωνικού Παντοπωλείου, κοινωνικού συσσιτίου, αλλά και κατ΄οίκον διανομή φαγητού σε ανθρώπους, που είτε είναι μεγάλης ηλικίας, είτε δεν μπορούν να μετακινηθούν, είτε βρίσκονται σε καραντίνα λόγω της πανδημίας.”, επισημαίνει η κα Ζήκου. Ειδικότερα γίνεται η προετοιμασία 63 μερίδων του συσσιτίου, ορισμένες από τις οποίες διανέμονται κατ’ οίκον, ενώ το Κοινωνικό Παντοπωλείο Γαλατσίου συνεχίζει να υποστηρίζει με διανομή τροφίμων πάνω από 1.242 πολίτες. Αναφέρει επίσης ότι λειτουργεί το «Βοήθεια στο Σπίτι», μέσω του οποίου εξυπηρετούνται δεκάδες πολίτες, ενώ πολλοί λαμβάνουν στο σπίτι τους τα αναγκαία τρόφιμα και φάρμακά. Για την αντιμετώπιση του Covid-19 συνεχίζονται οι εθελοντικές αιμοδοσίες στο Πνευματικό Κέντρο, ενώ πραγματοποιούνται συνεχώς απολυμάνσεις των δημοτικών κτιρίων, και σε συνεργασία και με το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία των εργαζομένων. Η ίδια υπογραμμίζει επίσης: “Με αναρτήσεις στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο οι πολίτες ενημερώνονται για όλα τα έκτακτα μέτρα που λαμβάνονται στα όρια του Δήμου, αλλά και για τις ανακοινώσεις που εκδίδουν ο ΕΟΔΥ και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.” Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δήμος Γαλατσίου ήταν ο πρώτος που πριν ακόμη ανακοινωθεί το κλείσιμο των σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας, είχε ανακοινώσει το κλείσιμο των βρεφονηπιακών σταθμών, των αθλητικών κέντρων, των ΚΑΠΗ, του Πολιτιστικού Κέντρου, καθώς και την αναστολή όλων των αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων για προφύλαξη των πολιτών.

Ε. Αυλήτης, Αντιδήμαρχος Προσωπικού – Οικονομικών, Εποπτείας Μέτρων κατά του κορωνοϊού Δήμου Κηφισιάς 

Κ. Καραλή, Πρόεδρος Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Κηφισιάς


Ο κ. Αυλήτης ως υπεύθυνος σε θέματα Covid-19 ενημερώνει πως από το Δήμο Κηφισιάς παραχωρήθηκαν οι χώροι δύο ΚΑΠΗ ως σταθμοί υποδοχής τηλεφωνικών αιτημάτων και καταγραφής: α) των κατοίκων που δεν μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν από τις οικίες τους και β) των απόρων και οικονομικά αδυνάτων που αδυνατούν να εξυπηρετηθούν κατά δήλωση τους για θέματα όπως: φαρμακευτική περίθαλψη και παροχή ειδών πρώτης ανάγκης, δωρεάν προσφορά φαρμακευτικής περίθαλψης και ειδών πρώτης ανάγκης, συνδρομή στις υγειονομικές υπηρεσίες, παραλαβή αιτήσεων – παράδοση πιστοποιητικών και πάσης φύσεως πιστοποιητικά που εκδίδονται μέσω ΚΕΠ. “Μέχρι σήμερα έχουν ικανοποιηθεί 3.000 αιτήματα. Παράλληλα έχουν ολοκληρωθεί συνοδείες σε εμβολιαστικά κέντρα, με το αυτοκίνητο της υπηρεσίας. Τέλος, ο Δήμος προχώρησε στη σύναψη συμβάσεων με ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα προκειμένου να υποβάλλονται σε test υπάλληλοι του Δήμου”, συμπληρώνει μεταξύ άλλων, ενώ αναφέρει ότι συστάθηκε τοπικό ιατρικό συμβούλιο με έγκριτους επιστήμονες, γιατρούς, καθηγητές και φαρμακοποιούς.
Από την πλευρά της η κα Καραλη, επισημαίνει ότι Δήμος Κηφισιάς επεκτείνει τις δραστηριότητες των δύο Κοινωνικών Παντοπωλείων του προσφέροντας αλληλεγγύη στους δημότες που έχουν ανάγκη. Από το Κοινωνικό Παντοπωλείο εξυπηρετούνται 160 οικογένειες στην Κηφισιά και 200 σε Νέα Ερυθραία, ενώ με το Κοινωνικό Συσσίτιο με catering, διανέμονται 170 μερίδες φαγητού σε ευπαθείς ομάδες. “Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα έχει εξυπηρετήσει πάνω από 3.500 αιτήματα για ζητήματα που σχετίζονται με την υγειονομική κρίση, ενώ παράλληλα διεκπεραιώνει τις τρέχουσες υποθέσεις. Επίσης σημαντικός είναι ο ρόλος της Κεντρικής Κοινωνικής Υπηρεσίας, που παρακολουθεί εισαγγελικές εντολές, κυρίως για θέματα που έχουν σχέση με την προστασία του παιδιών, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί με κατ’ οίκον επισκέψεις, ατομικές και οικογενειακές συνεδρίες σε ευάλωτες ομάδες” συμπληρώνει. Ενεργή είναι η δράση και του Κέντρου Κοινότητας για την προστασία των αστέγων, αλλά και του ΚΕΠ Υγείας, ενώ στο Δήμο έχει δημιουργηθεί ένα υποστηρικτικό δίκτυο ενημέρωσης με κορμό το StreetWork. Μάλιστα, πρόσφατα το Κ.Κ. ενισχύθηκε με προσωπικό, με στόχο την ενίσχυση παροχής στήριξης της οικογένειας, δηλαδή των Κέντρων Στήριξης Οικογένειας, καθώς και των Κέντρων Παρακολούθησης των Ο.Φ.ΗΛΙ., ενώ σε συνεργασία με τη Δημοτική Επιτροπή Ισότητας λειτούργησε γραμμή για την ενδοοικογενειακή βία και σε συνεργασία με το προσωπικό των ΚΑΠΗ γραμμή για την υποστήριξη των ηλικιωμένων.

Π. Κόνιαρης, Πρόεδρος του ΟΚΟΙΠΑΔΑ Δήμου Αμαρουσίου

“Ο Δήμαρχός μας Θ. Αμπατζόγλου, από την αρχή που εμφανίστηκε το φαινόμενο του covid-19, έθεσε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα, αφενός για τα μέτρα πρόληψης και αφετέρου για την προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.”, υπογραμμίζει ο κ. Κόνιαρης στη συνέντευξή του. Όπως αναφέρει, σε επίπεδο πρόληψης, πέρα των απολυμάνσεων που πραγματοποιούνται σε δημοτικούς και κοινόχρηστους χώρους, σχολεία καθώς και στα μέσα της δημοτικής συγκοινωνίας, πραγματοποιούνται ταυτόχρονα rapid test, με τη συνδρομή του ΕΟΔΥ, για εργαζόμενους και για πολίτες. Όσον αφορά τους εμβολιασμούς ο Δήμος δημιούργησε ειδικό πληροφοριακό υλικό (βίντεο) και επιπλέον έθεσε νέα γραμμή της δημοτικής συγκοινωνίας με πολύ πυκνά δρομολόγια που εξυπηρετούν τη σύνδεση του σταθμού ΗΣΑΠ με τα δύο εμβολιαστικά κέντρα της πόλης (Κέντρο Υγείας, Helexpo). Τονίζει πως ο Δήμος διαθέτει ένα πολύ ισχυρό μηχανισμό για τους ευάλωτους πολίτες με πληθώρα υπηρεσιών όπως: Κοινωνικό Παντοπωλείο, Κοινωνικό Πολυϊατρείο, Εθελοντική Αιμοδοσία – Δημοτική Τράπεζα Αίματος, Κέντρο Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης, Κοινωνικό Φαρμακείο, Γραφείο Κοινωνικής Στήριξης – Πρόνοια, Γωνιά Προσφοράς & Αλληλεγγύης, Προγράμματα «Βοήθεια στο Σπίτι» και «Κοινωνική Μέριμνα», ΚΔΑΠ – ΜΕΑ και το Κέντρο Ημέρας Alzheimer. Κλείνοντας επισημαίνει: “Προσπαθούμε μέσα από τον τοπικό τύπο αλλά και με δικές μας στοχευμένες ενέργειες δημοσιότητας να επικοινωνούμε τις κοινωνικές υπηρεσίες μας. Επίσης ζητάμε από τους συμπολίτες μας που γνωρίζουν κάποιο Μαρουσιώτη που αντιμετωπίζει πρόβλημα, να του συστήνουν να έρθει σε επαφή μαζί μας. Η αγκαλιά μας είναι μεγάλη και χωράει όλους όσοι έχουν ανάγκη.”

Π. Αρσένη Λάμπρου, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Αγωγής Υγείας Δήμου Βριλησσίων

“Εδώ και ένα χρόνο πλέον που βρισκόμαστε σε καθεστώς περιοδικού lockdown σταθερή και μόνιμη προσπάθεια μας είναι ο περιορισμός των μετακινήσεων και ο αποκλεισμός του ενδεχόμενου κάποιος συμπολίτης μας να είναι μόνος του.”, αναφέρει χαρακτηριστικά η κα Αρσένη – Λάμπρου. Ο Δήμος Βριλησσίων ήταν από τους πρώτους Δήμους που επέκτεινε το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι για όλο τον πληθυσμό, με εξυπηρέτηση κατ΄ οίκον για συνταγογράφηση, αγορά φαρμάκων, ειδών πρώτης ανάγκης, καθημερινά από τους εργαζόμενους. “Παράλληλα ενημερώνουμε διαρκώς για τα μέτρα προστασίας, απολυμαίνουμε ως και τους δρόμους εκτός από τα δημόσια κτήρια, σχολεία κ.λπ., διενεργούμε τακτικά τεστ covid, 10 στο σύνολο έως σήμερα από την εκδήλωση της πανδημίας. Από τα Δημοτικά μας Ιατρεία διαθέτουμε ιατρική φροντίδα από 10 ειδικότητες, ιατρό κατ΄οίκον για περιστατικά ορθοπεδικά, φυσικοθεραπείας, ψυχολογικής υποστήριξης μέσω διαδικτύου – και κατ΄εξαίρεση δια ζώσης κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού. Επιπλέον συνεχίζουμε καθημερινά τη μεταφορά δημοτών προς και από τα εμβολιαστικά κέντρα με οχήματα του Δήμου, συνοδεία προσωπικού του ΟΚΠΑ, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης της υγείας.”, συμπληρώνει. Τέλος, επισημαίνει ότι ενημέρωση υπάρχει σε καθημερινή βάση μέσω των ανακοινώσεων στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου και του ΟΚΠΑΔΒ, των φυλλαδίων που διανέμονται συστηματικά και σε πολλές περιπτώσεις με προσωπική ενημέρωση. Η ίδια καταλήγει λέγοντας: “Η επαφή με τις ευαίσθητες ομάδες της κοινωνίας μας είναι καθημερινή, οπότε αυτό αποτελεί και την πιο άμεση ενημέρωση για εκείνους. Επίσης λειτουργεί η γραμμή του δημότη αλλά και τηλεφωνικό κέντρο στον Κοινωνικό Οργανισμό οπότε προωθούνται τα αιτήματα τους άμεσα και επιλύονται.”

Ν. Κωβαίος, Αντιδήμαρχος Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Αγίας Παρασκευής

Για τους τρόπους που η Κοινωνική Υπηρεσία στηρίζει τους πολίτες στην αντιμετώπιση των συνεπειών από τον κορωνοϊό, ο κ. Κωβαίος είπε: “Μέσω των Προγραμμάτων “Βοήθεια στο Σπίτι” διευκολύνει την πρόσβαση των ηλικιωμένων ατόμων σε σημεία που διενεργούνται rapid test και διεκπεραιώνει το κλείσιμο των ραντεβού εμβολιασμού. Επίσης όπου χρειάζεται υπάρχει δυνατότητα συνοδεία των ατόμων αυτών στα εμβολιαστικά κέντρα.” Για την μέριμνα που υπάρχει στο Δήμο για όσους πολίτες βρίσκονται σε ανάγκη ο κ. Κωβαίος απάντησε: “Όλο το διάστημα της πανδημίας από τέλη Φεβρουαρίου 2020 μέσω των εργαζομένων των Κ.Α.Π.Η. και των Προγραμμάτων Βοήθεια στο Σπίτι υπάρχει καθημερινή τηλεφωνική επαφή με τους ηλικιωμένους συνδημότες, τόσο για την αντιμετώπιση των πρακτικών καθημερινών προβλημάτων όσο και για την ψυχολογική τους υποστήριξη κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού. Όπου κρίνεται απαραίτητο γίνονται κατ΄ οίκον επισκέψεις. Επίσης αυξήθηκαν τα περιστατικά στα οποία καθημερινά διανέμεται φαγητό με τελικό σκοπό τη διευκόλυνση των μοναχικών και ανήμπορων ατόμων, ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις.” Τέλος, ο κ. Αντιδήμαρχος τόνισε για το πως ενημερώνει ο δήμος όσους χρειάζονται βοήθεια: “Μέσω της Κοινωνικής Υπηρεσίας , και του Τμήματος Πρόνοιας υπάρχει ικανοποιητική καταγραφή των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες καθώς και των ηλικιωμένων συνδημοτών μας , τους οποίους προσεγγίζουμε τηλεφωνικά και ενημερώνουμε για οτιδήποτε έκτακτο προκύπτει.”
Σημειώνεται ότι υποστηρίζεται και το εμβολιαστικό κέντρο που λειτουργεί στο Δήμο και διευκολύνθηκαν στη μετάβασή τους σε αυτό οι εργαζόμενοι κατά τις ημέρες του χιονιά.

Κ. Ευθυμίου, Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Χαλανδρίου

Από τον δήμο Χαλανδρίου ο κ. Ευθυμίου ανέφερε ότι “οι κοινωνικές δομές του Δήμου οι οποίες και πριν από την πανδημία συγκροτούσαν ένα ισχυρό δίκτυο αλληλεγγύης βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή δίπλα στους πολίτες προκειμένου, στο μέτρο του εφικτού, να αντιμετωπιστούν τα νέα και οξυμένα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία. Σ’ αυτό το πλαίσιο συνεχίζεται: η παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας από το Τμήμα Προληπτική Ιατρικής, η στήριξη 1200 ατόμων με την παροχή τροφίμων από το Κοινωνικό Παντοπωλείο κάθε μήνα, με βασικά είδη που αγοράζονται από τον δημοτικό προϋπολογισμό (100.000 ευρώ και πλέον ανά έτος) και εμπλουτίζονται με χορηγίες εταιριών και φορέων, χωρίς να συμπεριλαμβάνουμε τις έκτακτες διανομές κρέατος, η δωρεάν παροχή σε περίπου 300 άτομα κυρίως γενόσημων φαρμάκων και υγειονομικού υλικού από το Κοινωνικό Φαρμακείο, η διανομή σε καθημερινή βάση περίπου 100 μερίδων έτοιμου φαγητού σε άτομα που αδυνατούν να εξυπηρετηθούν από τη δωρεάν παροχή τροφίμων μέσω του Κοινωνικού Παντοπωλείου.” Ειδικά για τους πολίτες που στερούνται υποστηρικτικού περιβάλλοντος, ο Δήμος Χαλανδρίου ενεργοποίησε το Κέντρο Βοήθειας μέσω του οποίου εξυπηρετήθηκαν εκατοντάδες πολίτες με: συνταγογράφηση φαρμάκων ή και αγορά με κατ΄ οίκον παράδοση συνταγογραφούμενων φαρμάκων, κατ΄οίκον επισκέψεις για ενεσοθεραπεία και νοσηλευτική υποστήριξη, εκτέλεση συνταγών και παράδοση κατ’ οίκον φαρμάκων υψηλού κόστους από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, ένταξη στο συσσίτιο και διανομή φαγητού κατ οίκον κατά τη διάρκεια, αγορά και παράδοση τροφίμων, προγραμματισμό ραντεβού σε ιατρούς του ΕΟΠΥΥ για εξέταση, μεταφορά μοναχικών ατόμων με κινητικά προβλήματα προς τα εμβολιαστικά κέντρα. Όσον αφορά την ενημέρωση των πολιτών αναφέρει: “Αν και σταδιακά οι πολίτες συνηθίζουν να απευθύνονται στους δήμους, δυστυχώς πάντα θα υπάρχει ένα κενό στην ενημέρωση. Οι ανακοινώσεις που αναρτώνται στα δημοτικά κτήρια και στα τρία ΚΕΠ, στην ιστοσελίδα του και στα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν μία πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης και επικοινωνίας με τους κατοίκους της πόλης. Ιδιαίτερα βοηθητικές είναι αντίστοιχες ανακοινώσεις κυρίως στον τοπικό Τύπο και σπανιότερα στον κεντρικό. Σε καταγεγραμμένες ομάδες ωφελουμένων η ενημέρωση γίνεται με sms ή τηλεφωνικά. Σε κάποιες δομές όπως για παράδειγμα στην περίπτωση των μελών των ΚΑΠΗ, όλη την περίοδο που παραμένουν κλειστά, οι εργαζόμενοι διατηρούν επαφή με τους ηλικιωμένους μέσω τακτικών τηλεφωνικών επικοινωνιών, προκειμένου να καταγράφουν τις ανάγκες τους και να τους παραπέμπουν στην ανάλογη δομή. Πληροφορίες δίνονται επίσης και από το τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου αλλά και στη Γραμμή Δημότη.”

Α. Γκιζελή, Αντιδήμαρχος Θεμάτων Κοινωνικής Πολιτικής, Πολιτισμού και Παιδείας του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού

Η κα Γκιζελή υπογράμμισε πως ο δήμος από την αρχή της πανδημίας έδωσε μεγάλο βάρος ώστε να σταθεί στο πλευρό των πολιτών που ανήκουν στις λεγόμενες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Σε αυτό το πλαίσιο είχε από την αρχή αναπτύξει συνεργασία μέσω της Κοινωνικής Υπηρεσίας ώστε να σταθεί στο πλάι όσων είχαν ανάγκη. Από τις δράσεις του δήμου η κα Γκιζελή ξεχώρισε την δημιουργία της ομάδας εθελοντών η οποία προσέφερε μεγάλη βοήθεια αφού πήγαιναν να κάνουν τις αγορές από σούπερ μάρκετ, φαρμακεία ή όπου αλλού χρειάζονταν για λογαριασμό των ανθρώπων που δεν μπορούσαν. Επίσης αναφέρθηκε στη μαζικότατη συμμετοχή σε drive through rapid test (921 πολίτες – 4 θετικά). Βεβαίως η κα Γκιζελή υπογράμμισε τις σοβαρές υπηρεσίες που προσφέρει το Πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι” όπως και το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου που συνεισφέρει σε περισσότερες από 110 οικογένειες. Σε ότι έχει να κάνει με την ενημέρωση των πολιτών που βρίσκονται σε ανάγκη η αντιδήμαρχος μας τόνισε πως επειδή οι περισσότερες περιοχές του δήμου έχουν κρατήσει την “παλιά γειτονιά” υπάρχει ενημέρωση για περιπτώσεις ανθρώπων που χρειάζονται τη συνδρομή του δήμου. Παράλληλα τόνισε ότι ο δήμος προχωρά σε μία δίμηνη ενημερωτική έκδοση ενός περιοδικού που μέσα από εκεί γίνονται γνωστές όλες του οι δράσεις.

Μ. Αθανασάκου – Μουντάκη, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Νεολαίας και Προώθησης της Απασχόλησης του Δήμου Παπάγου – Χολαργού

H κα Αθανασάκου – Μουντάκη αναφέρθηκε γενικά στο πλέγμα των δημοτικών υπηρεσιών στήριξης των κοινωνικά ευπαθών και ευάλωτων ομάδων του τοπικού πληθυσμού.
Συγκεκριμένα, ανέφερε, μεταξύ άλλων: “Ο Δήμος μας έχει αναπτύξει μια σειρά κοινωνικών δομών (Κοινωνικό Παντοπωλείο, Κοινωνικό Φαρμακείο, Κέντρο Κοινότητας, Κοινωνικό Φροντιστήριο κ.ά.) με στόχο την στήριξη των συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη. Παράλληλα προσφέρει δωρεάν ή με χαμηλό κόστος δημοτικές υπηρεσίες σε όλους τους τομείς και υλοποιεί πολιτικές ανακούφισης και υποστήριξης των συμπολιτών μας.
Υπηρεσίες σε θέματα πρόνοιας και κοινωνικής αλληλεγγύης:
– Παροχή συμβουλευτικής και υποστήριξης σε άτομα και οικογένειες που χρήζουν βοήθειας,
– Πραγματοποίηση παραπομπών και διασύνδεση με αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες για τις περιπτώσεις των ατόμων που εξυπηρετούνται,
– Παροχή υποστήριξης σε κοινωνικοπρονοιακά ζητήματα,
– Παροχή διαμεσολάβησης σε αιτήματα πολιτών για εισαγωγή σε δομές του ΕΟΠΥΥ (Κλινικές Χρονίων Παθήσεων, Θεραπευτήρια ΑΜΕΑ κλπ),
– Εντοπισμός και διερεύνηση με επιτόπια παρέμβαση σε περιστατικά εκτάκτου ανάγκης έπειτα από καταγγελία, αστέγων στο Δήμο μας, προκειμένου να γίνει διασύνδεση και παραπομπή για περαιτέρω βοήθεια σε εξειδικευμένες και κατάλληλες υπηρεσίες π.χ. ΕΚΚΑ,
– Άμεση κινητοποίηση κοινωνικής προστασίας σε συνεργασία με την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών – Τμήμα Ανηλίκων, για θέματα που αφορούν την παιδική προστασία (νέες περιπτώσεις, επίβλεψη παλαιότερων),
– Συνεργασία με την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών – Τμήμα Ακροάσεων για περιπτώσεις ακουσίας νοσηλείας καθώς και κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας,
– Συμμετοχή στην υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων για την στήριξη ευάλωτων ομάδων του Δήμου.
– Δυνατότητα παροχής υπηρεσιών βοήθειας κατ΄ οίκον στους ενδιαφερόμενους έπειτα από αίτημα που θα υποβάλλεται στα αρμόδια τμήματα και αφού πρώτα διερευνηθούν οι συνθήκες και οι εξατομικευμένες κοινωνικοοικονομικές ανάγκες της κάθε περίπτωσης, θα μπορούν να παρέχονται: Υπηρεσίες για συνταγογράφηση φαρμάκων, ιατρική φροντίδα σε συνεργασία με τα Δημοτικά Ιατρεία Παπάγου-Χολαργού, ελαφρύ καθάρισμα του χώρου σε μοναχικά και με πολύ χαμηλά εισοδήματα άτομα, καθώς και καθημερινή διανομή φαγητού σε συνεργασία με το συσσίτιο του Ι.Ν Φανερωμένης Χολαργού.”

Ε. Πολίτη, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης, Ψυχικής Υγείας, Προληπτικής Ιατρικής και Ενημέρωσης των Πολιτών και Δημόσιας Υγείας Δήμου Πεντέλης

«Ως Δήμος Πεντέλης φροντίζουμε με κάθε τρόπο τη διαφύλαξη της υγείας των πολιτών του Δήμου μας και στο πλαίσιο αυτό διενεργούμε έλεγχο του μαζικού πληθυσμού, για την ανίχνευση τυχόν κρουσμάτων Covid-19, σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ και τη χρήση rapid tests.», έχει αναφέρει στο παρελθόν η κα Πολίτη σχετικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας και τη διενέργεια rapid test για τους πολίτες. Γενικότερα, ο Δήμος παρουσιάζει ένα πλούσιο πρόγραμμα κοινωνικής μέριμνας που περιλαμβάνει εκτός από τακτικές εθελοντικές αιμοδοσίες, υπηρεσίες για την υποστήριξη των άπορων πολιτών όπως είναι το Κέντρο Κοινότητας και το Κοινωνικό Παντοπωλείο και Φαρμακείο. Επιπλέον, δίνεται μεγάλη σημασία στην υποστήριξη των ευπαθών ομάδων μέσω ψυχολογικής υποστήριξης και διεκπεραίωσης αιτημάτων με το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι”. Για όλα αυτά οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται μέσω της ιστοσελίδας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του Δήμου.

 

Σχολιάστε το άρθρο

Παρακαλούμε, εισάγετε το σχόλιό σας.
Παρακαλούμε, εισάγετε το όνομά σας.