Connect with us

Οικονομία

Η Just Eat Takeaway πωλεί την Grubhub στη Wonder: Από την πανδημία στα χαμένα δισεκατομμύρια

Published

on

Η συμφωνία για την πώληση της αμερικανικής πλατφόρμας παραγγελιών Grubhub στην Wonder είναι γεγονός, καθώς η Just Eat Takeaway ανακοίνωσε την ολοκλήρωσή της, σηματοδοτώντας το τέλος ενός από τα πιο αμφιλεγόμενα κεφάλαια της. Η συναλλαγή αποτιμάται στα 650 εκατομμύρια δολάρια, ωστόσο, η αποτίμηση αυτή είναι δραματικά χαμηλότερη σε σχέση με τα 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε φτάσει η Grubhub στο αποκορύφωμα της, κατά την πανδημία του κορωνοϊού.

Η πώληση αυτή σηματοδοτεί έναν σημαντικό μετασχηματισμό για τη Just Eat Takeaway, την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία διανομής γευμάτων, η οποία αναγκάστηκε να «ξεφορτωθεί» την Grubhub, μετά από χρόνια προβλημάτων και απογοητευτικών επιδόσεων στην αμερικανική αγορά. Ειδικότερα, η Grubhub είχε αγοραστεί από την Just Eat το 2020 για να επωφεληθεί από την έκρηξη στις υπηρεσίες διανομής κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η ζήτηση ήταν στα ύψη. Ωστόσο, η κατάσταση άλλαξε γρήγορα με την πτώση της ζήτησης, την αύξηση των φόρων και τις δικαστικές διαμάχες, κυρίως για τα ανώτατα όρια αμοιβών στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το τίμημα των 650 εκατομμυρίων δολαρίων περιλαμβάνει 500 εκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα υψηλής εξασφάλισης και 150 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά. Παρά την πτώση της αποτίμησης, η συμφωνία αναμένεται να αποφέρει στην Just Eat καθαρά έσοδα περίπου 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025, προσφέροντας τέλος σε μια προσπάθεια που δεν απέφερε τα αναμενόμενα κέρδη για την Just Eat Takeaway.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Grubhub, μαζί με άλλες μεγάλες πλατφόρμες παραγγελίας, όπως η DoorDash και η Uber Eats, βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με την πολιτεία της Νέας Υόρκης για τον περιορισμό των προμηθειών που μπορούν να χρεώνουν τα εστιατόρια για τις παραδόσεις. Το γεγονός αυτό εντείνει τη δυσκολία για την Grubhub και την εταιρεία μητρική της, Just Eat Takeaway, στην αμερικανική αγορά.

Συγχρόνως, η Wonder, η εταιρεία που απέκτησε την Grubhub, φαίνεται να προχωρά σε νέες στρατηγικές. Η Wonder, η οποία μέχρι πρόσφατα επικεντρωνόταν σε παραδόσεις μέσω εφαρμογής σε προάστια του Νιου Τζέρσεϊ, έχει πλέον 30 καταστήματα σε Νέα Υόρκη και Φιλαδέλφεια και σκοπεύει να επεκτείνει τις συνεργασίες της με την Grubhub και να εισάγει κάποια από τα συνεργαζόμενα εστιατόρια στην εφαρμογή της.

Η συγκεκριμένη συμφωνία, αν και χαμηλή σε αξία, έχει καταφέρει να προκαλέσει θετική αντίδραση από την αγορά, καθώς αναλυτές εκτιμούν ότι η μεταβίβαση θα μπορούσε να βοηθήσει τη Just Eat Takeaway να αποδεσμευτεί από τις αμερικανικές αγορές και να εστιάσει σε άλλες περιοχές όπου η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή. Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν ότι η εταιρεία ενδέχεται να χρειαστεί να αποχωρήσει από άλλες αγορές για να εξισορροπήσει τις μεγάλες ζημιές που έχει υποστεί από τις αμερικανικές επενδύσεις της.

Η συμφωνία αυτή έρχεται μετά από χρόνια αβεβαιότητας και προσπαθειών εξεύρεσης βιώσιμων λύσεων για τη Just Eat Takeaway, που αναμένει ότι το 2025 θα είναι χρονιά ανασύνταξης για την εταιρεία και τη στρατηγική της.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ