Connect with us

Ειδήσεις

A. Κατωπόδης: Η Τεχνητή Νοημοσύνη και το Μέλλον των Επιχειρήσεων: Πέντε Χρόνια Μπροστά ή Πίσω;

Published

on

Άρθρο του Αντώνη Κατωπόδη*

Economist – MBA, Business consultant – Coach (AC)
Publisher -, CEO- Group owner media AK

Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πλέον μια πραγματικότητα που επηρεάζει ήδη τη λειτουργία των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Αν και πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει να υιοθετούν και να επενδύουν σε τεχνολογίες τεχνικής νοημοσύνης για να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους, υπάρχουν ακόμη πολλές που διστάζουν να ενσωματώσουν αυτή τη νέα δυναμική στη στρατηγική τους. Όμως η αναβλητικότητα στην ένταξή της μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για τις επιχειρήσεις τα επόμενα πέντε χρόνια. Συνοπτικά θα εξετάσουμε τη θέση των επιχειρήσεων που δεν ενσωματώνουν την  τεχνητή νοημοσύνη και τι επιπτώσεις μπορεί να έχουν σε ένα ταχέως εξελισσόμενο κόσμο.

Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα

Η σωστή χρήση της μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα, να επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων, να μειώσει το κόστος ­και να ενισχύσει την καινοτομία. Επιχειρήσεις που δεν επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη κινδυνεύουν να χάσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, καθώς οι ανταγωνιστές τους αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία για να βελτιώσουν τη λειτουργία τους, να ανιχνεύουν τάσεις και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά. Οι επιχειρήσεις που αποφεύγουν την τεχνητή νοημοσύνη θα δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν αυτούς τους γρήγορους ρυθμούς εξέλιξης.

Αυξημένα Λειτουργικά Κόστη

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των λειτουργικών εξόδων, μέσω της αυτοματοποίησης διαδικασιών που απαιτούν πολύ χρόνο ή χειροκίνητη εργασία. Εάν μια επιχείρηση δεν υιοθετήσει τέτοιες τεχνολογίες, θα πρέπει να βασίζεται σε παραδοσιακές, πιο ακριβές μεθόδους για τη διαχείριση των καθημερινών της λειτουργιών. Αυτό προφανώς  αυξάνει τα λειτουργικά κόστη μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους, κάνοντάς την λιγότερο ανταγωνιστική και πιο ευάλωτη σε οικονομικές πιέσεις.

Αδυναμία Προσαρμογής στην Αγορά

Οι επιχειρήσεις μπορούν να προσαρμόζονται γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς να αποκομίζουν πληροφορίες  για τις τάσεις , τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις μελλοντικές ανάγκες. Αν μια επιχείρηση δεν  την χρησιμοποιεί, θα δυσκολεύεται να προβλέψει τις αλλαγές στην αγορά και να προσαρμοστεί με την ταχύτητα που απαιτείται. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθυστερημένες αποφάσεις, αποτυχημένα προϊόντα ή υπηρεσίες και, τελικά, σε απώλεια μεριδίου στην αγορά.

Αδυναμία Διαχείρισης Δεδομένων

Η συλλογή, ανάλυση και αξιοποίηση μεγάλου όγκου δεδομένων, κάτι που είναι κρίσιμο για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, για τις εταιρείες που δεν χρησιμοποιούν  τεχνητή νοημοσύνη δεν θα έχουν την ικανότητα να επεξεργαστούν ή να εκμεταλλευτούν τα δεδομένα από τις αλληλεπιδράσεις τους με τους πελάτες ή τη λειτουργία τους. Αυτό σημαίνει ότι θα χάσουν πολύτιμες πληροφορίες για την καλύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών τους ή για τη βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών τους.

Αναποτελεσματική Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού

Η χρησιμοποίησή της μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω εργαλείων κάτι που είναι αναγκαίο στις μέρες μας, όπως η ανάλυση δεδομένων για την απόδοση των υπαλλήλων, την πρόβλεψη αναγκών προσλήψεων αλλά και την ενίσχυση της εκπαίδευσης. Οι επιχειρήσεις που δεν την αξιοποιούν  για τη διαχείριση των ανθρώπινων πόρων τους, κινδυνεύουν να μην εντοπίσουν εγκαίρως τα ταλέντα ή να μην προσφέρουν την απαραίτητη υποστήριξη για τη βελτίωση της απόδοσης των υπαλλήλων τους.

Κίνδυνος Υπολειπόμενης Καινοτομίας

Τέλος , δημιουργείται το πλεονέκτημα για την ικανότητα των επιχειρήσεων να καινοτομούν, είτε μέσω της ανάπτυξης νέων προϊόντων και υπηρεσιών, είτε μέσω της βελτίωσης των υπαρχόντων. Αν μια επιχείρηση δεν χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, θα περιορίσει την ικανότητά της να παρακολουθεί τις νέες τάσεις και να αναπτύσσει λύσεις που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών. Οπότε στο μέλλον, οι επιχειρήσεις που δεν καινοτομούν  μπορεί να θεωρηθούν ξεπερασμένες ή ακόμη και να εξαφανιστούν από την αγορά.

Σε πέντε χρόνια, οι επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη κινδυνεύουν να μείνουν πίσω σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία καθορίζει την επιτυχία. Αν δεν καταφέρουν να την ενσωματώσουν στις λειτουργίες τους, θα είναι πιο αργές, πιο ακριβές, λιγότερο ανταγωνιστικές και πιθανόν να χάσουν τη σύνδεσή τους με τις ανάγκες των καταναλωτών και τις εξελίξεις της αγοράς. Αντιθέτως, οι επιχειρήσεις που υιοθετούν την τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούν να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους, να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες  και να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό. Η πρόκληση για το μέλλον είναι ξεκάθαρη και οι επιχειρήσεις που θα συνεχίσουν να την αγνοούν  κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός παιχνιδιού.

* Υποψήφιος με το συνδυασμό “Το επιμελητήριο μας” του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου στις εκλογές Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από τις 30/11 έως 2/12

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ