Connect with us

Κοινωνία

EKKE: Οδηγός δικαιωμάτων για τους καταναλωτές σε διακοπές

Published

on

Καθώς η καλοκαιρινή σεζόν μπαίνει δυναμικά, μαζί της ξεκινά και η περιπέτεια της αναζήτησης καταλυμάτoς για διακοπές. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας μας υπενθυμίζει  τη σημασία της σωστής ενημέρωσης πριν από κάθε κράτηση.

Εφέτος, σύμφωνα με δημοσκόπηση της ALCO, περισσότεροι από 4 στους 10 δηλώνουν ότι δεν θα κάνουν διακοπές το καλοκαίρι. Μάλιστα, το ποσοστό εκείνων που προγραμματίζουν να κάνουν διακοπές είναι περίπου 10% χαμηλότερο σε σύγκριση με πέρυσι.

Από αυτούς που δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές, το 47% θα μείνουν σε δικό τους σπίτι, ή σε συγγενικού προσώπου και το 38% σε ξενοδοχείο. Εφόσον ανήκετε σε αυτό το 38% είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας κατά τη διαμονή σας στο κατάλυμα.

Η γνώση των δικαιωμάτων των καταναλωτών κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος μπορεί να αποτρέψει δυσάρεστες εκπλήξεις και να διασφαλίσει μια ήρεμη και απολαυστική εμπειρία. Από τις πολιτικές ακύρωσης έως τις χρεώσεις και τις παροχές, η ενημέρωση είναι το πρώτο βήμα για ξέγνοιαστες διακοπές.

Διαμονή σε Ξενοδοχεία

Υποχρεώσεις ξενοδόχου

Ο ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:

  • να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
  • να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
  • να σας απαντά εντός 3 ημερών, για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
  • να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας. 

Προκαταβολή

Σε περίπτωση που πραγματοποιείτε κράτηση για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο, υποχρεούστε να καταβάλετε προκαταβολή, εφόσον σας ζητηθεί από τον ξενοδόχο, η οποία δε θα πρέπει:

  • να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής,
  • να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε περίπτωση που ακυρώσετε την κράτηση, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δικαιούστε την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.

Ακύρωση κράτησης

Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, κρίσιμο είναι το χρονικό σημείο, στο οποίο αποφασίζετε να προβείτε στην ακύρωση. Συγκεκριμένα, αν ακυρώσετε την κράτηση:

  • τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν έχετε οικονομική επιβάρυνση, και επιπρόσθετα, δικαιούστε την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής,
  • σε διάστημα συντομότερο από 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβάλετε το μισό του συνολικού ποσού που θα καταβάλατε, αν δεν είχατε προβεί στην ακύρωση.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών μπορείτε να δείτε στο Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ