Κοινωνία
EKKE: Οδηγός δικαιωμάτων για τους καταναλωτές σε διακοπές

Καθώς η καλοκαιρινή σεζόν μπαίνει δυναμικά, μαζί της ξεκινά και η περιπέτεια της αναζήτησης καταλυμάτoς για διακοπές. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας μας υπενθυμίζει τη σημασία της σωστής ενημέρωσης πριν από κάθε κράτηση.
Εφέτος, σύμφωνα με δημοσκόπηση της ALCO, περισσότεροι από 4 στους 10 δηλώνουν ότι δεν θα κάνουν διακοπές το καλοκαίρι. Μάλιστα, το ποσοστό εκείνων που προγραμματίζουν να κάνουν διακοπές είναι περίπου 10% χαμηλότερο σε σύγκριση με πέρυσι.
Από αυτούς που δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές, το 47% θα μείνουν σε δικό τους σπίτι, ή σε συγγενικού προσώπου και το 38% σε ξενοδοχείο. Εφόσον ανήκετε σε αυτό το 38% είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας κατά τη διαμονή σας στο κατάλυμα.
Η γνώση των δικαιωμάτων των καταναλωτών κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος μπορεί να αποτρέψει δυσάρεστες εκπλήξεις και να διασφαλίσει μια ήρεμη και απολαυστική εμπειρία. Από τις πολιτικές ακύρωσης έως τις χρεώσεις και τις παροχές, η ενημέρωση είναι το πρώτο βήμα για ξέγνοιαστες διακοπές.
Διαμονή σε Ξενοδοχεία
Υποχρεώσεις ξενοδόχου
Ο ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:
- να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
- να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
- να σας απαντά εντός 3 ημερών, για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
- να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας.
Προκαταβολή
Σε περίπτωση που πραγματοποιείτε κράτηση για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο, υποχρεούστε να καταβάλετε προκαταβολή, εφόσον σας ζητηθεί από τον ξενοδόχο, η οποία δε θα πρέπει:
- να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής,
- να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε περίπτωση που ακυρώσετε την κράτηση, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δικαιούστε την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.
Ακύρωση κράτησης
Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, κρίσιμο είναι το χρονικό σημείο, στο οποίο αποφασίζετε να προβείτε στην ακύρωση. Συγκεκριμένα, αν ακυρώσετε την κράτηση:
- τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν έχετε οικονομική επιβάρυνση, και επιπρόσθετα, δικαιούστε την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής,
- σε διάστημα συντομότερο από 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβάλετε το μισό του συνολικού ποσού που θα καταβάλατε, αν δεν είχατε προβεί στην ακύρωση.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών μπορείτε να δείτε στο Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη
On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Ειδήσεις3 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αγίας Βαρβάρας9 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ
-
Αθλητισμός6 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων6 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν