Connect with us

Κεντρικό Θέμα

Έρχεται το δεύτερο πακέτο αρμοδιοτήτων του “Καλλικράτη” από τις αρχές του 2013

Published

on

Δεκάδες αρμοδιότητες καλούνται να αναλάβουν οι δήμοι όλης της χώρας από 1-1-2013 την ώρα που αρκετοί εξ αυτών αντιμετωπίζουν την προοπτική να στερηθούν των υπηρεσιών εργαζομένων τους λόγω του μέτρου της διαθεσιμότητας.
Συνολικά εκτιμάται πως λόγω της εφαρμογής του “Καλλικράτη” στους δήμους μεταφέρονται από τις πρώην Νομαρχίες συνολικά περίπου 200 αρμοδιότητες σε δύο δόσεις. Το πρώτο πακέτο μεταφέρθηκε στις 1-1-2011 και το δεύτερο αναμένεται στην αρχή του νέου έτους προκαλώντας στις δημοτικές αρχές έναν ακόμα πονοκέφαλο, καθώς καλούνται να τις υλοποιήσουν με λιγότερα χρήματα και μειωμένο προσωπικό χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν προσλήψεις. Και από μια απλή ματιά στις αρμοδιότητες που παραθέτουμε πιο κάτω δεν χρειάζεται να είναι μάντης κανείς για να διαπιστώσει πως οι δημοτικές υπηρεσίες δεν είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να εκτελέσουν όλες αυτά τα καθήκοντα, πολύ περισσότερο δε όταν αναμένεται να έρθουν νέες περικοπές στα κονδύλια τους και πιθανόν απολύσεις το επόμενο έτος. 

• “Μας φορτώνουν αρμοδιότητες, ενώ προχωρούν σε απολύσεις”
Ένας από τους δήμους που αντιμετωπίζει το πρόβλημα που περιγράψαμε στην αρχή του ρεπορτάζ είναι και ο Δήμος Νέας Ιωνίας, όπου 19 εργαζόμενοι αορίστου χρόνου βρίσκονται κυριολεκτικά επί ξύλου κρεμάμενοι καθώς πληρούν τα κριτήρια περί διαθεσιμότητας. Θυμίζουμε εδώ πως ο συγκεκριμένος Δήμος ήδη έχει αναλάβει από τις αρχές του 2011 στους ώμους του διάφορες άλλες αρμοδιότητες βασικότερη εκ των οποίων είναι η  ευθύνη της λειτουργίας της Πολεοδομίας Βόρειου Τομέα, μιας υπηρεσίας που καλύπτει σχεδόν όλα τα βόρεια προάστια.
“Μας φορτώνουν με νέες αρμοδιότητες ενώ προχωρούν σε απολύσεις” μας είπε χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, κ. Γιώργος Ιωαννίδης, η υπηρεσία της  οποίας προΐσταται προσπαθεί να εκτελέσει πολλές από τις νέες αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί με τον “Καλλικράτη” όπως αυτές της άδειας άσκησης επαγγέλματος. Υπάλληλος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου ,που ασχολείται με αυτό το αντικείμενο, εξήγησε στην εφημερίδα μας πως η συγκεκριμένη διαδικασία απαιτεί αρκετή γραφειοκρατία καθώς χρειάζεται ανάρτηση πρόσκλησης σε ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, έπειτα συγκέντρωση δικαιολογητικών και ενσήμων, σύγκλιση της επιτροπής ελέγχου, καταγραφή πρακτικών της επιτροπής και δημοσίευση αποτελεσμάτων. “Όλα αυτά απαιτούν εργατοώρες και την απασχόληση υπαλλήλων που αφήνουν άλλες δουλειές της Οικονομικής Υπηρεσίας όπως την είσπραξη εσόδων τη στιγμή που όχι μόνο δεν έχουμε προσωπικό αλλά χάνουμε υπαλλήλους λόγω της διαθεσιμότητας” παρατηρεί ο κ. Ιωαννίδης. 
Αξίζει εδώ ακόμα να αναφερθεί πως ο Δήμος δεν αποκομίζει τουλάχιστον κάποια έσοδα για αυτή τη διαδικασία καθώς τα παράβολα που πληρώνουν οι ενδιαφερόμενοι οδεύουν στο δημόσιο ταμείο.    

• Επ’ ώμου πλυντήρια ρούχων, συνεργεία, γηροκομεία και ζωολογικοί κήποι
Από 1-1-2013 από τους δήμους θα ασκούνται, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες αρμοδιότητες:

• Η διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων προκειμένου να διαπιστωθεί η ποιότητα χαλύβων οπλισμού σκυροδέματος.
• Η διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων προκειμένου να διαπιστωθεί η ποιότητα των προϊόντων τσιμέντου.
• Η χορήγηση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας στεγνοκαθαριστηρίων, πλυντηρίων ρούχων, σιδερωτηρίων ρούχων και ταπητοκαθαριστηρίων.
• Ο καθορισμός των ωρών έναρξης και λήξης της εργασίας των ναυτεργατών και των αρτεργατών.
• Η χορήγηση αδειών άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα επιβατών και εμπορευμάτων.
• Η χορήγηση αδειών άσκησης επαγγέλματος τεχνιτών επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων.
• Η χορήγηση, ανανέωση, ανάκληση και αφαίρεση αδειών εκγυμναστών καθώς και ίδρυσης και λειτουργίας σχολών υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
• Η έκδοση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων, καθώς και η διενέργεια επιθεωρήσεων και ηλεκτρολογικών ελέγχων.
• Η χορήγηση εξουσιοδοτήσεων σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων για διάθεση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίου, καθώς και η παρακολούθηση και ο έλεγχος των Κέντρων Ελέγχου Καυσαερίων.
• Η χορήγηση άδειας λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων περίθαλψης ηλικιωμένων ή ατόμων που πάσχουν ανίατα από κινητική αναπηρία.
• Η επιβολή κυρώσεων σε ιατρούς οι οποίοι πωλούν φάρμακα χωρίς άδεια καθώς και σε βάρος ιατρών και φαρμακοποιών για κατοχή ή πώληση δειγμάτων φαρμάκων.
• Η χορήγηση αδειών λειτουργίας και η εποπτεία των ιδιωτικών κτηνιατρείων, κλινικών ιατρείων.
• Η άδεια για την ίδρυση και λειτουργία ζωολογικών κήπων.  

Φυσικά ο κατάλογος έχει συνέχεια, καθώς υπάρχουν μια σειρά αρμοδιοτήτων που αφορούν τη γεωργία, την κτηνοτροφία και την αλιεία που αναλαμβάνουν οι πρωτοβάθμιοι οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά αυτά αφορούν περισσότερο τους δήμους της περιφέρειας και όχι των αστικών κέντρων.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ