Κεντρικό Θέμα
Η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Νέας Ιωνίας στα… χαρακώματα
Είναι δεδομένο πως σε αυτήν την περίοδο βαθιάς ύφεσης οι προτεραιότητες στους δήμους αναγκαστικά έχουν αλλάξει με τις δημοτικές αρχές να έχουν επικεντρωθεί στην παροχή υπηρεσιών φροντίδας στις κατηγορίες των πολιτών που δοκιμάζονται περισσότερο από την πρωτοφανή κρίση.
Mε αφορμή λοιπόν τον απολογισμό που έδωσε στη δημοσιότητα ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Νέας Ιωνίας, κ. Γιάννης Κολμανιώτης, σχετικά με τις δράσεις στον τομέα ευθύνης του για το 2011 το www.xtypos.gr βρέθηκε πριν λίγες ημέρες στην έδρα της υπηρεσίας στην οδό Βοσπόρου της Καλογρέζας και μίλησε με τους ανθρώπους της καταγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί σε αυτό το ευαίσθητο πόστο.
• “Έχουμε ανταποκριθεί σε ικανοποιητικό βαθμό”
Ο κ. Κολμανιώτης μίλησε στο www.xtypos.gr για όλο το πλέγμα της Κοινωνικής Πολιτικής αλλά και για το πως αντιμετώπισε η Δημοτική Αρχή την Κοινωνική Υπηρεσία αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του Δήμου. “Προσπαθήσαμε να οργανώσουμε την υπηρεσία με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την κρίση και πιστεύω ότι έχουμε ανταποκριθεί σε ικανοποιητικό βαθμό” τονίζει ο ίδιος.
Στέκεται ιδιαίτερα στην ενσωμάτωση των ΚΑΠΗ στην Κοινωνική Υπηρεσία, μια ενέργεια που, σύμφωνα με τον ίδιο, ωφέλησε την υπηρεσία, καθώς έδωσε την ευκαιρία στο έμπειρο προσωπικό των Κέντρων να ασχοληθεί και με άλλες δράσεις και προγράμματα, όπως το “Βοήθεια στο Σπίτι” που επαναλειτούργησε το 2011 παρέχοντας φροντίδα σε περίπου 80 άτομα. “Αυτές είναι δομές που πρέπει οπωσδήποτε να λειτουργήσουν. Αυτά είναι που χρειάζεται η Τρίτη Ηλικία” τονίζει ο κ. Κολμανιώτης. Την ίδια στιγμή υπήρξε προσπάθεια μαζέματος των εξόδων για τα ΚΑΠΗ με το σχετικό κονδύλι για το 2011 να έχει μειωθεί κατά 30% σε σχέση με το 2010. Αυτό επιτεύχθηκε με τη μεταφορά προσωπικού στο Δήμο, το ψαλίδι των εξόδων από ενοίκια αλλά και τη μείωση του κόστους των δραστηριοτήτων. Ιδιαίτερα ικανοποιημένος είναι ο Αντιδήμαρχος από τη λειτουργία της δημοτικής κατασκήνωσης στο Αλεποχώρι που φέτος φιλοξένησε 660 παιδιά και 120 ηλικιωμένους.
Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε με τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ ανθρώπων που δεν είχαν σχέση με το αντικείμενο (λόγω πριμοδότησης της ανεργίας) αντιμετωπίστηκε σχετικά γρήγορα και από κει και πέρα η κατασκήνωση λειτούργησε ομαλά. “Πρέπει ο Δήμος με κάθε τρόπο να διατηρήσει την κατασκήνωση γιατί παρέχει μια μεγάλη διέξοδο στα παιδιά και τις οικογένειές τους. Τα παιδιά περνάνε καλά και δημιουργούν παρέες που μένουν” τονίζει.
• 1300 άτομα εξυπηρετεί το Κοινωνικό Παντοπωλείο
Μια δομή που έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα είναι το Κοινωνικό Παντοπωλείο που ξεκίνησε με 230 οικογένειες και έχει φθάσει σήμερα να καλύπτει 550 και 1300 άτομα. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως τη δομή την τρέχουν εθελοντές με την Κοινωνική Υπηρεσία να έχει εποπτικό ρόλο. Οι εθελοντές, τους οποίους ευχαριστεί δημοσίως ο κ. Κολαμνιώτης, βγαίνουν κάθε μήνα στα super-market και συγκεντρώνουν τρόφιμα που δίνουν οι πολίτες ενώ συγκινητική είναι η βοήθεια από προσφορές ιδιωτών και επιχειρήσεων. Ωστόσο, το Παντοπωλείο λειτουργεί με χρηματοδότηση από το δημοτικό προϋπολογισμό (150.000 ευρώ φέτος). Ο Δήμος, όμως, δεν μένει μόνο στο Παντοπωλείο και ήδη τον επόμενο μήνα ξεκινάει η λειτουργία Κοινωνικού Ιατρείου και Φαρμακείου που θα απευθύνεται σε ανασφάλιστους, καθώς υπάρχει αρκετοί πολίτες που δεν μπορούν να πάρουν βιβλιάρια της πρόνοιας για τυπικούς λόγους και είναι επι ξύλου κρεμάμενοι. Επίσης, θα καλύπτονται οι χρόνια πάσχοντες που είναι ανασφάλιστοι αλλά και οι νόμιμοι αλλοδαποί που δεν έχουν προσωρινά κάρτα παραμονής. Ο κ. Κολμανιώτης μας ενημερώνει πως παράλληλα με το Κοινωνικό Ιατρείο ο Δήμος δημιουργεί ένα δίκτυο εθελοντών γιατρών που θα δέχονται δωρεάν στα ιατρεία τους άτομα που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες. Ξεκαθαρίζει δε πως στο Κοινωνικό Ιατρείο θα εξυπηρετούνται μόνο τα άτομα που έχουν πάρει τη σχετική κάρτα από την Κοινωνική Υπηρεσία και όχι όλοι οι δημότες, κάτι που συνιστά και τη βασική διαφορά του με ένα δημοτικό ιατρείο.
• Αύξηση 200% στα βιβλιάρια πρόνοιας
Το τμήμα πρόνοιας της Κοινωνικής Υπηρεσίας έχει γίνει πλέον ένα “τμήμα αιχμής” καθώς σχεδόν καθημερινά πολίτες υποβάλλουν αιτήσεις για την απόκτηση βιβλιαρίου. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε από τους υπευθύνους του τμήματος, πέρσι τον Ιούνιο όταν και πήρε ο Δήμος αυτή την αρμοδιότητα δόθηκαν 237 βιβλιάρια. Φέτος, μέχρι και την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η υπηρεσία είχε εκδώσει 711, μια αύξηση δηλαδή 200%, καθώς οι ανάγκες είναι πολύ μεγάλες. Για αυτό το λόγο και η αρμόδια επιτροπή συνεδριάζει σχεδόν κάθε 15 ημέρες ώστε να ικανοποιούνται άμεσα οι αιτήσεις, βάσει κριτηρίων του νόμου, και να εκδίδονται σύντομα τα βιβλιάρια. Και όπως μας ενημέρωσε η Διευθύντρια της Κοινωνικής Υπηρεσίας, κα Φωτεινή Παπαδοπούλου οι δικαιούχοι παίρνουν τα βιβλιάρια τους μέσα σε 20 ημέρες.
• Δεκαπλασιάστηκε ο αριθμός των ατόμων που ζητάει βοήθεια
Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι εργαζόμενοι της Κοινωνικής Υπηρεσίας είναι αυτοί που νοιώθουν τις επιπτώσεις της κρίσης περισσότερο από όλους μας. Και δεν εννοούμε τόσο το κόψιμο που έχουν υποστεί στους μισθούς τους όσο την καθημερινή επαφή που έχουν με δεκάδες συμπολίτες τους οι οποίοι βρίσκονται σε δεινή θέση και ζητάνε τη βοήθεια τους.
“Πρόκειται για ένα έμπειρο προσωπικό που ξέρει να αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις και ανταποκρίνεται στις ανάγκες” τονίζει ο κ. Κολμανιώτης. Οι κοινωνικοί λειτουργοί του Δήμου μίλησαν στο www.xtypos.gr για τα περιστατικά που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση όπως τους ανέργους που έρχονται να ζητήσουν δουλειά, τους ανθρώπους που πάσχουν από ψυχιατρικά νοσήματα και ο αριθμός των οποίων έχει αυξηθεί αλλά και τα ενδοοικογενειακά προβλήματα που επίσης βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω κρίσης. Ο αριθμός των ατόμων που ζητάνε βοήθεια και συμβουλές έχει δεκαπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο πριν την κρίση. “’Έρχονται πλέον στην Κοινωνική Υπηρεσία άνθρωποι που δεν είχαν λόγο να έρθουν πριν την κρίση” μας επισημαίνουν και τονίζουν πως προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τον κόσμο όσο το δυνατόν καλύτερα και να δίνουν λύσεις.
“Ο φόρτος εργασίας είναι παρά πολύ μεγάλος. Αυτήν την περίοδο κάνουμε την επικαιροποίηση των στοιχείων των δικαιούχων του Κοινωνικού Παντοπωλείου , διοργανώνουμε δράσεις, σεμινάρια,, διαλέξεις. Παρ’ όλα αυτά δεν αφήνουμε κανένα περιστατικό να φύγει από εδώ χωρίς να το εξυπηρετήσουμε” τονίζει η κα Παπαδοπούλου.
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Ειδήσεις3 μήνες ago
Νόμπελ Ειρήνης: Πάνω από 300 οι υποψηφιότητες για το φετινό βραβείο
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα9 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αγίας Βαρβάρας8 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ
-
Αθλητισμός6 μήνες ago
ΑΜΑΡΥΣΙΑ PRO: Το μεγάλο πυγμαχικό event έρχεται στο κλειστό του Αγίου Θωμά στις 22/12
-
Αθηναίων6 μήνες ago
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΛΑΞΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν